„Nagyon lazán vitorlázunk!”

MOLNÁR ALEXAMOLNÁR ALEXA
Vágólapra másolva!
2006.04.10. 02:28
Címkék
Karnyújtásnyira van ötödik világbajnoki aranyérmétől a Majthényi Szabolcs, Domokos András kettős, mivel a floridai Tampa-öbölben zajló repülőhollandi-vb harmadik napján az ötödik és a hatodik futamot is megnyerte, ezzel tovább növelte előnyét összetettben.
A négyszeres világbajnok kettôs, Majthényi Szabolcs és Domokos András tovább-ra is kiegyensúlyozott versenyzéssel vezet az összetettben
A négyszeres világbajnok kettôs, Majthényi Szabolcs és Domokos András tovább-ra is kiegyensúlyozott versenyzéssel vezet az összetettben
Danis Barna
A négyszeres világbajnok kettôs, Majthényi Szabolcs és Domokos András tovább-ra is kiegyensúlyozott versenyzéssel vezet az összetettben
A négyszeres világbajnok kettôs, Majthényi Szabolcs és Domokos András tovább-ra is kiegyensúlyozott versenyzéssel vezet az összetettben
A négyszeres világbajnok kettôs, Majthényi Szabolcs és Domokos András tovább-ra is kiegyensúlyozott versenyzéssel vezet az összetettben
Danis Barna
A négyszeres világbajnok kettôs, Majthényi Szabolcs és Domokos András tovább-ra is kiegyensúlyozott versenyzéssel vezet az összetettben

Elérhető közelségbe került az ötödik világbajnoki aranyérem a négyszeres világbajnok magyar kettős számára, hiszen összetettben óriási előnyre tettek szert azzal, hogy a hat futam során öt elsőséget szereztek, az egyetlen második helyezésüket pedig már ki is ejtették. Megtehették, mivel öt befejezett futam után minden egység elköszönhet a legrosszabb eredményétől, így Majthényi Szabolcs és Domokos András hibátlan teljesítménnyel áll az élen.

Az ötödik szakaszban jó ideig a nagy rivális ausztrál hajó vezetett, ám a Norman Rydge, Richard Scarr kettős vitorlaproblémák miatt kiállni kényszerült, ezután az első pályajelet még csupán ötödiknek vevő magyar duó lassan az élre tört.

Ötös erősségű szélben is jelesre vizsgáztak

A hatodik futamra felerősödött a szél, s a fantasztikus formában versenyző, 19 év alatt remekül összeszokott hazai egység rajtolt a legtisztábban, s ezt követően nem fért kétség a vezetéséhez. Időközben a szél ötös erősségűvé fokozódott, s kellő tempóban fordulhattak az eddigi futamok legélvezetesebb háromnegyed szeles szakaszára, azaz amikor a szél hátsó oldali irányból fújt. Szerencsére megszerzett előnyüket a szakasz végéig meg tudták tartani, így gond nélkül megnyerték az etapot. Majthényiék korábban már kellő helyismeretet szereztek a Tampa-öböl vizén, ezzel és a sok sikeres világverseny taktikai tapasztalatával a hátuk mögött életük egyik legjobb teljesítményét nyújtják a sűrű világbajnoki mezőnyben.

– Nem gondoltuk volna, hogy ennyire egyértelmű lesz – válaszolta megkeresésünkre Majthényi Szabolcs. – A mögöttünk lévő három-négy hajó velünk egy szinten vitorlázik, sokszor legyőztek már bennünket, de nekünk ilyen jól még egyszer sem jött ki a lépés.

– Minek köszönhető a magabiztos vezetésük, a rutinnak, vagy pedig bejött az eddigi taktika, s nem okoztak meglepetést az áramlások?
– Az itteni szélviszonyok miatt egyértelmű a követendő taktika, jól kell rajtolni, majd az élbolytól nem szabad leszakadni, legalább az ötödik-hatodik helyen kell érkezni az első bólyához. A tapasztalatok szerint nincsenek olyan szélsőséges viszonyok, amelyek lehetővé tennék, hogy valaki nagyon hátulról feljöjjön. Eddig az áramlások sem okoztak különösebb meglepetést.

A rutin és a lazaság sokat segít

– A tavalyi idény vége, azaz ősz óta nem ültek egy hajóban, ami nagy kiesést jelent. Mit szól ahhoz, hogy a rivális ausztrálok, akik ráadásul éghajlati előnyt is élveznek, nem tudják tartani önökkel a tempót?
– Ők a legfelkészültebbek, jobban is pörögnek bármelyikünknél, hiszen éppen benne vannak a szezonban. Azonban hibáztak a taktikában, és – amiért sajnálom őket – az ötödik futamban technikai problémák miatt ki kellett állniuk. Nagyon görcsösen versenyeznek, ez pedig megpecsételi a sorsukat.

– Önök nem izgulnak?
– Nagyon lazán vitorlázunk, ennek köszönhetjük a kiegyensúlyozott teljesítményünket. Ráadásul abban is van már rutinunk, miképp kell világbajnoki aranyat szerezni, így – bár nem mondom, hogy nem vágyom rá – az ötödikhez vezető úton eddig zökkenők nélkül haladtunk.

– Három szakasz még hátravan, úgyhogy helyénvaló a szócska: eddig. Mi várható a továbbiakban? Ünnepelhetünk néhány nap múlva?
– Az előrejelzések szerint más irányú szelek várhatók, ez meg fogja változtatni a taktikánkat. Valamelyest könnyíti a helyzetünket, hogy ugyan három futam van még hátra, de elég csupán egyben jól teljesítenünk, azzal már biztos lenne a dobogós helyezésünk.

Még egy hiba is nyugodtan becsúszhat

Ha a hét elején a további futamokat is sikerül megrendezni, a helyzet aszerint változik, hogy nyolc, illetve kilenc szakasz eredményei közül már a két legrosszabb ejthető ki. A magyar páros számára óriási lelki pluszt jelenthet – a kialakult jelentős pontelőnyön túl – az a tény, hogy ha valamelyik futamban bármiféle balszerencse érné őket, azt az eredményüket kiejthetik, és nem befolyásolja a végső sorrendet. A második helyen a német Hans-Peter Schwarz, Roland Kirst áll, ám nyolc helyezési ponttal előzik meg őket Majthényiék, míg köztük és az ausztrál kettős között tízpontnyi a távolság.

A vasárnapi pihenőnapot követően hétfőn újabb futamok várnak a versenyzőkre, aztán magyar idő szerint szerda hajnalban osztanak érmeket – reményeink szerint a mieinknek jut a legfényesebb.

REPÜLŐHOLLANDI-VILÁGBAJNOKSÁG, ST. PETERSBURG
Az állás 6 futam után: 1. Majthényi Szabolcs, Domokos András (magyar) 5 helyezési pont, 2. Schwarz, Kirst (német) 13, 3. Rydge, Scarr (ausztrál) 15
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik