Schumi mérge elpárolgott

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.03.07. 00:50
Címkék
Öt nap múlva kihunynak a piros lámpák Bahreinben, az idénynyitó verseny rendhagyó helyszínén. Hatrészes sorozatunkban a tavalyi szezon hat legjobb pilótáját vesszük górcső alá – attól kezdve, miként telt a telük, egészen addig, milyen esélyekkel vágnak neki a 2006-os évadnak. A negyedik rész a hétszeres világbajnok Michael Schumacherről szól.
Michael Schumacher eredményeitôl függ, hogy meghosszabbítja-e az idény végén lejáró szerzôdését
Michael Schumacher eredményeitôl függ, hogy meghosszabbítja-e az idény végén lejáró szerzôdését
Czagány Balázs
Michael Schumacher eredményeitôl függ, hogy meghosszabbítja-e az idény végén lejáró szerzôdését
Michael Schumacher eredményeitôl függ, hogy meghosszabbítja-e az idény végén lejáró szerzôdését
Michael Schumacher eredményeitôl függ, hogy meghosszabbítja-e az idény végén lejáró szerzôdését
Czagány Balázs
Michael Schumacher eredményeitôl függ, hogy meghosszabbítja-e az idény végén lejáró szerzôdését

Zsinórban öt világbajnoki címet nyert Michael Schumacher a Ferrarival, mielőtt tavaly óriásit bukott csapatával. Az autó későn került az aszfaltra, de még így sem volt idő a tökéletesítésére, és ez a Scuderia teljes szezonját beárnyékolta. Az egyetlen meggyőző teljesítményt a San Marinó-i Nagydíjon nyújtotta Schumi, de a győzelem Fernando Alonso szívós védekezése miatt nem jött össze, a címvédőnek be kellett érnie a második hellyel.

Michael Schumacher téli teszteredményei

Január
Barcelona

1. Massa (Ferrari) 1:15.664
9. M. Schumacher 1:16.907
Fiorano
1. Massa 58.244
2. M. Schumacher 59.569
Jerez
1. De la Rosa (McLaren) 1:16.509
3. M. Schumacher 1:17.970

Február
Fiorano

1. M. Schumacher 57:647
Szahír
1. Massa 1:29.958
2. M. Schumacher 1:30.375
Valencia
1. Räikkönen (McLaren) 1:09.983
14. M. Schumacher 1:11.831
Indianapolisban a Michelin bakija miatt nem álltak ki az ellenfelek, csak a szintén Bridgestone abroncsokat használó Jordan és Minardi indult el, őket könnyedén győzte le a Ferrari. Schumacher megelőzte csapattársát, Barrichellót, akinél az egész év során meggyőzőbb teljesítményt nyújtott. Volt egy felvillanása a Hungaroringen is, de hiába szerezte meg a pole pozíciót, a versenyen nem tudta tartani a lépést a Michelin gumisokkal.

A Ferrari gyengélkedésének okaként a legtöbbször a Bridgestone-t emlegették fel, a japán gyár ugyanis nem tudott olyan tartós gumikat gyártani, mint a Michelin. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy nem találták meg az egyensúlyt: ha végigbírták az abroncsok a versenyt, túl lassan melegedtek be, és az egykörös időmérőn hátrányba kerültek a többiekkel szemben. Az abroncsokon kívül más oka is volt a gondoknak, a Ferrari ugyanis a Jordanhez és a Minardihoz, azaz a másik két bridgestone-oshoz képest is lelassult.

Az idényzáró Kínai Nagydíjon Schumacher már nagyon feldúlt volt, s pályafutása legrosszabb versenyét teljesítette Sanghajban. A boxból a rajtrácsra vezető körében elbámészkodott, és véletlenül bevágott a szintén a célegyenesbe igyekvő Christijan Albers elé. Autója összetört, a tartalék kocsijával indult, de a tizedik helyről kicsúszott a biztonsági időszakban, és kiesett.

A német roppant csalódott és dühös volt a szezon zárásakor, 2006 végéig szóló szerződéséről sem beszélt valami derűsen. „A csapat szétesett, a sok siker után nem tudta feldolgozni az új helyzetet. Ha nem sikerül változtatni ezen, és továbbra sem lesz esélyünk a futamgyőzelmekre, nem lesz értelme folytatni” – nyilatkozta még a tél elején Schumi. Miután Alonso aláírt a McLarenhez 2007-re, és felröppentek a hírek, amelyek szerint Kimi Räikkönen ugyanekkor a Ferrarihoz szerződik, Schumacher is a találgatások célpontja lett: visszavonul; csapatot vált; netán Räikkönen csapattársa marad?

Azóta elkészült az új Ferrari, amellyel a teszteléseken kiváló eredményeket ért el Schumacher. A német ráadásul kipihente magát, megnyugodott, és – mint minden évben hallhatjuk tőle – elszántabb, mint valaha. „A szezon megviselt, nagyon elfáradtam, és olyan dolgokat mondtam, amiket jobban át kellett volna gondolnom – nyilatkozta a közelmúltban a hétszeres világbajnok. – Most azonban sokkal jobban érzem magam, kézzelfogható az autó javulása. Készen állunk arra, hogy megszorongassuk a tavalyi győzteseket, és ez bizsergető érzés.”

Schumacher tehát örömmel veti bele magát új munkába, hogy visszavágjon a nála 12-14 évvel fiatalabb srácoknak, és visszavegye a hatalmat. Azonban nem könnyű a feladata, hiszen a kerékcserék visszahozása nem elég a Ferrarinak ahhoz, hogy újra a csúcsra jusson. Korábban többször is tudott úgy versenyt nyerni, hogy nem az övé volt a legjobb autó, de most, hogy Alonso és Räikkönen beérett, már a többi négykerekűnél jobb Ferrari kell.
A hogyan továbbról Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke úgy vélekedik, hogy Schumi biztosan nem vált csapatot, ha elhagyja a Scuderiát, a Formula–1-ből is távozni fog. Csakhogy mikor jön el a búcsú pillanata? Ha jó lesz a Ferrari F248-asa, könnyen elképzelhető, hogy a csapat meghatározó tagjaihoz, azaz Jean Todthoz, Paolo Martinellihez és Ross Brawnhoz hasonlóan meghosszabbítja a szerződését.

Többször is hallottuk már, hogy akár negyvenéves koráig is versenyezne, és a jelek szerint nemigen zavarja, hogy ellenfelei és közte generációs különbségek vannak.
Végül is nem az életkor, hanem a sebesség számít.

Az idén is lesz tesztelési egyezmény
A csapatok közel állnak ahhoz, hogy megegyezzenek a szezon alatti tesztelés korlátozásáról. Az első és az utolsó futam közötti időszakról már tavaly is megállapodott kilenc istálló, ám a Ferrari nem tartozott közéjük, így korlátlanul tréningezhetett. Ezt azzal indokolta, hogy amíg a Michelin gumikat számos élcsapat tesztelheti, a Bridgestone-okkal csak ő gyakorolhat, a Minardi és a Jordan nemigen végez hasznos munkát. Ezúttal azonban már a Toyota és a Williams is a japán gyár abroncsait használja, azaz meg tudják osztani a feladatokat. A hírek szerint a csapatok 36 napos pihenőidőben egyeztek meg.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik