Fisichella: most vagy soha

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.03.05. 02:02
Címkék
Hét nap múlva kihunynak a piros lámpák Bahreinben, az idénynyitó verseny rendhagyó helyszínén. Hatrészes sorozatunkban a tavalyi szezon hat legjobb pilótáját vesszük górcső alá – attól kezdve, miként telt a telük, egészen addig, milyen esélyekkel vágnak neki a 2006-os évadnak. A második rész Giancarlo Fisichelláról, a címvédő Renault olasz sofőrjéről szól.
Giancarlo Fisichella számára létkérdés, hogy az idei évadot dobogós helyen zárja
Giancarlo Fisichella számára létkérdés, hogy az idei évadot dobogós helyen zárja
Imago
Giancarlo Fisichella számára létkérdés, hogy az idei évadot dobogós helyen zárja
Giancarlo Fisichella számára létkérdés, hogy az idei évadot dobogós helyen zárja
Giancarlo Fisichella számára létkérdés, hogy az idei évadot dobogós helyen zárja
Imago
Giancarlo Fisichella számára létkérdés, hogy az idei évadot dobogós helyen zárja
Fisichella tavaly – életében először – nagy csapatnál kapott lehetőséget. Az F1-ben 1996-ban bemutatkozó olasz addig a Minardinál, a Jordannél, a Saubernél és a Benettonnál próbálkozott, és bár 2003 elején az esős Brazil Nagydíjon sikerült nyernie, a szakemberek és a szurkolók egyöntetű véleménye szerint igazságtalan volt vele a sors.

A sorsa akkor fordult jobbra, amikor Flavio Briatore Renault-csapatfőnök összeveszett akkori pilótájával, Jarno Trullival, és új társat kellett keresnie a nagy reménység, Fernando Alonso mellé. Eljött Fisico ideje, ám nemcsak kiváló autót kapott, hanem mindenre elszánt, gyors csapattársat is. És amíg a spanyol magabiztosan megszerezte a világbajnoki címet, Fisichella csupán egy futamgyőzelmet jegyzett, és mindössze ötödik lett a vb-pontversenyben.

Viszonylag gyenge teljesítményében szerepe volt a technikának is, de az egy és a hét futamgyőzelem közötti különbséget nem lehet csak ezzel magyarázni. Az első verseny megnyerése után három futamon pontot sem szerzett, és ezen nagyon nehezen tette túl magát, és az istálló is inkább Alonsóra összpontosított. Fisichella igazából csak az idény végén tudott átlendülni a holtponton, az utolsó három futamon csak Alonso és Kimi Räikkönen szerzett nála több pontot.

A tél a feltöltődéssel telt, Fisichellának ugyanis elsősorban mentálisan kell összeszednie magát ahhoz, hogy esélye legyen a világbajnoki cím megszerzésére. Alonso már bejelentette, hogy az idény után a McLarenhez szerződik, de ettől még nem szabad azt hinni, hogy félvállról veszi ezt az idényt. Éppen ellenkezőleg: nagyon is odateszi majd magát, azaz Fisichellára pályafutása legnehezebb szezonja vár.

Fisichella téli teszteredményei

Január
Barcelona

1. Massa (Ferrari) 1:15.664
4. Fisichella 1:16.365
Jerez
1. De la Rosa (McLaren) 1:16.509
14. Fisichella 1:19.118
Február
Barcelona

1. Button (Honda) 1:13.935
2. Fisichella 1:13.971
Jerez
1. Alonso (Renault) 1:16.956
5. Fisichella 1:17.479
Valencia
1. Räikkönen (McLaren) 1:09.983
9. Fisichella 1:10.912
Még egyszer ugyanis nem csúszhat le a világbajnoki dobogóról, mert akkor végleg leírnák. Ha a világverő Renault-val két éven át nem tud nagyot produkálni, akkor semmivel. A tét az idén nemcsak a világbajnoki cím, hanem pályafutásának folytatása is.

Alonso elszerződése mindenképpen növeli Fisico maradásának esélyeit, és az olasz talán a csapattól is több segítséget kap. Ezúttal a Renault már nem kizárólag a spanyolra figyel majd, sőt az idény vége felé várhatóan az olasz jóval nagyobb szerepet kap a teszteléseken. Az R26-os is sokkal jobban fekszik Fisichella vezetési stílusának, mint a tavalyi R25-ös.

Fisichella egyébként kikapcsolódásképpen összeállt menedzserével, Enrico Zanarinivel és Paolo Colonival, s közösen megalapították a Fisichella Motor Sportot, amely a GP2-sorozatban indít csapatot. A török Ofisi olajvállalat támogatását élvező alakulatban az olasz Luca Filippi mellett a török Jason Tahinci indul abban a reményben, hogy az 1994-es olasz Formula–3-as bajnok csapatfőnökéhez hasonló pályafutást építsenek.

Eddig a Honda teljesített a legjobban
A német Auto Motor Und Sport összeállítást készített a téli tesztidényről. A szaklap aszerint rendezte sorba az istállókat, hány kilométert tettek meg a teszteken naponta. A legjobb a Honda lett, amely napi 438 kilométerrel mindenkit maga mögé utasított. A sorban a címvédő Renault (399) és a lefojtott, ezáltal sokkal megbízhatóbb V10-es motort használó Toro Rosso (376) követi a BAR jogutódját. A további sorrend: BMW (355), Toyota (294), McLaren (289), Williams (280), Ferrari (278), MF1 (272), Red Bull (175), Super Aguri (173). „Nagyon kényelmesen érzem magam az idénynyitó előtt” – mondta Barrichello, aki nem a levegőbe beszél, hiszen a csapat tesztpilótája, Anthony Davidson az utolsó kollektív teszten Valenciában 1:18.540-re javította az abszolút pályacsúcsot.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik