A jövő hét végén kezdődik a Formula–1-es évad, a csapatok már az utolsó simításokat végzik autóikon, mielőtt elindulnak Bahrein felé.Elkezdődött a Formula–1-es istállók idény előtti utolsó tesztelése Valenciában és Mugellóban. Olaszországban csak a Ferrari köröz, a nagyobb társaság a spanyolországi pályán gyűlt össze. Hétfőn és kedden a Renault, a Honda, a McLaren és a Williams gyakorolt a Ricardo Tormo-pályán, szerdán a Toyota és a Red Bull csatlakozik hozzájuk.
Az első napon Nico Rosberg Williams-Cosworthja volt a leggyorsabb, a Formula–1-ben Bahreinben bemutatkozó német kedden visszacsúszott az ötödik helyre. Ekkor a GP2 tavalyi kiírásában vele versengő, a bajnoki címért folytatott küzdelemben alulmaradó Heikki Kovalainené lett a legjobb köridő. A finntől nem volt meglepő ez a teljesítmény, hiszen a többség által legjobbnak vélt autóval, a világbajnoki címvédő Renault-istálló R26-osával érte el.Mark Webber, a Williams ausztrál sofőrje úgy vélekedik, a francia gyár autója az idén is bombaerős lesz, Fernando Alonso pedig megvédi címét. „Fernando szenzációs pilóta – kezdte Webber. – Azt hittem, hogy a tavalyi idényénél nem lesz könnyebb, de elnézve a Renault teszteken nyújtott teljesítményét, meg kell változtatnom a nézetemet. Mivel ereje teljében van, és határtalan az önbizalma, roppant nehéz lesz megállítani. A Renault dominálni fog, rengeteg kettős győzelmet arat, Giancarlo Fisichellának ez lesz élete legjobb idénye.”A Renault-nál nem ennyire magabiztosak. Alonso nehéz évre számít, de bízik benne, hogy ezúttal is ő játssza az üldözött szerepét. A spanyol tavaly korán elhúzott a mezőnytől, a többiek képtelenek voltak utolérni. Közülük Kimi Räikkönen adta fel legkésőbb, ám a finn hiába halmozta a győzelmeket a villámgyors McLaren-Mercedesszel, ha a köztes versenyeken kiesett, Alonso pedig szorgosan gyűjtögette a pontokat.Az idei teszteken sem remekelt a Mercedes motorja, amelynek legutóbbi változatát próbálgatják Valenciában. Pedro de la Rosa tesztpilóta szerint némi szerencse kell ahhoz, hogy elkerüljék a csapatot a motorgondok. „Az új hajtómű napról napra javul, de még mindig nem tökéletes – mondta a spanyol. – Elégedettek vagyunk, mert egyre jobb teljesítményt nyújt, de hátra csak akkor dőlhetünk, ha könnyedén kibír két versenytávot.”A csapat lefojtott V10-es motorral felszerelt autóval is gyakorolt, ami nem azt jelenti, hogy képtelen megépíteni még egy vagy több MP4-21-est. Inkább nyitva hagyja a kiskaput, hogy Bahreinben a Toro Rossóhoz hasonlóan tízhengeres motorral induljon. A megbízhatóságot szem előtt tartva érdemes lehet próbálkozni.