Silverstone-ban bemutatták az MF1-istálló új autóját, az M16-Toyotát. A Midland-csoport által orosz licenccel benevezett csapat a Jordan helyét veszi át a Formula–1-ben, és a tulajdonosok reményei szerint sikerül túlszárnyalni a jogelőd eredményeit.Eddie Jordan istállója 1999-ben érte el legjobbját, harmadik lett a konstruktőrök között, és összesen négy futamgyőzelmet aratott. Anyagi gondok miatt kellett kiszállnia a száguldó cirkuszból. Tavaly már a Midland irányításával versenyzett, az idény végére a Minardi szintjére süllyedt. Az olasz csapat Red Bull általi felvásárlása miatt sokan tartják, hogy az idén sereghajtó lesz az MF1, ám ettől a Super Aguri nevezése megmentheti a gárdát. Az MF1-et a Toyota, a Super Agurit pedig a Honda látja el erőforrással, így nagy csata várható az utolsó hely elkerüléséért.Az orosz származású, kanadai Alex Shnaider vezette konzorcium a pletykákkal ellentétben nem adósodott el. Az elnök pénteken arról beszélt, hogy kiváló a háttér. Colin Kolles csapatvezető megtartotta tavalyról a portugál Tiago Monteirót, mellé az exminardis Christijan Alberst szerződtette. A pilóták rendszeres pontszerzésről beszélnek.„Erősebbek vagyunk, mint egyesek gondolják. Nem a mi költségvetésünk a legnagyobb, de a Formula–1 nem feltétlenül arról szól, kinek van a legtöbb pénze, inkább arról, ki használja a legokosabban” – mondta Kolles. Shnaider közben az orosz kapcsolatokról beszélt, álma ugyanis, hogy olyan orosz mérnököket nyerjen meg csapatának, akik az elmúlt évtizedekben űr- és harci repülőgépek tervezésében és gyártásában vállaltak kulcsfeladatokat.