Még egy dupla, aztán semmi?

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.02.01. 01:32
Címkék
Sok a kérdőjel a Renault körül, de a találgatások nem az idei szereplésre vonatkoznak, hanem arra, mi lesz a csapattal a 2006-os vagy a 2007-es idény után. A vb-címvédőnél mindenesetre megpróbálnak a soron következő feladatra összpontosítani.
Együtt a csapat, a Renault ismét a végsô gyôzelemre tör
Együtt a csapat, a Renault ismét a végsô gyôzelemre tör
DPPI
Együtt a csapat, a Renault ismét a végsô gyôzelemre tör
Együtt a csapat, a Renault ismét a végsô gyôzelemre tör
Együtt a csapat, a Renault ismét a végsô gyôzelemre tör
DPPI
Együtt a csapat, a Renault ismét a végsô gyôzelemre tör

Monte-Carlóban világbajnoki címvédőként tartotta meg hivatalos csapatbemutatóját a Renault, amely a McLarennel vívott kemény csata végén hódította el a konstruktőrök vb-címét. A Fernando Alonsóval az egyéniben is diadalmaskodó gárda vetett tehát véget a Ferrari egyeduralkodásának, de sokan kétségbe vonják, hogy meg tudja ismételni 2005-ös produkcióját.

Egyrészt a McLaren mellett a Toyota és a Honda is nagy terveket szövöget, nem beszélve a Ferrariról, amely minden követ megmozgat annak érdekében, hogy visszakapaszkodjon a trónra. Mindemellett Alonso és szerelői úgy dolgozzák végig az idényt, hogy tudják, a végén a spanyol versenyző a McLarenhez szerződik, azt viszont még senki sem sejti, mi lesz az istállóval azután. A pletykák szerint a Renault kivonul az F1-ből, a legsötétebb jóslatok szerint 2007 lesz a gárda utolsó éve, de azt is csak azért küzdi végig, mert néhány szponzori szerződése addig szól.
A csapatvezetőség legfontosabb feladata tehát az lesz az idén, hogy Alonso és az istálló jövőjétől függetleníteni tudja a munkát, és a stáb kizárólag a soron következő versennyel foglalkozzon.

„A felállásunk semmit sem változott az előző idény óta – mondta Patrick Faure, a csapat elnöke. – Ugyanazok a pilóták, ugyanazok a mérnökök és ugyanazok a technikusok dolgoznak. Tavaly nyár óta a gyári alkalmazottaink arra törekszenek, hogy az idén is kiváló autó kerüljön versenyzőink alá, és újfent a világbajnoki címekért csatázzunk.”

A tavalyi négykerekű a megbízhatóságával verte meg a McLaren-Mercedeseket az előző szezonban, és az eddigi tesztek alapján az új R26-os gép sem törékenyebb elődjénél, és az új V8-as motor is remekül teljesített a teszteken.
„Az, hogy világbajnokok vagyunk, nem változtatja meg az autótervezési folyamatot – magyarázta Tim Densham főtervező. – Tudjuk, hogy az R25-ös kiváló autó volt, ezért azt vettük alapul, azon finomítottunk. Minden egyes elemet átvizsgáltunk, és megpróbáltunk javítani rajtuk.”

Alonso és csapattársa, Giancarlo Fisichella már hetek óta teszteli az autót, a római szerint Alonso közelgő távozása miatt ez az ő éve lehet.
„A világbajnoki cím megszerzése a célom, az utolsó futamokig versenyben akarok lenni a trófeáért – mondta Giancarlo Fisichella. – Tavaly új voltam a csapatban, sok problémám volt, de túl vagyunk rajtuk. Nulláról indulunk, remek csatát vívhatunk Fernandóval, most már nem lesz akkora különbség köztünk, mint tavaly volt.”
Spanyol társa az egyes rajtszámú autóval indul, szerinte azonban nem teher világbajnokként versenyezni.

„Hárman vagyunk világbajnokok a huszonkettőből, szerintem Michael Schumacher, Jacques Villeneuve és én már bizonyítottunk, a többieken ebből a szempontból nagyobb a nyomás – magyarázta Fernando Alonso. – Ami az erőviszonyokat illeti: a McLaren az élbolyban marad, de a Ferrari is visszajön, és még egy csapat meglepetést szerez. Tavalyelőtt a Honda, tavaly a Toyota volt kiváló, egyikük biztos versenyben lesz a világbajnoki címért.”
A két sofőr mögött Heikki Kovalainen lesz a tesztpilóta, és bár a finn az idén nem indul a GP2-es sorozatban, keveset pihenhet majd, inkább készül a 2007-es F1-es bemutatkozásra, feltehetőleg Alonso utódjaként.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik