Nem Talmácsinak kellett volna győznie

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2005.10.02. 02:39
Címkék
Talmácsi Gábor szenzációs motorozással megnyerte a Katari Nagydíjat, és ezzel idénybeli harmadik diadalának örülhetett. Sikerével nem csupán életben tartotta reményeit a vb-elsőségre, hanem át is írta a magyar gyorsasági szakág történelmét. Igaz, Talma sikerét nem mindenki fogadta boldogan&
Itt még nem sérült az utasítás: elöl Kallio, mögötte Talmácsi – késôbb megharagudtak a magyarra a KTM-nél
Itt még nem sérült az utasítás: elöl Kallio, mögötte Talmácsi – késôbb megharagudtak a magyarra a KTM-nél
Reuters
Itt még nem sérült az utasítás: elöl Kallio, mögötte Talmácsi – késôbb megharagudtak a magyarra a KTM-nél
Itt még nem sérült az utasítás: elöl Kallio, mögötte Talmácsi – késôbb megharagudtak a magyarra a KTM-nél
Itt még nem sérült az utasítás: elöl Kallio, mögötte Talmácsi – késôbb megharagudtak a magyarra a KTM-nél
Reuters
Itt még nem sérült az utasítás: elöl Kallio, mögötte Talmácsi – késôbb megharagudtak a magyarra a KTM-nél

Talmácsi Gábor bombaformában volt szombaton. Előbb a bemelegítő edzésen volt utolérhetetlen, a verseny rajtjától pedig egyedül ő tudott lépést tartani a pokoli iramot diktáló Kallióval, a KTM két pilótája a második körben már két és fél másodperccel vezetett a nyolcas üldözőboly előtt - ennek a csoportnak Marco Simoncelli, Mattia Pasini, Julian Simon, Mike di Meglio, Thomas Lüthi, Fabrizio Lai, Manuel Poggiali és Hector Faubel volt a tagja. Az üldözők közül Simoncelli próbálta meg utolérni a két naracssárga motort, csakhogy Kallio és Talma tovább gyorsult, és ez túl sok volt az olasznak.

Az első hely megszerzése Kallio és a magyar motoros belügyévé vált, klasszisunk folyamatosan kísérletezgetett azzal, hol lehet majd a hajrában megelőzni a finnt - ami a legutolsó kanyar után sikerült is neki: Talmácsi kibújt a szélárnyékból, lehagyta csapattársát, és megszerezte idénybeli harmadik futamgyőzelmét (előzőleg az Olasz és a Holland Nagydíjon intették le elsőként; ezzel történelmet írt: ő az első magyar, aki egy idényben háromszor nyert; aki egy évadban négyszer állhatott fel a dobogóra; és aki ázsiai viadalon tudott győzni).

A versenyt követően viszont furcsa jelenet játszódott le a KTM boxában, a csapat jó néhány tagja ugyanis úgy viselkedett, mintha nem az ő pilótájuk nyert volna. Nem sokkal később kiderült, miért: a KTM a verseny előtt csapatsorrendet állapított meg, ennek értelmében Talmácsi Gábornak és a spanyol Julian Simónnak a Katari GP-től kezdve mindenben segítenie kell a vb-címre legesélyesebb KTM-est, Mika Kalliót.

"Nem vagyok teljesen boldog. Gábor előzése nem volt okos manőver, hiszen sokba kerülhet nekünk a világbajnokság hajrájában. A verseny előtt beszéltem vele és Simónnal is, és érthetően elmondtam nekik, hogy ha az élbolyban lesznek Kallióval, akkor úgy kell versenyezniük, hogy segítsenek neki a minél jobb összetettbeli helyezés érdekében. Gábor ezt nem tette meg" - jegyezte meg Harald Bartol, a KTM technikai igazgatója, egyben csapatvezetője.

Reméljük, Talma nem jut Anthony West sorsára, őt ugyanis kirúgta a KTM, miután nézeteltérése volt Bartollal - holott debütánsként majdnem megnyerte az emlékezetes júliusi Brit Nagydíjat…

Katari Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros-vb 14. futama, Loszail
125 kcm (18 kör, 96.840 km): 1. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 39:23.248 (147.519 km/óra), 2, Kallio (finn, KTM) 0.017 mp h, 3. Simoncelli (olasz, Aprilia) 9.571, 4. Di Meglio (francia, Aprilia) 11.815, 5. Faubel (spanyol, Aprilia) 12.169, 6. Lüthi (svájci, Honda) 12.303, …29. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:39.784
250 kcm (20 kör, 107.600 km): 1. Casey Stoner (ausztrál, Aprilia) 41:22.628 (156.028 km/óra), 2. Lorenzo (spanyol, Honda) 1.566, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 2.603, 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 2.659, 5. Porto (argentin, Aprilia) 4.867, 6. Aojama (japán, Honda) 29.971
MotoGP (22 kör, 118.360 km): 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 43:33.759 (160.020 km/óra), 2. Melandri (olasz, Honda) 1.670, 3. Hayden (amerikai, Honda) 5.536, 4. Edwards (amerikai, Yamaha) 14.737, 5. Gibernau (spanyol, Honda) 20.431, 6. Checa (spanyol, Ducati) 31.432

Stoner közelít, Rossi rekordjai
A 250-ben és a MotoGP-ben is olyan pilóta nyert, akik jövőre márkatársak lehetnek a Yamahánál. A 250-ben diadalmaskodó Casey Stoner rajt-cél győzelmet aratott, miközben legnagyobb riválisa, Daniel Pedrosa csak a negyedik lett - Stoner a legutóbbi két nagydíjon 37 pontot hozott a spanyolon, teljesen nyílttá téve a vb-t. A MotoGP-ben Rossi egy hete világbajnok lett, mégsem vesz vissza a tempóból: fordulatos versenyen, Marco Melandrit az utolsó körben hibázásra kényszerítve győzött. Hetvennyolcadik GP-diadalával újabb rekordok íródtak Rossi neve mellé: a királykategóriabeli dobogós helyezések számában befogta a négyszeres világbajnok Eddie Lawsont (ezzel harmadik az örökranglistán), egyszersmind ő az első yamahás, aki tízszer győzött egy idényben. ---- & ---- T
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik