Palik László a zöldasztal mellett szerda éjszaka elveszítette a második helyét, Szalay Balázs ütközött, de folytatni tudta, Kis Sándor pedig folyamatosan javul, és már a kilencedik az egyiptomi Vk-futamon.
dppi
Bár Kisék egyre jobban gyorsulnak a Nissannal, amint az a szerelôk munkájából látható, mindig akad mit tökéleteseni a versenygépen
dppi
Bár Kisék egyre jobban gyorsulnak a Nissannal, amint az a szerelôk munkájából látható, mindig akad mit tökéleteseni a versenygépen
Palik László és Darázsi Gábor nem volt éppen virágos jóked-vében, amikor elkezdte a csütörtöki szakaszt, történt ugyanis, hogy előző éjszaka a zöldasztal mellett elveszítette második helyét (az ügyről keretes írásunkban olvashatnak).
Ez azonban nem befolyásolta abban a pilótát, hogy pokoli gyorsan hajtson - egészen addig, amíg az első szervizpont után két kilométerrel (miért nem előtte?!) el nem tört autójának bal első féltengelye, úgyhogy a párosnak a dűnék között 48 kilométert kellett megtennie két-kerékhajtással. Mivel két nappal ezelőtt ugyanez a gondjuk volt, rutinosan kezelték a problémát, a csapat pedig tíz perc alatt kicserélte a törött alkatrészt. Palik az utolsó néhány kilométeren óvatos volt, mert törött végű dűnéken kellett közlekedni, amelyeken könnyű lett volna nagyot esni.
Erre szolgáltatott példát az orosz Sukovenko, aki szabályosan beleállt a homokba egy dűne aljában. A közvetlenül mögötte érkező Kis Sándor centikkel bár, de még ki tudta kerülni, a nem sokkal később, nagy lendülettel érkező Szalay Balázs viszont telibe találta.
Szerencsére a versenyzők néhány pillanattal korábban ki tudtak szállni a Nissanból, arra viszont már nem volt idejük, hogy a szokásos módon (lapát és trepni a dűnetetőn) jelezzék, a domb mögött baleset történt. Szalay azt mondta, esélye sem volt elkerülni a csattanást. Az Opel eleje csúnyán összetört, és kilyukadt a hűtő, szerencse, hogy már csak 24 kilométer volt hátra a szakaszból, és a páros valahogy elkecmergett a táborig. Ám a tizedikről a 14. helyre csúszott vissza az összetettben.
Kis Sándor és Czeglédi Péter viszont javult (jelenleg a kilencedik), ami annak köszönhető, hogy a Nissanja tökéletesen működött. A páros kétszer veszített némi időt, egyszer, amikor két motoros éppen előttük esett el, és elzárta az egyetlen átjárót, másodszor pedig, amikor az egyik csekkpont keresgélése közben elkeveredett.
A versenyből még két szakasz van hátra, az összetettben az autósoknál továbbra is Stéphane Henrard, a motorosoknál Marc Coma vezet.
Fáraó-rali, Vk-futam 4. nap, Siva-Sitra Road (össztáv: 407.92 km, ebből szelektív szakasz: 400.84 km) Autósok (nem hivatalos): 1. Jordan, Lurquin (francia, belga, Nissan Pathfinder) 4:20:14, 2. Heymann, Segal (izraeli, Mitsubishi Pajero) 2:14 perc hátrány, 3. Henrard, De Roissard (belga, francia, Volkswagen Buggy) 2:48 p h., …7. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 21:55 p h., …11. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-Up) 39:00 p h., …15. Szalay, Tagai R. (magyar, Opel Frontera) 2:05:56 ó h. Motorosok: 1. Casteu (francia, KTM) 4:22:38, 2. Coma (spanyol, KTM) 2:03 p h., 3. Duran (spanyol, KTM) 4:04 p h. Az összetettben. Autósok: 1. Henrard, De Roissard 14:40:49, 2. Ivanov, Gyemjanyenko (orosz, Nissan Pathfinder) 35:59 p h., 3. Palik, Darázsi G. 1:00:26 ó h., …9. Kis, Czeglédi 3:01:04 ó h., …14. Szalay, Tagai R. 4:17:52 ó h. Motorosok: 1. Coma 14:48:16, 2. Casteu 3:34 p h., 3. de Gavardo (chilei, KTM) 17:15 p h.
Versenyen kívül elveszített második hely
Furcsa dolgok történtek Sivában szerdán lapzártánk után. Kiderült ugyanis, hogy a szakasz nem a célban ért véget, hanem az ötödik ellenőrzési pontnál, mivel a rendezőkneknek gondjaik voltak. A párosok, ha a rendezők által megadott koordinátákat követték, nem tudták tartani magukat a szabályban meghatározott, maximum három kilométeres eltéréshez az ideális versenyvonaltól. Ennek ellenére az autósok többsége célba ért, kivéve hármat, akiknek - minő véletlen - ráadásul még technikai problémáik is akadtak, úgyhogy aszfaltúton közelítették meg a tábort. Az említett három pilóta protestált, a felügyelőtestület pedig úgy döntött, a pálya utolsó részét törli a programból. Ez jócskán megváltoztatta a sorrendet, mi, magyarok például kifejezetten rosszul jártunk, ugyanis minden versenyzőnk eggyel hátrébb került. Különösen fájó pont, hogy a Palik, Darázsi kettős a második helyét veszítette el, és csúszott vissza a harmadikra.