Talmácsi Gábor túl van a néhány nappal ezelőtti motegi esésen, a háta sem fáj, és már feldolgozta a történteket. A 125 köbcentis kategória öszszetettbeli harmadik helyezettje kész a csatára a hétvégi Malajziai Nagydíj előtt. Más kérdés, hogy nem mindenáron akar nyerni, csak akkor vállal majd kockázatot, ha nagyon kell.
A Putra mecsettel a háttérben fényképezkedtek a vb-mezôny pilótái a nyolszoros motorcsónak-világbajnok Guido Cappellinivel. Képünkön balról: Kallio, Anthony West, John Hopkins, Capellini, Capirossi, Makoto, James Ellison, Xaus és Talmácsi Gábor
A Putra mecsettel a háttérben fényképezkedtek a vb-mezôny pilótái a nyolszoros motorcsónak-világbajnok Guido Cappellinivel. Képünkön balról: Kallio, Anthony West, John Hopkins, Capellini, Capirossi, Makoto, James Ellison, Xaus és Talmácsi Gábor
- Hogy van a háta, a kulcscsontja? - Köszönöm jól, éppen most jövök masszázsról, és már sokkal jobban vagyok, mint néhány nappal ezelőtt. Nem mondom, hogy az aromaterápiás maláj masszázs csodákat művel, de hogy jólesett, az biztos. Van itt egy ismerősöm, akinek minden évben az a dolga, hogy segítsen a vébécsapatoknak, ő szervezte nekem ezt a különprogramot is.
- Mivel töltötte az elmúlt napokat Kuala Lumpurban? - Itt nem lehet unatkozni, főleg hogy a versenyzők mind ugyanabban a szállodában laknak, úgyhogy lépten-nyomon ismerősökkel találkozik az ember. Szerda este például elmentem vásárolni - ajándékokat vettem a barátoknak és a családnak -, és ki az első, akivel a piacon összefutok? Loris Capirossi meg a barátnője. Egymásra mosolyogtunk, mutatták a szerzeményeiket, én is a csini baseballsapkát, amelyet három perccel korábban vettem háromszáz forintnak megfelelő öszszegért, és az eladó megesküdött, hogy a kövek benne valódi gyémántok… Na igen. Itt nem minden az, aminek látszik vagy amit mondanak róla.
- A győzelem persze ott is győzelemnek látszik. - Az kétségtelen, bár én legutóbb Japánban megtanultam, hogy néha jobb beérni egy biztos harmadik hellyel, mint kockáztatni a győzelemért. Persze, azért nyerni lenne a legjobb. Tavaly jól sikerült a maláj versenyem, és legutóbb sem azzal volt baj, hogy nem mentem elég gyorsan, ellenkezőleg, túl gyorsan mentem. És hát nem elsősorban az esés, hanem inkább életem első pole pozíciója miatt marad számomra emlékezetes a múlt heti japán viadal. Nem mindennapi érzés az első rajtkockából indulni.
- De futamot nyerni sem! - Ez igaz. Mindig arra vágytam, hogy ellépjek, és egyedül motorozva nyerjek, de lehet, hogy ez már az idén nem fog összejönni, csak jövőre vagy azután. De nem adom fel ezt az álmomat.
- Mi lesz a hét végén? - Nem tudom. Ha jó lesz a motorom, akkor a saját ritmusomban megyek, húzom a gázt, ahogy tudom, de nem keveredem bele veszélyes helyzetekbe. Egyszerűen nem engedhetem meg magamnak, hogy még egyszer elessek. Az üldözőim ugyanis nagyon közel vannak, és én semmiképpen sem szeretném elveszíteni az összetettbeli dobogós helyemet.
- Milyen versenyre számít? - Az utóbbi napokban délutánonként mindig esett az eső, ez bezavarhat a versenyen, bár az időjósok szerint száraz futamunk lesz. Ez a pálya nagyon jól tapad, és ha használom az eszemet, akkor bármi megtörténhet. Egyrészt Lüthinek sérült a válla, másrészt a szerelőim is biztatnak. Azt mondták, nyugodjak meg, a múltkor nem volt topon a gép, egyszerűen nem jött össze úgy a beállítás, ahogyan szerettük volna. Ezek a gépek nagyon érzékenyek, minden apróság számít a beállításnál. Malajziára szerencsére már az alapbeállításunk is jó, hiszen Stoner révén tavaly itt nyert először vébéfutamot a KTM, no meg én sem mentem rosszul egy éve Sepangban - nyolcadik lettem a Malagutival -, úgyhogy ez is biztató.
- Milyen vezetési stílust kell alkalmazni ezen az aszfaltcsíkon? - Mindenkinek a sajátját. Az enyém például nagyon sokat változott az utóbbi időben - régebben ívről ívre fordítottam a motort, most egy kicsit szögletesebben vezetek, későn és nagyokat fékezek, befordítom a kanyarba a gépet, hogy minél előbb fel tudjam állítani, és elkezdhessek gyorsítani. Ez a stílus gyorsabb és talán kevésbé kockázatos. És most a biztonság a legfőbb szempont.