Új, edzésen elért hivatalos pályacsúccsal (1:13,644 perc) Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb az 52. Monacói Nagydíj első hivatalos időmérő edzésén, és mivel a McLaren-Mercedes finn pilótája a második helyen végzett Fernando Alonsót is majdnem fél másodperccel megverte, igen komoly esélye van arra, hogy a holnap délelőtti második kvalifikáción - 2005-ben egymás után harmadszor - megszerezze az egyes rajtkockát. Michael Schumacher több mint 2,5 másodperccel kapott ki az éllovas finn versenyzőtől.
Kimi Räikkönen a jelek szerint komolyan gondolja, hogy az idén célba veszi a világbajnoki címet. Ha az autója is úgy akarja, rajta biztosan nem múlik majd
Kimi Räikkönen a jelek szerint komolyan gondolja, hogy az idén célba veszi a világbajnoki címet. Ha az autója is úgy akarja, rajta biztosan nem múlik majd
Kimi Räikkönen ott folytatta, ahol Barcelonában abbahagyta. A McLaren-Mercedes csapat 25 esztendős finn pilótája az elfogulatlan megfigyelő szemével nézve is egészen fantasztikus formát mutat az utóbbi hetekben. Az például rendkívüli, ahogyan a versenynaptár talán legnehezebb pályáján, a Monte-Carló-i városi aszfaltcsíkon majdnem fél másodperccel győz- te az összetett pontverseny- ben vezető Fernando Alonsót. Pedig a Renault spanyol klasszisa sem ment éppen lassan, hiszen mielőtt Räikkönen a pályára hajtott, a hispán volt az, aki az addig vezető Mark Webber (Williams-BMW) eredményét múlta felül majdnem olyan különbséggel, amennyivel végül ő kikapott finn riválisától. Fél másodperc pedig nem kis differencia Monte-Carlóban.
Szavazás
Hogy az elején kezdjük: a Ferrari potenciáljáról (vagy inkább impotenciájáról) már elég korán képet alkothattunk, hiszen Michael Schumacher negyeddiként teljesítette a 3340 méteres kört. Kissé meglepő volt, hogy a németek hétszeres világbajnoka alig több mint hat tizedmásodperccel tudta megelőzni az addigi éllovas Vitantonio Liuzzit, és ennek a jelentősége akkor lett nyilvánvaló, amikor a Schumachert követő Jacques Villeneuve az élre ugrott. Ebből a Ferrari rajongói is megértették, hogy a maranellóiak reálisan nem reménykedhetnek dobogós eredményben a hercegségben, hiszen itt a jó eredményhez majdnem elengedhetetlen a jó rajtpozíció.
Villeneuve-öt egy ideig senki nem tudta lepipálni (még a csapattársa, Felipe Massa sem), mígnem jött Nick Heidfeld, és jó alaposan, nyolc tizedmásodperccel elverte az 1997-ben világbajnoki címet szerzett kanadait.
David Coulthard (Red Bull-Cosworth) ugyan nem tudta megelőzni a Williams-BMW német versenyzőjét, a második helyével mégis nagy örömöt szerzett a csapat depójában szurkoló Csubakkának. (A napokban a cannes-i filfesztiválon tartották meg a Csillagok háborúja trilógia harmadik epizódjának bemutatóját, és a filmet a Red Bull istálló és autói segítségével reklámozzák Monte-Carlóban.)
Ezután Juan Pablo Montoya vette át az ideiglenes első helyet Heidfeldtől, de nem sokáig őriz- hette, mert az utána következő Mark Webbertől (Williams-BMW) jóval több mint két tizedet kapott. Az ausztrál idejével nem tudott mit kezdeni Giancarlo Fisichella (Renault) sem, majd következett Ralf Schumacher.
Montoya csak a mezőny végéről startolhat
Baleset okozásában vétkesnek találták a versenybírók Juan Pablo Montoyát, a Formula-1-es McLaren-Mercedes kolumbiai versenyzőjét, akinek ezért büntetésként az utolsó helyről kell majd rajtolnia a vasárnap 14 órakor kezdődő 52. Monacói Nagydíjon. A versenyfelügyelők megállapították, hogy a dél-amerikai pilóta a szombati második szabadedzésen hirtelen lelassított Ralf Schumacher (Toyota) előtt, akit így hirtelen és erős fékezésre kényszerített. A Ralf Schumacher mögött érkező Jacques Villeneuve (Sauber-Petronas) és David Coulthard (Red Bull-Cosworth) emiatt nem tudta elkerülni a balesetet, és mindketten összetörték az autójukat. Közleményében a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azt írja: "Juan Pablo Montoya szükségtelenül lassan haladt a pálya egy rendkívül gyors szakaszán, ezért olyan baleset előidézője volt, amely egyébként abszolút elkerülhető lett volna." Az illetékesek a videófelvételek megtekintése után a McLarentől bekérték Montoya autójának telemetriai adatait is, s ezután hozták meg a döntésüket. Montoya - aki az ötödik helyen végzett az első időmérő edzésen - nem ért egyet a határozattal, és tagadja, hogy baleset okozott.
A Toyota német ásza remek tempóban száguldott, mígnem az uszoda előtti Tabac kanyarban a bal első kerekével hozzáért a szalagkorláthot. A piros-fehér autó azonnal irányíthatatlanná vált, és nagy tempóval felkenődött a másik oldali szalagkorlátra. A pályát ellepték a Formula-1 utcaseprői, és hosszú percekig tartott, mire megtisztították az aszfaltot a ráfolyt csúszós szennyeződésektől.
Már csak hárman maradtak: a tavalyi győztes Jarno Trulli (Toyota), a vb-összetettben élen álló Fernando Alonso és a legutóbbi versenyt, a Spanyol Nagydíjat fölényesen megnyerő Kimi Räikkönen.
Trullira sajnos kevés szót fel elfecsérelnünk, ugyanis gyenge időt autózott (1:15,189 perc), Alonso azonban bedobta a gyeplőt a lovak közé, és 1:14,125-nél állította meg az órát. Ez közel fél másodperccel volt jobb idő Webberénél, és úgy tűnt, ezzel megszerezte az ideiglenes pole-t. Volt azonban egy ember, aki másképpen gondolta.
Kimi Räikkönen szemre nem tűnt különösen gyorsnak, csak egyébként volt az. A pálya mindhárom időmérő szektorában jobb volt mindenkinél, és végül 1:13,644 perccel új hivatalos pályacsúcsot állított fel.
A finn versenyző előnye olyan nagy, hogy ha holnap biztonságosan autózik a második időmérőn, akkor is könnyedén szerezheti meg pályafutása hatodik pole pozícióját. A "Jégembernek" nevezett klasszisnak a holnapi lenne sorozatban a harmadik edzéselsősége ebben a szezonban.
Dobogósok mondták
Kimi Räikkönen (1.): "Nagyon örülök, hogy ilyen kört tudtam menni, és hogy ennyi az előnyöm a riválisokkal szemben. Az autó kezdettől kitűnően működött, és tudtam, hogy jó esélyem van megszerezni az ideiglenes pole-t. Talán még ennél is gyorsabb lehettem volna, azonban de a Tabac kanyarnál óvatosabbnak kellett lennem, hiszem ott a pálya még enyhén csúszhatott Ralf Schumacher balesete miatt. Ezért eltérő vonalon mentem azon a részen. Az egyes rajtkocka mindig fontos, különösen Monacóban, ezért folytatjuk a kemény munkát, hogy megtartsuk az előnyünket. Az egész csapat kitűnően dolgozott, gyerünk, folytatódjék a küzdelem!"
Fernando Alonso: (2.): "Rendkívül boldog vagyok ezzel a második hellyel, mert Ralf balesete után nem tudtam, milyen pályára hajtok ki. Mivel csak Trulli volt előttem, és nekem az ő gyors körében már kint kellett lennem az aszfalton, nem láthattam senkit elmenni azon a helyen. Ezért kérdéses volt, hogy a Tabac kanyar kijáratánál milyen ívet válasszak, és csak remélni tudtam, hogy megúszom baj nélkül, de szerencsére működött a dolog. A köröm elég jól sikerült, és bár a hátrányom Kimihez képest nagy, elégedett vagyok, mert ott lehetek az elején. Meglátjuk, hogy holnapra sikerül-e előrelépnünk bizonyos területeken, mindazonáltal az autó formája és megbízhatósága miatt magabiztos vagyok."
Mark Webber (3.): "Határozottan örülök a jó körömnek, és annak, hogy megint ott vagyok az első háromban, még akkor is, ha eléggé le vagyok maradva Kimitől. Reggel én voltam a negyedik leggyorsabb, de nem voltam biztos benne, hogy ugyanezt meg tudom ismételni a kvalifikáción is, mert a pálya minősége sokat romlott délutánra. Azonban sikerült. Ez a jó eredmény elsősorban a grove-i és a müncheni gyárban dolgozóknak köszönhető, nagyon kemény munkát végeztek a felzárkózás érdekében. Ha a legjobb időket nézzük, az is nyilvánvaló, hogy a Michelin nagyon jó gumikat adott a partnereinek."
52. Monacói Nagydíj, az első időmérő edzés eredménye: