Sebastien Loeb tényleg nem akar lassítani

TÓTH ATTILATÓTH ATTILA
Vágólapra másolva!
2005.05.14. 23:11
Címkék
Tévedett, aki azt hitte, hogy Sebastien Loeb a pénteken megszerzett tetemes előny birtokában visszavesz egy kicsit a tempóból, és óvatosabban fog közlekedni. Így lett volna logikus, csak az a bibi (és ezt a franciák tavalyelőtti világbajnoka pontosan tudja), hogy ezeket a Xsara WRC-ket nem arra találták ki, hogy lassan közlekedjenek velük. Loeb tehát mit tehetett, sorra nyerte meg a gyorsasági szakaszokat. A lendületéből ítélve hatból hatszor is tudott volna a leggyorsabb lenni, ám ez nem adatott meg neki.
Így nézett ki Duval autója…
Így nézett ki Duval autója…
Így nézett ki Duval autója…
Így nézett ki Duval autója…
Így nézett ki Duval autója…
Így nézett ki Duval autója…

A tegnapi utolsó előtti gyorsaságin ugyanis Francois Duval leesett az útról, kigyulladt az autója, amitől az erdő is lángra kapott, úgyhogy a két éllovas, Loeb és az osztrák Manfred Stohl nem mehetett végig a szakaszon. Ôk ketten alternatív etapútvonalon (ilyen esetekre a rendezőknek mindig ki kell jelölniük egy menekülő utat) autóztak el a napi utolsó gyorsasági rajtjához - amelyen végül nem tudtak elrajtolni.

Történt ugyanis, hogy az előttük indulók (murvás verseny lévén a legjobb 15, vagy ha nincs versenyben annyi WRC, akkor annyi, amennyi van, fordított sorrendben rajtol) a rendes idejükben elmentek, azután azonban annyi szünet következett, hogy a nézők a pályára hajtottak autóikkal, vagy éppen gyalog bóklásztak az úton, úgyhogy biztonsági okokból a mezőny további részét már nem indították el.

A versenyben tehát két nap után is Sebastien Loeb vezet - méghozzá tetemes előnnyel -, és senki sem veszélyezteti a pozícióját. Nagyon úgy néz ki, hogy ha a technika nem hagyja cserben, akkor most már végérvényesen lerúgja magáról az ,,aszfaltmenő" elnevezést, és szépen lassan minden terepen világklasszissá növi ki magát. Persze, igyekeznie is kell, ha világbajnoki címet szeretne nyerni, hiszen ha a Citroen jövőre kivonul a ralisportból, nem biztos, hogy egyhamar lesz lehetősége újra az elsőségért küzdeni.

Manfred Stohl talán saját magát is meglepte azzal, hogy tartani tudta a második helyét. Az osztrák pilóta pénteken is egész nap szerénykedett, azt mondogatta, nem is érti, miként került ide, mert semmi különöset nem csinált, és ezt folytatta tegnap is. Tényleg szenzáció, hogy egy privát versenyző ennyire elől legyen, de ha már így alakult, az utóbbi évek során kellő rutint gyűjtő osztrák igyekszik megtartani pozícióját. És valljuk be, egy kicsit szerencséje is van, hiszen az őt üldöző vetélytársak valószínűleg nem dolgoztak volna le valamicskét a hátrányukból, ha nincs a két utolsó szakasz - a megállapított időkkel. De volt, és erre mondják, hogy jó versenyzőnek van szerencséje…

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Írja be az itt látható számot!
Stohl mögött is remek pilóták következnek, elég csak az első napon búcsúzó Petter Solberg bátyját, Henninget említeni, aki végre lehetőséget kapott, és úgy tűnik, élni is tud vele. A norvég sohasem állt még világbajnoki dobogón, de most ez is könnyen bekövetkezhet, ha meg tudja őrizni előnyét Markko Märtinnal szemben.

Az észt pilóta egyébként nem túl szerencsés ezen a viadalon. Nem elég, hogy pénteken kapott egy pár defektet, ő volt az, aki tegnap utolérte az utolsó szakaszon a kitört jobb első kerekét maga előtt toló Harri Rovanperät, és jó néhány másodpercet elveszített az előzéssel. Märtin nem rizikózott, kivárta a megfelelő pillanatot az előzésre, hiszen neki akkor is célba kell érnie, ha a fene fenét eszik. Erre utasította a Peugeot-csapat vezetősége, hiszen az oroszlánosoknak mindennél fontosabb, hogy megtartsák vezető pozíciójukat a konstruktőrök versenyében. Márpedig a gyári menők tekintetében Märtin a második, vagyis ő hozná el a nyolc pontot a Peugeot-nak akkor is, ha a pilóták versenyében maradna a negyedik.

A további pontszerző helyekért is hatalmas a csata. Toni Gardemeister a tizenkettedik helyről visszaküzdötte magát az ötödikre (pénteken defektet kapott, és kereket cserélt a gyorsaságin), Roman Kresta értékes pontokkal ajándékozhatja meg a Skodát, Rovanperä - ha rendbehozzák a kocsiját - bizonyíthatja a Mitsubishi versenyképességét, Janne Tuohino pedig a második Fabia WRC-t is pontszerző helyen viheti a célba.

Kérdés, milyen autógyilkos terepet tartogat még a túlélőverseny a záró napra.

Ciprus-rali, a 16 futamos vb 6. versenye, Limasszol
Abszolút sorrend 12 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 3:35:33.9, 2. Stohl, Minor (osztrák, Citroen Xsara WRC) 3:32.7 perc hátrány, 3. H. Solberg, Menkerud (norvég, Ford Focus WRC) 4:15.4 p h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 4:34.9 p h., 5. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 7:11.8 p h., 6. Kresta, Mozny (cseh, Ford Focus WRC) 8:27.3 p h., 7. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 11:11.6 p h., 8. Tuohino, Markkula (finn, Skoda Fabia WRC) 13:15.3 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik