Fernando Alonso (Renault) nyerte meg a 25. San Marinó-i Nagydíjat, a világbajnokság idei negyedik futamát, miután az utolsó tíz körben hihetetlen párharcot vívott a címvédő Michael Schumacherrel (Ferrari), aki mindent megpróbált, de képtelen volt megelőzni a latin nemzetisége ellenére bámulatosan hidegvérű spanyolt. Kettejük küzdelméről Ayrton Senna és Nigel Mansell 1992-es, Monte Carló-i csatája jutott az ember eszébe, ott és akkor Senna tartotta fel hasonlóan bravúros módon a britek "oroszlánját". A mai verseny már csak akkor lehetett volna jobb, ha Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) is részt vesz benne, a pole pozícióból induló finn tehetség autója azonban a 9. körben lelassult, majd megállt.
Elôbb a kemény munka, aztán a szórakozás és a pezsgô – Alonso (jobbra) és Schumacher is alaposan megdolgozott imolai eredményéért
Elôbb a kemény munka, aztán a szórakozás és a pezsgô – Alonso (jobbra) és Schumacher is alaposan megdolgozott imolai eredményéért
Remekül jött el a rajtnál a pole pozícióból startoló Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) a San Marinó-i Nagydíjon, és a Tamburello kanyarkombináció előtt okosan belülre húzodva lezárta az előzési lehetőséget Fernando Alonso előtt. A két éllovas mögött Jenson Button (BAR-Honda) fordult be harma- dikként az első variánsba, őt követte Jarno Trulli (Toyota), Szato Takuma (BAR-Honda), Mark Webber (Williams-BMW), Alex Wurz (McLaren-Mercedes), Jacques Villeneuve (Sauber-Petronas), Rubens Barrichello (Ferrari), Giancarlo Fisichella (Renault), Ralf Schumacher (Toyota) és Michael Schumacher (Ferrari).
Räikkönen iszonyatos tempóra kapcsolt az élen, és már az első körben kétmásodperces előnyt szerzett. A harmadik körben már három másodperccel vezetett a finn, aki megfutotta a verseny leggyorsabb körét, majd három mp körül stabilizálta a különbséget. Az első tízben egyetlen előzés történt: Webber már az első körben elment Szato mellett.
Rajt Imolában. Elöl Räikkönen, Michael Schumacher jobbra hátul látható(fotók: Reuters)
A McLaren-Mercedesben ülő éllovas nem tudott jobban elhúzni Alonsótól, és ennek - mint hamarosan kiderült - nem ő, hanem az autója volt az oka. Miután a hatodik körben Fisichella egy kigyorsítást követően kicsúszott, és kiesett, a 9. körben Räikkönen a Gilles Villeneuve-ről elnevezett kanyar előtt teljesen lelassult, majd a Tosa előtt Alonso úgy húzott el mellette, mintha állna.
Látszott, hogy a McLaren-Mercedes megadta magát, és a finn pilóta a forduló végén a depóba kormányozta a négykerekűjét. Az egyik favorit sajnálatos módon búcsúzott.
Szavazás
Fernando Alonso tehát átvette a vezetést, és innentől kezdve a San Marinó-i Nagydíj - legalábbis egy ideig - elkezdett hasonlítani az utóbbi két futamhoz, legalábbis abból a szempontból, hogy Alonsónak nem nagyon volt ellenfele.
A következő fontos esemény Rubens Barrichello boxlátogatása volt a 18. körben, de jobb lett volna, ha szegény brazil azonnal le is állítja a motort. Persze, ekkor még nem tudhatta, hogy Ferrarija egy körrel később szintén feladja a harcot - szomorkodhattak a tifosók.
A 22. körben Szato a Tamburello előtt megelőzte Webbert, és a harmadik helyezett Trulli után eredt.
Fernando Alonso a 24. körben jött ki tankolni, és Button mögé állt vissza a második helyre. Hamarosan azonban az angol tehetség is meglátogatta a szerelőit, így visszaállt az eredeti sorrend.
Aki azonban nagy meglepetést tartogatott mindenki számára, az Michael Schumacher volt. Jó alaposan feltankolt Ferrarijával a hétszeres világbajnok címvédő egyszerre csak ott termett Button mögött a harmadik helyen, és támadni kezdte 25 esztendős, ifjú kollégáját. Sokáig persze nem rugdoshatta Button "hátsóját", tudniillik már neki is erősen fogytán volt az üzemanyaga, így a 28. körben a box felé vette az irányt.
Sokan azt gondolták, Schumacher visszaáll majd valahová a középmezőnybe, ám nem így történt: a feltöltés után is ő maradt a harmadik. Azután őrületes tempóra kapcsolt, és újra üldözőbe vette Buttont, akinél sokkal-sokkal, körönként két-két és fél másodperccel gyorsabb volt. De nemcsak Buttonnál, Alonsónál is, akin néhány kör alatt tíz másodpercet hozott a németek 36 éves kedvence.
Huszonegy körrel a leintés előtt Michael Schumacher teljesen utolérte Jenson Buttont, miközben Alonso korábban fél percet meghaladó előnye is tizenegy másodpercre csökkent a Ferrari klasszisa előtt.
Ebben a percben Alonso másodszor is kijött tankolni, 11 mp hátránnyal a harmadik helyre tért vissza, miközben az éllovassá avanzsáló Button elkezdte feltartani Schumachert. Ez mindenképpen Alonsónak kedvezett, aki értelemszerűen azt szerette volna, hogy Button minél későbbre halassza a második depólátogatását, és addig is ne hagyja megelőzni magát. Az angol azonban 16 körrel a vége előtt kapitulált, akkor, amikor Schumival egyszerre érték utol a két Williams-BMW-t a Variante Alta nevű S-kanyarban.
Még 14 kört kellett megtennie a mezőnynek, amikor Button kénytelen volt bemenni a depóba. Schumacher egy körrel tovább bírta nála, és alig valamivel Alonso mögé érkezett vissza a pályára. Tizenhárom kör volt hátra, és hatalmas harc előszelét lehetett érezni. Az is lett belőle.
Michael Schumacher látványosan gyorsabb volt Alonsónál, egy kör alatt utolérte a spanyolt, és óriási nyomás alá helyezte ifjú riválisát. Úgy tűnt, nincs mese, mert a Ferrari annyival gyorsabb volt a Renault-nál. Ijesztően gyors. Három tizedmásodpercre autózott egymástól a két versenyző, de Alonso utolsó leheletéig tartotta Schumachert.
Alonso zsinórban hármat nyert
Hat-hét körrel a vége előtt Michael Schumacher a korábbi vehemenciájához képest egy nagyon picit megnyugodott, úgy tűnt, a végső rohamra készül a befutó előtt. Két és fél kör volt még hátra, amikor a Tosában, majd az Acque Minerale előtt is hihetetlen elszántsággal próbálkozott, ám Alonso bámulatos hidegvérrel tartotta fel.
Az utolsó körben megint a Tosában próbált bebújni a német, de a pontverseny éllovasa az utolsó pillanatban becsukta a kaput, a hátralévő három kilométeren pedig már nem került ennyire kritikus helyzetbe.
Ezzel a győzelemmel Fernando Alonso 36-ra növelte pontjai számát az összetett pontverseny élén, míg Michael Schumachernek tíz pontja van, ennél is fontosabb azonban számára, hogy a jelek szerint a Ferrari újra nyerő autót fabrikált az F2005-ösből. Hogy valóban olyan ijesztően gyors-e ez a Ferrari, mint amilyennek az imolai 62 kör során tűnt, az majd május 8-án a Spanyol Nagydíjon elválik, mindenesetre azonban annyi biztos, hogy a maranellóiak újra képesek lesznek vele futamokat nyerni.
Változtatott a végeredményen a versenybíróság futam utáni döntése: a testület a boxutcában elkövetett szabálytalanság miatt 25 másodperces büntetéssel sújtotta a versenyben nyolcadik helyen végző Ralf Schumachert. Az ifjabbik Schumi ezzel a tizenegyedik helyen zárta a vb idei negyedik futamát, a döntés azonban még nem végleges, hiszen a Toyota istálló fellebbezett a döntés ellen. Ralf büntetése egy pontot hozott a konyhára Nick Heidfeldnek, hiszen így a Williams-BMW pilótája végzett a nyolcadik helyen.