A Formula-1-es világbajnokság zárása után az autóversenyzők többsége elkezdte téli pihenőjét, ám néhányan azóta is azon dolgoznak, hogy biztosítsák jövőjüket a száguldó cirkuszban. A Williams-csapatnál még van egy csúcsállás, miután Mark Webber mellé nem sikerült megszerezni a BAR-tól Jenson Buttont, akinek a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntése alapján ki kell töltenie 2005 végéig szóló szerződését a hondásokkal.
Webber lehetséges csapattársaként Antonio Pizzoniát emlegetik a leggyakrabban, a brazil az idén négy versenyen helyettesítette Ralf Schumachert, és igen jó teljesítményt nyújtott beugróként. Mario Theissen, a BMW sportigazgatója mindenesetre elmondta, a csapat nem sürgeti a pilótaválasztást. "Az idény folyamán számos apró lépést tettünk a csúcs felé, amelyet a szezon végére el is értünk. Jövőre ismét támadásba lendülünk, de hogy kivel, azt egyelőre nem tudjuk. Nem hamarkodjuk el a választást, van néhány jelöltünk, akik néhány hét múlva is szabadok maradnak" - mondta Theissen.
Antonio Pizzonia (középen) jó eséllyel pályázik arra, hogy ô legyen Mark Webber (a kis képen jobbra) csapattársa
Pizzoniával van egy gond: volt már Webber csapattársa 2003-ban a Jaguarnál, de az ausztrál óriási fölényben volt vele szemben, és ez az emlék vissza is vetheti a brazilt. Sam Michael, a Williams technikai igazgatója bízik Pizzoniában, de ő sem árulta el, hogy milyen beosztásban folytatja a dél-amerikai pilóta. "Antonio velünk marad, benne megbízhatunk, de még nem tudjuk, hogy versenyezni is fog, vagy csak tesztel. Mark novemberben elkezd velünk tesztelni, akkor összehasonlíthatjuk a jelöltjeinkkel, és kirostálhatjuk azokat, akikre nem tartunk igényt" - fogalmazott Michael. Pizzonia mellett David Coulthard és Nick Heidfeld futhat be. A skótnak ez lehet az utolsó alkalma, hogy versenyképes autóban üljön a Formula-1-ben, Heidfeld viszont először kapna olyan autót, amellyel esélye lenne a győzelemre. A BAR-Hondával a versenyek péntekjén rendszeresen remeklő Anthony Davidsonnak állítólag előszerződése van a Jaguarral, de a csapat megszűnésével az opció is megsemmisülhet, és Davidson szabaddá válhat. Ezzel a BAR is jól járna, mert Davidson a legmagasabb szinten gyakorolhatna egy évig, mielőtt 2006-ban a Williamshez szerződő Button helyére ültetik Brackleyben. A többi tehetős csapatnak már megvan a végleges 2005-ös párosítása, míg a Jordan, a Minardi és a Jaguar-jogutód duóját egyelőre teljes homály fedi. Bár a francia AFP hírügynökség jelentése szerint a Minardinál jövőre is marad a Gianmaria Bruni, Baumgartner Zsolt páros, erről egyelőre egyik fél sem mondott hivatalosat - sőt, félhivatalosat sem.
A 2005-ös csapatfelállás
FERRARI
Michael Schumacher (német)
Rubens Barrichello (brazil)
BAR
Szato Takuma (japán)
Jenson Button (brit)
RENAULT
Fernando Alonso (spanyol)
Giancarlo Fisichella (olasz)*
WILLIAMS
Mark Webber (auszrál)*
Antonio Pizzonia (brazil)*
David Coulthard (brit)*
Nick Heidfeld (német)*
Anthony Davidson (brit)*
McLAREN
Kimi Räikkönen (finn)
Juan Pablo Montoya (kolumbiai)*
SAUBER
Felipe Massa (brazil)
Jacques Villeneuve (kanadai)*
? (JAGUAR)
?
?
TOYOTA
Ralf Schumacher (német)*
Jarno Trulli (olasz)*
JORDAN
?
?
MINARDI
?
?
A vastag betűvel jelzett pilóták helye biztos, a csillaggal jelöltek új pozícióban folytatják. ---- A ---- A