Korszakok zárultak le az Ausztrál Nagydíjon: a 125 köbcentiben a harmadik ausztráliai próbálkozására megnyerte a versenyt Andrea Dovizioso, a 250-ben az argentin Porto révén már dél-amerikai győztese is van az Ausztrál GP-nek, Daniel Pedrosa és Valentino Rossi vb-címe pedig örökre bekerül a viadal történelemkönyvébe.
Rossi hatodik vb-címét ünnepelhette
Rossi hatodik vb-címét ünnepelhette
A 250-ben 1989 óta az első spanyol világbajnokká avanzsáló Pedrosa két rekordot is felállított: 19 évesen és 18 naposan ő lett a legfiatalabb 250-es világbajnok, és megjavította Rossi egyik rekordját, mert ő lett a legfiatalabb kétszeres világbajnok. Rossit azonban nem izgatják Pedrosa csúcsai, hiszen az olasz zseni szintén rekordokat döntött, és 1992 után ismét egyéni világbajnoki címhez segítette a Yamahát.
Amikor tavaly Rossi négy év, három vb-cím és 33 nagydíjgyőzelem után szakított a verhetetlennek tartott Hondával, és átigazolt az 1992 óta gyengélkedő Yamahához, sokan őrültségnek tekintették a döntését. A Doktor most rácáfolt a kétkedőkre, és bebizonyította: ebben a sportágban elsősorban a pilóta tudása számít, nem a technikai háttér.
Valentino Rossi bebizonyította, hogy a motorkerékpározásban a pilóta tudása többet számít, mint a technika
Rossi Yamahája nem volt egy szinten a hondás Sete Gibernau vb-esélyes motorjával, az olasz azonban egyedülálló tudásával pótolta a "hiányosságokat", sőt a számára vb-címet eredményező második hellyel sem érte be. Az utolsó körben kétszer is kisodródott, de vissza tudta előzni Gibernaut, így jelezve a világnak, hogy a motorozásban az ember a lényeg, nem a gép. Rossi 1997, 1999, 2001, 2002 és 2003 után a hatodik vb-címét szerezte meg; az amerikai Eddie Lawson után ő lett a második, aki két egymást követő évben két különböző márkával lett világbajnok; és ő lett az első yamahás, aki egy idényben nyolc futamon győzött.
Daniel Pedrosa, a spanyolok ifjú tehetsége 19 évesen és 18 naposan lett világbajnok a negyedliteres géposztályban
Pedrosa a második vb-címét - tavaly 125-ös világbajnok volt - kevésbé látványos módon szerezte meg, ettől függetlenül sokan Rossihoz hasonlítják. Fiatal kora ellenére gyorsan tanul, és amikor szükséges, taktikusan motorozik. Pedrosa hamar rádöbbent arra, hogy Porto és De Angelis vasárnap verhetetlen, ezért nem kockáztatott, három körrel a vége előtt a bronzról is lemondott - így is világbajnok lett. A spanyol az első 250-es idényét teljesítette, méghozzá úgy, hogy az évad előtt egy súlyos sérülés miatt csak néhány napig tesztelhetett.
A 125-ben az első körtől kezdve Dovizioso, Lorenzo és Stoner csatázott az első helyért. A trió küzdelme az utolsó métereken dőlt el, amikor az újdonsült világbajnok robbantott: Dovizioso, aki egy hete Malajziában lett világbajnok, előbb egy kanyarban viszszaelőzte riválisait, a célegyenesbeli kigyorsításnál pedig jobb volt náluk. A két magyar közül Talmácsi Gábor az első tízbe jutásért küzdött, míg Tóth Imrének gondjai voltak. "Az ausztrál pályán bebizonyosodott, hogy a Malagutim nem olyan erős, mint a Honda, az Aprilia és a Derbi, ezért csak a tizenegyedik lehettem. Kicsit csalódott vagyok, hiszen az első tízben akartam végezni"- mondta Talma.
Tóth Imre még csalódottabb volt: "A start előtt csak heves vita után kaptam meg a Dunloptól a megfelelő gumikat. A rajtom rosszul sikerült, míg a motorom az alsó fordulatszám-tartományokban nem nagyon húzott. Sajnos most sem sikerült pontot szereznem." ---- E ---- &