Checa két év után újra rajtelső

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.10.01. 21:21
Címkék
A szinte elviselhetetlen forróságot leszámítva sok minden megváltozott Katarban egy nap alatt.
Az egyetlen lelátón már lézengtek a nézők, a hoszteszlányok nem feszíthettek szokásos pompájukban - a vendéglátók külön kérésére el kellett takarniuk a vállukat és a lábukat. Nyilván nem ennek hatására, de a pilóták látványosan felgyorsultak.

A Ducati felé kacsingató, de egyelôre Yamahát nyergelô Carlos Checa 35 nagydíjat böjtölt végig, hogy ismét az elsô rajtkockából indulhasson
A Ducati felé kacsingató, de egyelôre Yamahát nyergelô Carlos Checa 35 nagydíjat böjtölt végig, hogy ismét az elsô rajtkockából indulhasson
A Ducati felé kacsingató, de egyelôre Yamahát nyergelô Carlos Checa 35 nagydíjat böjtölt végig, hogy ismét az elsô rajtkockából indulhasson
A pályára felhordott gumirétegnek köszönhetően sokkal jobb volt a tapadás a második időmérőn: a 125-ben 4.3, a 250-ben 2.3, míg a MotoGP-ben 2.4 másodperccel tudtak jobbat a rajtelsők az első edzéshez képest. Egyáltalán nem meglepetés, hogy a 250-ben Sebastian Porto büszkélkedhet a legjobb idővel, az idén egyértelműen ő az edzéskirály. A 125-ös Jorge Lorenzo pole pozíciója láttán viszont már elkerekedhet a szemünk: igaz, neki ez már a harmadik pole-ja az idén - no de a hat másodperces javulás mégsem nevezhető hétköznapinak! A MotoGP-ben ellenben Carlos Checa szárnyalása már igazi szenzációnak számít, a spanyol a 2002. szeptember 8-ai Portugál GP, azaz 35 nagydíj után indulhat ismét az első rajtkockából.
Checának az idén eddig nem volt szerencséje. Max Biaggi és Alex Barros után egy náluk is nevesebb csapattársat kapott Valentino Rossi személyében, rendkívüli módon háttérbe is szorult a gyári csapatban. A 32 éves spanyol éppen ezért el is akarja hagynia az általa 1999 óta szolgált Yamahát, és át akar menni a Ducatihoz, ahol a pénteki teljesítménye után nyilván ki is tárják előtte a kaput. A második időmérőn ő volt az egyedüli, aki 1:59 perc alá jutott, és Rossival ellentétben egyszer sem hibázott. Az olasz ugyan 3.7 másodperccel felgyorsult, és hét percig övé volt a legjobb idő, a végelszámolásnál két hellyel visszacsúszott a csütörtöki helyezéséhez képest. Rossi főleg azért bosszankodott, mert sokkal gyakrabban kötött ki a sóderágyban, mint az első edzésnapon, és a végelszámolásnál csak a nyolcadik lett.
Lorenzo viszont hibátlanul teljesített, és a látottak alapján ő az első számú esélyes a 125 köbcentis kategóriában. A versenyszimulációs köreiben, valamint puha gumikkal is utolérhetetlen volt, és az esélyeit növeli, hogy a vb éllovasa, az edzésmásodik Andrea Dovizioso biztosan nem megy bele semmiféle felesleges csatározásba. Egyfelől gumigondjai vannak, másrészről a pontversenybeli két legveszélyesebb riválisa, Roberto Locatelli és Hector Barbera csak szenved - márpedig neki figyelnie kell rájuk. A 14. időt elérő Barbera még mindig nem tanulta be megfelelően a pályát, míg Locatellinek beállítási problémái vannak - neki az volt az egyetlen öröme pénteken, hogy meglátogatta barátja, a Katarban focizó argentin Gabriel Batistuta. Locához hasonlóan a két magyarnak is beállítási gondjai akadtak. Talmácsi Gábornak nagyon gyenge volt a blokkja, ennek következtében a Malaguti úgy döntött, hogy a versenyre visszateszik a Japán Nagydíjon használt erőforrást a nagyobb lóerőmennyiség reményében. A törött bokával motorozó Tóth Imrének is rengeteg műszaki gondja volt, a váltóval, az első futóművel, és a dugatytyúval is meggyűlt a baja.
A 250-ben Porto mellett a vb éllovasa, Daniel Pedrosa is elégedett lehet. Az első futómű problémáit sikeresen megoldotta, és a második rajtkockából indulva nem kell kockáztatnia Porto ellen, hiszen már egy ezüsttel is egyre közelebb kerül a második vb-címéhez. A negyedliterben Talmácsi Gergő sajnos nem kvalifikálta magát a versenyre.

Tv: Eurosport, 10.00-15.00 (élő) ---- R ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik