Az országos bajnoki sorozat egyik legnépszerűbb viadala következik a hét végén - a szurkolók és a versenyzők is kedvelik a mecseki száguldást, egyrészt a hagyományok, másrészt a remek pályák miatt.
Az idén ráadásul különlegessége is lesz az Allianz Hungária-ralinak: az a 24 kilométeres gyorsasági, amely legutóbb 1995-ben szerepelt a programban. A Magyarhertelend-Árpádtető szakasz az itthon megszokottnál hosszabb, és akár a végső sorrendet is befolyásolhatja az itt elért eredmény. A viadal pénteken a megszokott prológgal kezdődik a Pécs Plaza parkolójában, ám az eredménye nem számít bele a verseny végeredményébe - az igazi küzdelem szombaton és vasárnap zajlik majd a mecseki dombok között.
A Szabó Gergô (balra), Kerék Balázs kettôs egy Ford Focus WRC-t vet be a hét végi viadalon (Fotó: Mreggyesi Bálint)
A viadal előtt napvilágot látott néhány igazán érdekes hír az indulókkal kapcsolatban. Ezek közül a legnagyobb port talán az verte fel, hogy a Szabó Gergő, Kerék Balázs duó típust váltott, a Skoda Octavia WRC-t Ford Focusra cserélte. Szabó a legutóbbi viadal után döntött úgy, hogy ezzel az autóval nem szeretné tovább folytatni. Nem a Skodával volt baja, hanem azzal, hogy nem lehetett hozzá alkatrészeket szerezni. Akkor jött a lehetőség: a német Ervin Weber felajánlotta, beszámítja a Skodát a Focus vásárlásakor. A csapat belement az üzletbe, és bár az új kocsira rá kellett fizetni még egy Octavia árát, megállapodtak. Az első lépések nem voltak könnyűek, hiszen amint megérkezett hazánkba a kocsi, kiderült, hogy hengerfejes (egy évig úgy állt a műhelyben, hogy senki be sem indította), vagyis azonnal küldhették a motort Angliába. Az erőforrás e hét keddjén érkezett vissza, beépítették a kocsiba, és csütörtökön Szabó már tesztelt is vele. "Tetszik… Azt hiszem, szeretni fogom - mondta a Focusról a vagányságáról ismert pilóta az első, tapogatózó találkozás után. - Szerintem gyorsabbak tudunk majd lenni vele, mint a Skodával voltunk, de persze most nem ez az elsődleges szempont, hanem az, hogy megszokjam. Ebben sokat segít például Benik Balázs mérnöke és maga Balázs is, aki már sokkal régebb óta ismeri ezt a típust, mint én. S hogy milyen eredményben bízom? Az idén már nem gondolkodom a bajnoki címen, inkább a következő szezonra koncentrálok." Szabó tehát teljesen új technika mellett tette le a voksát, a többiek azonban maradtak a "réginél". A bajnoki címért küzdők közül a címvédő Benik Balázsnak, Aschenbrenner Györgynek, Turi Tamásnak és Herczig Norbertnek is égető szüksége lenne a pécsi győzelemre - igaz, utóbbi pilótának nem volt izgalommentes a felkészülése, mivel két héttel a Mecsek-rali előtt felrobbant az Octavia motorja. Herczig ennek ellenére bizakodó: az autó ugyanis elkészült a pécsi rajtra. Rossz hír, hogy bár nevezett, nem tud rajthoz állni a viadalon a helyi szurkolók nagy kedvence, a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc. Az ok prózai: nincs megfelelő anyagi háttér. Kár érte, jó lett volna, ha még egy WRC és még egy kiváló pilóta száll be a küzdelembe, ha csak egy verseny erejéig is. A másik négy kategória közül a Szuper1600-asban már eldőlt a bajnoki cím sorsa (a győztes Bútor Róbert nem is rajtol a viadalon, helyette a két hét múlva esedékes szardíniai vb-futamot választotta), az N-csoportban pedig Spitzmüller Csabának ezen a viadalon már csak egyetlenegy pontocskát kell szereznie ahhoz, hogy megvédje a címét.