"Nyertem már néhányszor, de ez az első alkalom, hogy duplázni tudtam, és varázslatos érzés, hogy ez éppen Monzában sikerült - mondta Barrichello, aki a hét végén megismételte tavalyi győzelmét. - Néhányan úgy tartják, hogy a Formula-1 unalmassá vált, de ez a mostani viadal minden volt, csak unalmas nem! Ez a valaha volt legjobb idényem, csak a győzelem hiányzott nagyon. Most ez is megvan, mert a csapat fantasztikusan dolgozott."
A Ferrari-istálló a 13. győzelmét aratta az idén (a 15. futamon!), ez volt a csapat 16. sikere az Olasz Nagydíjon és a 180. összesen. A kettős győzelmeket tekintve (hiszen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher másodikként gurult át a célvonalon vasárnap) a vörösök a nyolcadiknál tartanak az idén, ám először fordult elő, hogy a brazil volt előrébb, nem a német. Jean Todt csapatfőnök érthetően tökéletesen elégedett volt a látottakkal, főleg azért, mert a rajt után még nem tűnt ilyen simának a helyzet. "Eltérő taktikát választottak: Rubens intermediate abroncsokat tett fel a sok helyen még nedves aszfaltra, Michael pedig száraz gumikat választott - mondta Todt. - Rubensnek a pálya felszáradása miatt hamar ki kellett jönnie a boxba, úgyhogy be kellett iktatnunk számára egy extra boxkiállást. A verseny kulcspillanata az volt, amikor Barrichello vezető helyen tudott visszatérni a pályára a harmadik kerékcseréje után, majd pedig Michael remek előzést bemutatva maga mögé utasította Buttont. Büszke vagyok a csapatra, mindenki remek munkát végzett, és a hab a tortán, hogy hazai pályán ilyen csodás eredményt értünk el." Eddig a monzai hétvégéről szóló hírek és akkor két információ a közeli jövővel kapcsolatosan. Egyre valószínűbb, hogy Ralf Schumacher a Kínai Nagydíjon tér vissza a Formula-1-es körforgásba - a közvetlen felkészülést a keddi silverstone-i teszten kezdi el. A Williams-BMW tervei szerint a német versenyző csütörtökig gyakorol majd Angliában. "Hiányzott a csapatnak, hiszen rendkívül tapasztalt pilóta, kiválóan ismeri a mostani autót is" - mondta Sam Michael technikai igazgató. A 29 éves Schumacher fivér már a vasárnapi Olasz GP-n is indulni akart, de a biztosítótársaság ellenállása miatt erre nem kerülhetett sor, ugyanis nem járult hozzá, hogy a versenyző - aki június 20-án, az indianapolisi viadalon szenvedett balesetet - két héttel ezelőtt teszteljen a monzai Autodromo Nazionalén. Frank Williams csapatfőnök pedig korábban kijelentette: csak akkor indulhat az Olasz Nagydíjon, ha a háromnapos gyakorlás alatt minden rendben zajlik. Az egyesült államokbeli baleset során Ralf két gerinccsigolyájában is törés keletkezett, ezért a Francia és a Brit Nagydíjon is a spanyol Marc Gené helyettesítette, de nem szerzett pontot. Hockenheimben és a Hungaroringen Antonio Pizzonia váltotta Genét, aki mindkét alkalommal hetedik lett, majd a Belga GP-n motorhiba miatt feladta a viadalt. Vasárnap az Olasz Nagydíjon Pizzonia ismét a hetedik helyen ért célba.
Jacques Villeneuve-öt ezúttal a Renault-val hozták hírbe – a pletykák szerint talán már két hét múlva Kínában visszatérhet a kanadai világbajnok, méghozzá a kék-sárga versenyautóval, Trulli helyetteseként
A másik hír Jacques Villeneuve-vel kapcsolatos, akiről egyre-másra röppennek fel a pletykák. A múlt héten még ott tartottunk, hogy a korábbi kanadai világbajnok a Sauberhez tart, most meg az vetődött fel, hogy esetleg Jarno Trullit helyettesíti a Renault-nál. Ráadásul már kedden, a csapat jerezi tesztjén, hogy azután Alonso csapattársaként Kínába utazzon. A spekuláció valósággá is válhat, hiszen az elmúlt hetekben a Renault mindössze 12 pontot szerzett, miközben a BAR-istálló 32-t és ezzel átvette a második helyet a konstruktőrök pontversenyében. A fő gond pedig nem az autók teljesítményével van, hanem azzal, hogy Jarno Trulli egyetlen pontot sem szerzett, mióta kiderült, hogy korábbi menedzsere, a Renault-főnök Flavio Briatore nem hosszabbít vele szerződést az idény végén. Pedig az olasz idénye szenzációsan kezdődött, ezt bizonyítja, hogy még úgy is egy ponttal Alonso előtt áll a pontversenyben, hogy az utóbbi öt futamon nem került a legjobb nyolc közé. Szóval Villeneuve előtt jó esély áll, hiszen ő mindennél jobban szeretne visszatérni a Formula-1-be, és még jobban szeretné legyőzni korábbi csapatát, a BAR-Hondát, amelytől (érzése szerint) méltatlan körülmények között távozott. A kanadai olcsó is lenne, hiszen csupán a pontokért járó bónuszpénzt kellene kifizetni neki, ráadásul a Renault számára oly fontos francia sajtó is kedveli őt, hiszen "félig" francia. ---- L ---- &