Michael Schumachernek alig néhány körre volt szüksége ahhoz, hogy megfussa a pénteki nap leggyorsabb idejét - a hétszeres világbajnok már az első szabadedzésen feladta a leckét az ellenfeleknek -, 1:20.526-os körideje fél másodperccel gyorsabb, mint a tavalyi saját pole pozíciót érő eredménye, viszont négy tizeddel lassúbb, mint amit az egy héttel ezelőtti teszten produkált.
A német sztár tehát mit sem veszített a motivációjából, bár a második egyórás tréningen legyőzőre akadt - a legutóbbi futamon első Kimi Räikkönen nyerte meg az edzést, igaz, majd három tizeddel lassúbb köridővel, mint amit Schumacher az első edzésen elért. Ki kell még emelnünk Rubens Barrichello teljesítményét, aki mindkét edzésen a második helyen végzett (az összesítésben harmadik lett), és ő érte el a legnagyobb csúcssebességet - 361 kilométer/óra. A világbajnoki pontverseny második helyén álló brazil pilóta, aki az utóbbi években önként vállalta a másodhegedűs szerepet, bevallotta, hiányzik neki a győzelem.
Rubens Barrichello elégedett az idén eddig történtekkel, de valami hiányzik az idényébôl: a gyôzelem
"Az egyetlen dolog, ami hiányzik, az a győzelem - mondta Barrichello. - Persze a pontverseny második helyén állni jó, jobb, mint ha harmadik lennék. De hátravan még négy verseny, és meglátjuk, mi történik. Ha golfos hasonlattal akarnék élni, azt mondanám: jól ütöttem el a labdát, de majd kiderül, elég-e ez ahhoz, hogy megnyerjem a meccset." Barrichellót egyáltalán nem érdekli az összetettbeli második helyezés - elmondta: a konstruktőr-világbajnoki cím megszerzése sokkal fontosabb volt a csapat számára, mint az ő ezüstje, és jobban érdekli, hogy nyerjen egy versenyt az évad hátralévő részében, mint az idény végi helyezése. Természetesen Michael Schumacher tesztbalesetéről is megkérdezték, amely állítólag gumihiba miatt következett be: "Igen, volt valami gond az ominózus gumival, de hogy pontosan mi, azt egyelőre nem tudjuk. Most elégedettek vagyunk a gumikkal, a Bridgestone briliáns munkát végzett az idén. A Formula-1 gyors sport, és tényleg félelmetes lehet háromszázhatvan kilométer per órás sebességgel nekimenni a falnak, de ez a verseny része, még akkor is, ha mostanában többször történik ilyen, mint kellene." De visszatérve a pénteki nap eseményeire. A második tréningen Antonio Pizzonia balesete borzolta a kedélyeket. A Ralf Schumachert helyettesítő brazil pilóta végre kezd belejönni a száguldásba a Williamsszel, ám 15 perccel az edzés vége előtt a Parabolica-kanyarban nagy sebességgel kicsúszott, és az autója hátuljával a védőkorlátnak ütközött. A csapat bízik benne, hogy a sérülések nem olyan súlyosak, hogy motorcserére legyen szükség, akkor ugyanis Pizzonia sorsa megpecsételődik, hiszen bármit csinál az időmérő edzésen, tíz hellyel hátrébbról kell indulnia. Érdekesség, hogy a BAR-Honda versenyzői közül a brit Antony Davidson összességében jobban teljesített, mint csapattársa, Jenson Button, akiért hatalmas háború folyik jelenlegi csapata és a Williams között, amely mindenképpen meg akarja szerezni őt. Baumgartner Zsolt az összesített eredmények alapján megelőzte csapattársát, Gianmaria Brunit, viszont mindketten alulmaradtak a Minardi tesztpilótájával, Bas Leindersszel szemben - igaz, ő egészen másféle alkatrészeket tesztelt. Folytatás szombaton - az időmérő edzéssel. ---- E ---- &