Aranyszüret a szőlőhegyeken

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.08.18. 20:44
Címkék
Az idény első igazi aszfaltversenyét tartják a hét végén Németországban. A futam alapvetően két helyszínen zajlik: a Trier környéki szűk utakon, valamint a Mosel-völgyben, ahol a hosszú egyeneseket trükkös kanyarok szakítják meg.
Sebastien Loeb az idén már négy gyôzelemmel büszkélkedhet
Sebastien Loeb az idén már négy gyôzelemmel büszkélkedhet
Sebastien Loeb az idén már négy gyôzelemmel büszkélkedhet
Sebastien Loeb az idén már négy gyôzelemmel büszkélkedhet
Sebastien Loeb az idén már négy gyôzelemmel büszkélkedhet
Sebastien Loeb az idén már négy gyôzelemmel büszkélkedhet
Rendeznek gyorsasági szakaszt egy laktanyában, és a jellegzetes szőlőhegyi gyorsasági szakaszok sem maradhattak ki a programból.
S hogy ki a legesélyesebb a végső győzelemre? Az elmúlt évi tapasztalatok azt mutatják, hogy a Citroen lehet a befutó, mert bár a viadal csak két éve szerepel a vb programjában, a francia gyártó már három éve szerepelteti versenyzőit ezen a futamon, és az eredmények azt mutatják: a Xsarák versenyképesek itt. Nem beszélve a vb-éllovas Sebastien Loebről, aki növelheti amúgy sem kis előnyét az összetett pontversenyben. A francia az idén már négy győzelemmel büszkélkedhet, és ha Németországban is győz, nehéz lesz bárkinek is utolérni. Csapattársa, Carlos Sainz pillanatnyilag ötödik, de a hátránya mindössze két pont Marcus Grönholm és Markko Märtin mögött.
Talán mondani sem kell, hogy Grönholm és a második helyen tanyázó Petter Solberg minimum dobogós helyezésre hajt - utóbbi pilóta még nem tett le arról, hogy megvédje világbajnoki címét.
Az N-csoportban mindig óriási a csata, ám most a privát csapatként nagy sikereket arató OMV Rally Team pilótáinak - az éllovas Jani Paasonennek és a korábbi világbajnok, most az összetett második helyen tanyázó Manfred Stohlnak - talán nem kell nagyon aggódniuk, ugyanis az őket üldöző Daniel Sola most inkább WRC-be ül.

A viadal névadó támogatója az idén először az osztrák nemzeti olajtársaság, amely igyekezett a szurkolók számára még izgalmasabbá tenni a viadalt: felkérte az osztrákok korábbi sztárját, Rudi Stohlt, hogy minden gyorsasági szakaszon ültessen be maga mellé egy-egy nézőt, és mutassa meg nekik a raliérzést.

OMV Német Rali, a 16 futamos vb 10. versenye, Trier
A program. Péntek: 8 gyorsasági szakasz (135.02 km). Szombat: 9 (177.66). Vasárnap: 7 (98.38). Össztáv: 1075 km (ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 411.06 km). A vb állása. Pilóták: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) 66, 2. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 44, 3. Märtin (észt, Ford Focus WRC) 42, 4. Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 42, 5. Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 40, 6. Duval (belga, Ford Focus WRC) 31. Gyártók: 1. Citroen 109, 2. Ford 83, 3. Subaru 64, 4. Peugeot 61, 5. Mitsubishi 17

Az NSO ajánlja:

A vb végeredménye
Futamról futamra
Nevezési lista
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik