A 125 köbcentis kategóriában Andrea Dovizioso egy hete óriásit hibázott az utolsó körben, úgyhogy még érmes sem lett a Német Nagydíjon, ám szombaton azt bizonyította be a pole-jával, hogy mindenképpen javítani akar. A 250-es Alex De Angelis nagyon sokáig a leggyengébb gyári apriliásnak számított, de szombaton már nemcsak a márkatársait, hanem az egész mezőnyt maga mögé utasította, megszerezve pályafutása első negyedliteres pole-ját. A MotoGP-ben Valentino Rossi az elmúlt két nagydíjon 50 pontból csak 13-at gyűjtött be, szombaton azonban úgy motorozott, mintha eredendően verhetetlen lenne.
Max Biaggi (elöl) csak a nyolcadik helyrôl indulhat, de van olyan, aki nála is rosszabbul járt: Chris Burns nagyot esett az edzésen
A MotoGP legtöbb tagja egyébként szidja az új aszfaltborítást, kiemelve a rossz tapadást. A Doktor viszont egészen másképp gondolkodik erről, szerinte ugyanis szinte ideális körülményeket teremtettek a szervezők a Donington Parkban. És ezt a véleményét az időeredményével támasztotta alá Rossi: egyedüliként tudott 1:29 perc alá kerülni, és a legtöbb gyors kört is ő teljesítette. A 34 köréből 21 volt gyors, ráadásul a legjobb időeredményét olyan körében érte el, amikor az egyik kanyarban "elváltotta magát": hármas fokozat helyett negyediket kapcsolt, ami miatt legalább 3-4 tizedmásodpercet veszített. Rossi mellett a ducatisok szereztek még hatalmas meglepetést – Loris Capirossi és Troy Bayliss idei legjobb edzésén van túl. Különösen Capirex volt elemében, akinek köszönhetően az idén először első soros a Ducati. Igaz, ehhez valószínűleg az is hozzájárul, hogy a háromszoros világbajnok egyik kedvenc pályája a Donington Park. Capirex itt nyert először vb-futamot, és ezt még három brit siker követte. A Honda is feltűnést keltett. De negatív értelemben. A brazil és a német viadalon mindegyik érem az aranyszárnyasoké lett, ám a Brit GP-t nem várhatja jó előjelekkel a világ legnagyobb motorkerékpárgyára. Sete Gibernau ugyan második lett, de a versenyszimulációs köreiben nem remekelt. A németországi győztes Max Biaggi elsőfutómű-gondokkal küszködött, és csak a nyolcadik lett. A pénteki legjobb Nicky Hayden nem tudott javítani, viszszacsúszott a hatodik helyre, míg a másik gyári hondás, Alex Barros látványosan bukott, és a kilencedik pozícióból startolhat. A 125-ben ellenben nagyon reménykedhet a Honda. Első számú pilótája, Dovizioso ugyanis már megnyert egy párharcot szombaton. A vb-éllovas külön párviadalt folytatott a vb-második Hector Barberával, akinek a támadásait rendre visszaverte. A 250-ben apriliás küzdött apriliással, és meglepetésre nem az edzésspecialista Sebastian Portóé, hanem Alex De Angelisé lett a pole pozíció. De Angelis a 125-ben ötször már volt rajtelső, az első 250-es pole-jára azonban kilenc versenyhétvégét kellett várnia. És ez az első hely nemcsak De Angelis érdeme. Az Aprilia a Brit GP-re sokkal több mérnököt rendelt ki a tavalyi 125-ös vb-ezüstérmes mellé, aki végre-valahára megkapta a 2004-es motort is. ---- Brit Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 9. futama, Donington Park A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:37.211, 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:37.245, 3. M. Kallio (finn, KTM) 1:37.687, 4. Corsi (olasz, Honda) 1:37.697, 5. Ui (japán, Aprilia) 1:37.781, 6. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:37.797, …22. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 1:39.270, …30. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:40.410 250 kcm: 1. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:32.430, 2. Porto (argentin, Aprilia) 1:32.493, 3. Aojama (japán, Honda) 1:32.557, 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:32.643, 5. De Puniet (francia, Aprilia) 1:32.870, 6. Elias (spanyol, Honda) 1:33.002 MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 1:28.720, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:29.152, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:29.209, 4. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:29.214, 5. Edwards (amerikai, Honda) 1:29.250, 6. Hayden (amerikai, Honda) 1:29.295 Tv: Eurosport, 12.00–13.00 (felvételről), 13.00–17.15 (élő) ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 22. hely): – Reggel kipróbáltunk egy új motorblokkot, ám az nem volt az igazi, úgyhogy az időmérésre visszatettük a régit. Természetesen gyorsulni akartam, úgyhogy kipróbáltam egy keményebb rugót előre, remélve, hogy az az előzéseknél a segítségemre lesz – ha nem megy úgy össze a motor, nem esik ki alólam. Sajnos azonban rossz irányba mentünk a beállításokkal, úgyhogy semmi sem jött össze. A huszonkettedik helyről indulok, de esőt jósoltak a versenyre, és én azt nagyon szeretem, úgyhogy megteszek mindent a pontszerzés érdekében.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 30. hely): – Rossz a helyzet. Reggel mindössze kilenc kört tettem meg, utána telement az airbox benzinnel, és egy csomó piszok került a tankba. Ez az edzés így elúszott, semmit sem tudtunk állítani a futóművön. Pedig kellett volna, mert a hátulja még mindig nagyon kemény. Ám nemcsak azon változtattunk a verseny előtt, hanem drasztikusan mindenen, mert ahogy most van, nagyon rossz. Egyelőre nem találtuk meg azt a beállítást, amellyel motorozható ez a pálya.