Véget érhet a hatéves aszály

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.07.22. 20:25
Címkék
Ki mehet nyugodtabban nyaralni? Ez a fő kérdés a 28. Brit Nagydíj előtt, hiszen a Donington Park-i verseny után négyhetes szabadság vár a mezőnyre.
De hogy ki térhet elsőként pihenőre, nehéz megmondani, saját kategóriájában talán a 250-es Daniel Pedrosának van erre a legnagyobb esélye (a spanyol akár megnyugtatóra is növelheti az előnyét), ugyanakkor a nyolcadlitereseknél az egész évben vezető Andrea Doviziosónak veszélyben van a pozíciója, és Valentino Rossi sem lehet nyugodt a királykategóriában, hiszen mindössze egy ponttal van mögötte az 1998 óta az élt csak hírből ismerő Max Biaggi.

Könnyen elôfordulhat, hogy ismét csak Max Biaggi (3) hátát nézi a királykategória mezônye
Könnyen elôfordulhat, hogy ismét csak Max Biaggi (3) hátát nézi a királykategória mezônye
Könnyen elôfordulhat, hogy ismét csak Max Biaggi (3) hátát nézi a királykategória mezônye
A második számú olasz pilóta sikere egyértelműen a Honda totális offenzívájának köszönhető. A cég a yamahás Rossi június 13-i diadala után visszahívta versenyrészlegébe (HRC) a Hondát a nyolcvanas években az egekbe emelő Korike Szatorut, aki a MotoGP-vezérigazgató Nakadzsima Kodzsi ellenőre lett. A személyi változások mellett pénzügyi és szakmai változásokra is sor került (intenzív fejlesztések, néhány verseny háttérbe szorítása), az eredmények – két győzelem – pedig Brazíliában és Németországban is szemmel láthatóak voltak. Az erőforrás, az elektronika, a váz és a lengéscsillapító is bevált, a Biaggi, Alex Barros, Nicky Hayden trió pedig élt a tálcán kínált lehetőséggel.
Ezek alapján nem meglepő, hogy mindannyian roppant bizakodva várják a futamot, még úgy is, hogy "rendes" körülmények között egyikük sem tudott nyerni a Donington Parkban. Biagginak tavalyról ugyan van egy első helye, de az két órával a futam után hullott az ölébe, miután Rossit megfosztotta a sikerétől a versenybizottság. Barros három bronzot cserélne fel egy fényesebb éremre, míg Hayden karrierje első GP-diadalára áhítozik. És akkor még nem említettük a szintén hondás Sete Gibernaut, a pontverseny harmadik helyezettjét, aki két bukás után mindenképpen javítani akar.
Velük szemben áll Rossi, aki ötször nyert már Nagy-Britanniában, csak éppen nem a mostani Yamahájával. A jelenlegi gépe erőtlen a Hondához képest, a gumijai sokkal gyorsabban kopnak, a hátsó futóműve pedig a kanyarokban és az egyenesekben is csúszkál. Az új Yamaha, az M1-es pedig csak az augusztusi Cseh GP-re készül el.

A vb állása 9 futam után
MotoGP: 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 139 pont, 2. Biaggi (olasz, Honda) 138, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 126. 250 kcm: 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 155, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 130, 3. Porto (argentin, Aprilia) 108. 125 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 138, 2. Locatelli (olasz, Aprilia) 131, 3. Barbera (spanyol, Aprilia) 129, …20. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 6, …22. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 3
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik