Biaggi feljött Rossira

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.07.18. 22:19
Címkék
A 14. Német Nagydíj az első győzelmek jegyében telt, a 125 köbcentiben Roberto Locatelli pályafutása során először nyert a Német GP-n, a 250-ben Daniel Pedrosának köszönhetően megszületett az első spanyol győzelem Németországban, míg a MotoGP-ben Max Biaggi az idén először diadalmaskodott.
Valentino Rossi viszont megelégedett a negyedik hellyel is, ami első hallásra meglepő, de érthetővé válik, ha eláruljuk, hogy gumijai nyolc körrel a cél előtt elvesztették a tapadásukat, Sete Gibernau pedig újra bukott.
Locatelli egyike azon – nem kevés – pilótáknak, akik nem szeretik a Sachsenringet. Pénteken és szombaton ez meg is látszott teljesítményén, az első napon a 11., a másodikon pedig a tizedik helyet szerezte meg. Szombaton ráadásul meg is sérült, miután honfitársa, Gioele Pellini fellökte hátulról. Locatellinek a verseny kétharmadáig nem nagyon ment, sokáig a 11. helyen motorozott, és volt olyan periódus, amikor majdnem három másodperces hátrányban volt az éllovas trió tagjaihoz, Hector Barberához, Andrea Doviziosóhoz és Pablo Nietóhoz képest. A 19. körben azonban gyorsulni kezdett, öt kör alatt felzárkózott, hárommal a cél előtt pedig már az első helyen száguldott.

Max Biaggi idei elsô gyôzelmét a Sachsenringen aratta
Max Biaggi idei elsô gyôzelmét a Sachsenringen aratta
Max Biaggi idei elsô gyôzelmét a Sachsenringen aratta
Pedrosa sem rajong a Sachsenringért, ráadásul neki még dobogós helyezése sem volt ezen a pályán. Az edzéseken még arra sem volt esélye, hogy az első rajtsorba kerüljön, a viadal azonban más. A rajtnál feljött a harmadik helyre, a második körben az élre állt, és elhúzott a mezőnytől, megszerezve az idei szezon legfölényesebb diadalát. Pedrosáé mellett még három nevet kell kiemelni: Alex De Angelis először lett érmes a 250-ben, a Brazíliában nyerő Manuel Poggiali az idényben már negyedszer bukott, míg Toni Elias – szintén esés után – az idén először maradt pont nélkül.
A MotoGP-ben ugyanakkor elmondhatjuk, olyan pilóta nyert, akinek a Sachsenring az egyik kedvenc pályája. Biaggi pályafutása egyik legemlékezetesebb győzelmét aratta: sokáig maga mögött tartotta Rossit, majd miután legnagyobb riválisa megelőzte, nem engedte megszökni, és végül – amikor már a vb-éllovas a gumiproblémái miatt jócskán mögötte kullogott – visszaverte az idén először gyári pilótához méltón motorozó Alex Barrost. Biaggi 2001 után nyert újra a Sachsenringen, ezzel a sikerével a vb-pontversenyben maga mögött hagyta Gibernaut, és már ott lohol Rossi nyomában. Gyakorlatilag új vb kezdődött, a Rossi–Gibernau párbajt felváltotta a Rossi–Biaggi párharc, amelyben Biaggi tűnik esélyesebbnek, hiszen a fejlesztésekben a Honda a Yamaha előtt jár. ---- Talmácsi Gábor (Malaguti, 16.)
"A motorom a versenyen volt a legütőképesebb a hétvége alatt, ám az erő most is nagyon hiányzott. Ennek pedig az lett a következménye, hogy felejthetetlen négyes csatározás végén – Peruginivel, Pesekkel és Lüthivel viaskodtam – néhány tizedmásodperc különbséggel lemaradtam a tizenötödik helyről. Az újabb pont nélküli viadal után változások várhatók a Malagutinál, amely nagyon jól tudja, hogy motorteljesítményben kell ugrásszerűen javulni a jobb eredmények eléréséhez."

Tóth Imre (Aprilia, feladta)
"A rajtnál azt hittem, jó versenyem lesz, hiszen szokásomtól eltérően nem rontottam el az indulást. A remény azonban nagyon hamar szertefoszlott: már az első körben gondjaim voltak a kigyorsításnál, majd a viadal előrehaladtával egyre több problémám lett. A motor fordulatszáma folyamatosan visszaesett, a kormánystabilizátorom és az első fékem elromlott, végül pedig a gumijaim mentek tönkre, teljesen vezethetetlenné vált a gépem, és a tizenhatodik körben fel kellett adnom a versenyt." ---- 1. Roberto Locatelli (olasz, Aprilia) 40:03.511 (átlag: 148.458 km/óra), 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 0.165 mp h., 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.706 mp h., 4. Dovizioso (olasz, Honda) 0.715 mp h., 5. M. Kallio (finn, KTM) 1.073 mp h., 6. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1.176 mp h., …16. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 37.720 mp h. Tóth Imre (magyar, Aprilia) kiesett. 250 kcm (29 kör, 106.459 km): 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 41:37.239 (átlag: 153.470 km/óra), 2. Porto (argentin, Aprilia) 4.279 mp h., 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 16.403 mp h., 4. Aojama (japán, Honda) 16.769 mp h., 5. De Puniet (francia, Aprilia) 16.966 mp h., 6. Rolfo (olasz, Honda) 18.135 mp h. MotoGP (30 kör, 110.130 km): 1. Max Biaggi (olasz, Honda) 43:23.287 (átlag: 155.888 km/óra), 2. Barros (brazil, Honda) 0.349 mp h., 3. Hayden (amerikai, Honda) 4.293 mp h., 4. Rossi (olasz, Yamaha) 4.500 mp h., 5. Edwards (amerikai, Honda) 16.137 mp h., 6. Tamada (japán, Honda) 16.482 mp h.
A vb állása. 125 kcm: 1. Andrea Dovizioso 138 pont, 2. Locatelli 131, 3. Barbera 129, 4. Stoner (ausztrál, KTM) 104, 5. P. Nieto 88, 6. Giansanti (olasz, Aprilia) 71, …20. Tóth Imre 6, …22. Talmácsi Gábor 3. 250 kcm: 1. Pedrosa 155, 2. De Puniet 130, 3. Porto 108, 4. Elias (spanyol, Honda) 86, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 83, 6. A. De Angelis 80. MotoGP: 1. Valentino Rossi 139, 2. Biaggi 138, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 126, 4. Barros 79, 5. Edwards 75, 6. Hayden 70
Következik: július 25., Brit Nagydíj (Donington Park)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik