Két jellegzetessége volt az első edzésnapnak: mindhárom kategóriában hatalmas volt a zsúfoltság, hiszen a MotoGP-ben 13, a 125-ben 11, míg a 250-ben nyolc pilóta került az időmérő végén egy másodpercnyi távolságra egymástól, másrészt minden géposztályban számos meglepetés született.
Sete Gibernau megnyerte az elsô idômérô edzést – holott még a régi Hondával motorozott
Sete Gibernau megnyerte az elsô idômérô edzést – holott még a régi Hondával motorozott
A MotoGP-ben a nap szenzációját a Honda szállította. Csütörtök éjjel Tokióból megérkezett a Honda legújabb fejlesztésű, öthengeres erőforrása (a 3671 méteres Sachsenringen csak a pálya hosszának a 15 százalékán kell maximális fordulatszámon használni), igaz, azt egyelőre csak az idén szenvedő Alex Barrosnak adta oda; a vb-címért küzdő spanyol Sete Gibernau még mindig hiába kér azonnali segítséget a yamahás Valentino Rossi ellen. Pedig megérdemelné legalább a tesztlehetőséget, elvégre pénteken is fantasztikus volt: négy tizedmásodperccel megjavította Max Biaggi tavalyi pályacsúcsát. Gibe ezzel a teljesítményével elégedett lehet, ám pontosan tudja, rengeteget kell fejlődnie a vasárnapi versenyig, mert Rossi a versenyszimulációs köreiben pénteken verhetetlen volt. Amíg Gibernau 12 körben tudott 1:25 perc alá jutni, addig a Doktor 19 alkalommal. A 250-ben is voltak olyan hondások, akik meglepetésre háttérbe szorultak: a vb-éllovas Daniel Pedrosa és a legutóbbi három futamon érmes Toni Elias. Pedrosa a hatodik, Elias a hetedik az 1. időmérő után. Roberto Rolfo azonban "robbantott", hosszú idő után ő lett a legjobb hondás az ideiglenes második helyével. Rolfo látványos feltámadásának hátterében valószínűleg az áll, hogy az olasz pilóta megkapta a várva várt alkatrészeket a Hondától. Rolfónak azonban gyorsulnia kell ahhoz, hogy befogja az apriliás Sebastian Portót, aki idei szokásához híven káprázatos az edzéseken: az argentin hét tizedmásodperccel szárnyalta túl saját tavalyi pályarekordját. A 125-ben Hector Barbera ugyan nem döntötte meg Stefano Perugini 2003-as csúcsát, ám nagyon úgy fest, hogy tökéletesen át tudta menteni fantasztikus brazíliai formáját. A vb-összetett első helyezettjének, Andrea Doviziosónak minden bizonnyal nem tetszik a Sachsenring (8. hely), a vb-harmadik Roberto Locatelli is csak szenvedett pénteken (11.), a derbis Jorge Lorenzo ugyanakkor kitett magáért: néhány napja kézműtéten esett át, ehhez képest a 7. lett.
Német Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 8. futama, Sachsenring Az 1. időmérő edzés 125 kcm: 1. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:27.870, 2. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:28.153, 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:28.249, 4. Ui (japán, Aprilia) 1:28.333, 5. Giansanti (olasz, Aprilia) 1:28.348, 6. Stoner (ausztrál, KTM) 1:28.570, …20. Tóth Imre (Aprilia) 1:29.958, …25. Talmácsi Gábor (Malaguti) 1:30.610. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Aprilia) 1:25.078, 2. Rolfo (olasz, Honda) 1:25.386, 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:25.467, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:25.535, 5. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:25.652, 6. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:25.666. MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:23.247, 2. Hayden (amerikai, Honda) 1:23.453, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:23.539, 4. Barros (brazil, Honda) 1:23.625, 5. K. Roberts (amerikai, Suzuki) 1:23.684, 6. Melandri (olasz, Yamaha) 1:23.692 ---- G ---- &