Aschenbrenner György ott folytatta, ahol Szombathelyen abbahagyta. Persze, a prológ eredményéből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, az viszont tény, hogy a péntek esti körversenyt a Mitsubishivel autózó pilóta nyerte meg.
Aschenbrenner György a szombathelyi sikere után Veszprémben is gyôzelemre tör (Fotó: Danis Barna)
Aschenbrenner György a szombathelyi sikere után Veszprémben is gyôzelemre tör (Fotó: Danis Barna)
Az utóbbi idők tapasztalata alapján már nem is számít igazi meglepetésnek, hogy az A-csoportos Lancerrel Asi legyőzte a WRC-ket, hiszen az utóbbi időben ez többször előfordult. Ráadásul a pilóta Szombathelyen megszerezte pályafutása első abszolút futamgyőzelmét is, ezután igazán nem csoda az eredmény. Igaz, most mindössze egy tizedmásodperccel előzte meg a bajnokságot Benik Balázzsal holtversenyben vezető Turi Tamást. Érdekes, hogy néhány évvel ezelőtt még nem is mértek tizedeket a raliban, most azonban nem csupán gyorsasági szakaszok, hanem akár versenyek is múlhatnak tizedmásodperceken. Mindenesetre az, hogy Turi mindössze egy tizeddel maradt le az éllovastól, azt jelzi, hogy talán sikerült megtalálni a Skodához a murvabeállításokat. A harmadik helyen az ezen a hét végén a győzelemre hajtó Tagai testvérpár végzett, amely a finn világbajnoki futamra készül. Természetesen a World Rally Cart irányítók között nem voltak nagyok a különbségek: Tagaiékhoz képest egy másodpercen belül volt Herczig Norbert és Szabó Gergő. A körverseny eredménye ezúttal sem számított bele a viadal végeredményébe, de presztízsokokból természetesen óriási jelentősége volt. A bajnoki címvédő Benik Balázsnak ezúttal esélye sem volt arra, hogy harcba szálljon az első helyért, mivel a hajtás vezérlőelektronikája elromlott, úgyhogy vészvillogóval tette meg az alig több mint két kilométeres távot. Benik egyébként ettől a futamtól kezdve új navigátorral, Rácz Bencével autózik. És ha már az újdonságoknál tartunk, mindenképpen említést kell tennünk arról, hogy a néhány évvel ezelőtti N-csoportos bajnok, Elek István itt, Veszprémben ül életében először World Rally Carban – azt a Corollát irányítja, amelylyel az idény eddigi részében Vizin Lászlót láthattuk. Elek a prológon még csak barátkozott a kocsival, de erre mondják az okosak: nem a versenybe nem számító szakaszokon kell gyorsnak lenni. Az N-csoportban a legutóbbi viadalt megnyerő Hideg Krisztián volt a leggyorsabb, aki ezúttal megméreti magát az édesapjával, Hideg Jánossal. Évek óta folyik köztük a vita arról, melyikük gyorsabb, ez azonban eddig nem derülhetett ki, hiszen mindig különböző autókkal álltak oda a rajthoz. Most azonban mindketten Mitsubishi Lancert kormányoznak, tehát reális az összehasonlítás. Nos, az első menetet az apa-fiú csatában Krisztián nyerte meg. A Szuper1600-as géposztályban papírforma-eredmény született: Bútor Róbert és Tóth Vilmos gond nélkül maga mögé utasította a vetélytársakat a kis Saxóval. Bútorék az idény elejétől kezdve várják az új Citroen C2-est, amely azonban még Veszprémre sem érkezett meg. Ez azonban Bútor eredményét egyáltalán nem befolyásolja – a Szuper1600-assal is rendkívül gyors.
11. Veszprém-rali, az OB 5. futama Prológ: 1. Aschenbrenner, Percze (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:50.1, 2. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 1:50.2, 3. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:51.2, 4. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Skoda Octavia WRC)1:51.6, 5. Szabó G., Kerék B. (B! Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:52.4, 6. Turán, Csökő (Turán Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:54.6