A céldobogón egyperces gyászszünetet tartottak a versenyzők a pénteken tragikus balesetben, a pálya szélén elhunyt társukra emlékezve, és senki sem akart sem ünnepelni, sem pezsgőzni.
A bajnoki címvédô Benik Balázs ebben a szezonban elôször tudott futamot nyerni (Fotó: Meggyesi Bálint)
A bajnoki címvédô Benik Balázs ebben a szezonban elôször tudott futamot nyerni (Fotó: Meggyesi Bálint)
Pedig igencsak megküzdöttek ezekért a helyezésekért, nem volt könnyű verseny a Duna Alba-rali. Egyrészt azért, mert a nemzetközi szabályok miatt két részletben rajtolt a mezőny, másrészt volt néhány gyorsasági szakasz, amelynek átlagolták az idejét, vagy teljesen törölték. Így fordulhatott elő, hogy a párosok közül menet közben sokan azt sem tudták, hogyan állnak pontosan. A második napra túl sok izgalom már nem maradt, az országos bajnoki mezőny mindössze két gyorsasági szakaszt teljesített, az Ek-indulók pedig négyet. Az élen állók sorrendje azonban így is változott. Az első és legfontosabb tény, hogy a címvédő Benik Balázs a nyitó szakaszon átvette a vezetést, és megszerezte idei első bajnoki futamgyőzelmét. Mindent egy lapra tett fel, bevallotta, hogy rizikózott. Ha nem teszi, most húsz ponttal szegényebb lenne. "Elvesztettük egy versenyzőtársunkat, így nem tudunk felhőtlenül örülni a győzelemnek – mondta Benik. – Az azonban tény, nagyon kellett ez a siker ahhoz, hogy versenyben maradjunk a bajnoki címért folyó küzdelemben." A második helyen érkező Aschenbrenner György a viadal nagy részében vezetett (nem kis meglepetésre, hiszen az A8-as Mitsubishivel verte meg a World Rally Carokat), utóbb azonban be kellett érnie az ezüsttel. Elárulta, amikor szombat reggel megtudta, hogy előnye nem 26 másodperc, hanem csak nyolc (késő este úgy döntöttek, hogy a kilences gyorsasági eredményét nem törlik, hanem megállapított időt kap a mezőnynek az a része, amely nem teljesítette, ez pedig megváltoztatta a különbségeket), már tudta, hogy nem nyerhet. Benik minden kilométeren fél-egy másodpercet vert rá – ami az autók közötti különbséget tekintve reális. A dobogó harmadik fokára Szabó Gergő állhatott a technikai gondokkal teli, gyötrelmes péntek után. Elvileg közte és Herczig Norbert között lehetett volna csata a záró napon, ám végül erre azért nem került sor, mert Herczig Skodájában az első szakasz rajtja előtt eltört a kipufogócsonk. Turbónyomás nélkül pedig eléggé erőtlen volt a gép. Ezt megtapasztalta az ötödikként érkező Tagai Tamás is, akinek az autóját valamelyest sikerült "gatyába rázni" az első nap végi állapothoz képest, de meg sem közelítette a tökéletest. A pénteken első helyen is álló Tagainak azonban még így is sikerült maga mögött tartani a viadalt végigszenvedő Turi Tamást, aki továbbra is vezeti az összetett pontversenyt. Az Európa-kupában maradt a pénteki sorrend, Spitzmüller Csaba győzött (megnyerte egyébként az N-csoportos küzdelmeket is), Bútor Róbert (a Szuper1600-as géposztályban százszázalékos teljesítménnyel vezet) és Szilágyi János előtt. És hogy a végére se legyen percnyi nyugalom sem, az első három helyezett pilóta húsz perccel korábban hajtott be a céldobogó előtt lévő időellenőrző állomásra, mint kellett volna. Igaz, a sportbírók kérték erre őket és az ideális idejüket írták a menetlevélre. Csakhogy a szabályok szerint ez nem lehetséges, és szankciókat von maga után (minden percért egy-egy perc büntetés jár). A mögöttük jövők már szabályosan érkeztek (elsősorban annak köszönhetően, hogy a Herczig mellett ülő, rendkívül rutinos Tóth Imre nem volt hajlandó a megadott ideje előtt beengedni az állomás területére pilótáját.) A felügyelőtestületi ülés lapzártánkkor még tartott, így későbbi számunkban adunk hírt arról, hogy végül Benik kapta-e a húsz pontot, vagy az élete első WRC-s futamát teljesítő Herczig. ---- E ---- &