Wilson és Firman állásban

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.03.26. 21:16
Címkék
Ahogy lassan elkezdődnek a gyorsasági autós sorozatok, a Formula1-ből kiszoruló pilóták sorra megtalálják a helyüket a nagyvilágban.
Röviden

Oastler visszavonult.
Elhagyta a Jaguar-istállót és nyugdíjba vonult Malcolm Oastler, a Milton Keynes-iek fôtervezôje, aki korábban a BAR-nak kasztnit építô Reynardnál szerzett magának hírnevet a szakmában.

Schumacher a királynál. Bahrein királya meghívta palotájába Michael Schumachert. A hatszoros világbajnok a jövô héten látogatja meg az uralkodót. A többi versenyzônek nem ajánlják a fôváros, Manama felkeresését, tartva az esetleges terrortámadástól.

Button a leggyorsabb. Jenson Button BAR-Hondája volt a leggyorsabb a csapatok kollektív tesztjének csütörtöki felvonásán a Paul Ricard-versenypályán. A BAR mellett a Williams, a McLaren, a Renault és a Toyota tesztelt Franciaországban.
Röviden

Oastler visszavonult.
Elhagyta a Jaguar-istállót és nyugdíjba vonult Malcolm Oastler, a Milton Keynes-iek fôtervezôje, aki korábban a BAR-nak kasztnit építô Reynardnál szerzett magának hírnevet a szakmában.

Schumacher a királynál. Bahrein királya meghívta palotájába Michael Schumachert. A hatszoros világbajnok a jövô héten látogatja meg az uralkodót. A többi versenyzônek nem ajánlják a fôváros, Manama felkeresését, tartva az esetleges terrortámadástól.

Button a leggyorsabb. Jenson Button BAR-Hondája volt a leggyorsabb a csapatok kollektív tesztjének csütörtöki felvonásán a Paul Ricard-versenypályán. A BAR mellett a Williams, a McLaren, a Renault és a Toyota tesztelt Franciaországban.
Allan McNish, a Toyota 2002-es versenyzője, aki tavaly a Renault tesztpilótája volt, az észak-amerikai prototípus-bajnokságban (ALMS) szereplő Audinál már meg is szerezte első győzelmét: a sebringi 12 órás viadalon nyert a skót.
Szintén az Egyesült Államokban próbál szerencsét Justin Wilson (az angol is indult Sebringben, de kiesett), aki tavaly a Minardi és a Jaguar versenyzőjeként indult az F1-ben, és a "zöldekkel" sikerült egy pontot szereznie Indianapolisban. Ha már így ment neki a tengerentúlon, elfogadta a Mi-Jack Conquest-csapat ajánlatát, és belevágott a cartos kalandba. Wilson nem idegenek közé megy, Chris Mower csapatfőnök ugyanis 2001-ben már dolgozott vele, a segítségével lett bajnok a Formula–3000-ben. "Évek óta figyelem a Cartot, és az F3000-es győzelmem után szerettem volna ide igazolni. Remek versenyek vannak itt, a pilóták tényleg kerék kerék elleni csatákat vívnak, és ezt gyakran szűk utcákon teszik, ahol nagyon fontos az ügyesség" – mondta Wilson.
Ralph Firman, a Jordantől az idény végén kitett északír versenyző nem ment olyan messzire, az európai központú Dallara Nissan-sorozatba költözött át. Firman azzal a Garbold-istállóval egyezett meg, amelynek pilótájaként Ricardo Zonta, a Toyota harmadik számú pilótája 2002-ben, Franck Montagny, a Renault tesztelője pedig 2003-ban bajnoki címet szerzett. "Remélem, nem szakad meg a sorozat miattam. Ugyan nagyon kevés idő áll a rendelkezésünkre a hét végi idényrajtig, tudom, ennél a csapatnál minden adott lesz számomra a diadalhoz" – fogalmazott Firman, aki az egyre tekintélyesebb sorozatban olyan ellenfelekkel küzd majd, mint a szintén egykori F1-es Enrique Bernoldi.
Jacques Villeneuve még nem talált magának új versenysorozatot, de van mivel foglalkoznia. A napokban ugyanis azzal vádolta meg őt Myriam Bedard kétszeres olimpiai bajnok sílövő, hogy 12 millió dollárt tett zsebre a kanadai állam vagyonából szponzorpénz címén. Craig Pollock, Villeneuve menedzsere azonnal cáfolta az 1994-es lillehammeri játékok sztárjának felvetését. "Jacques-ot sohasem segítette a kanadai kormány, pályafutása során semmit sem kapott az államtól. A politikusoknak csak a Kanadai Nagydíj rendezéséhez volt közük. Ha Jacques kanadai zászlós ruhákat hordott, azt csupán nemzeti öntudatból tette, nem pedig pénzért" – mondta Pollock.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik