Az Ausztrál Nagydíj óta eltelt hét alatt a Formula1 ama rajongói, akik a Ferrari-uralom végét remélik, komolyan aggódni kezdtek a Scuderia melbourne-i formája miatt. Michael Schumacher és Rubens Barrichello tönkreverte a mezőnyt az Albert Parkban, és ez sokkolta a trónfosztást remélőket. Ám a remény hal meg utoljára, ezért rögtön megfogalmazták azokat az okokat, amelyek szerint a Ferrari nem uralhatja az évadot úgy, mint a 2002-est.
Rubens Barrichello nem félti a Ferrarit
Rubens Barrichello nem félti a Ferrarit
A legfőbb érv a Michelin és a Bridgestone gumijai közötti különbség volt. A szakértők szerint a nagy vetélytársak által használt francia abroncsok hőségben sokkal jobbak a japán gumiknál, amelyek számára a hűvös idő kedvez. A futamok többségét nagyon meleg napon rendezik, így – ha megmarad a tavalyi trend – a Williams, a McLaren, a Renault és a BAR még bőven visszavághat az idénynyitón elszenvedett fiaskóért. Ez a többség véleménye, ám vannak, akik nem hisznek ebben a tételben. Barrichello az egyikük, a Ferrarit a héten Valenciában tesztelő brazil szerint a Bridgestone rengeteget fejlődött a télen, és a gumik már forró aszfalton is partiban vannak a Michelinnel. "Tudom, az összes ellenfelünk abban reménykedik, hogy visszaesünk Malajziában. Ám »attól tartok«, csalódniuk kell. Nagyon hasznosak voltak a valenciai napok, már pontosan tudjuk, milyen abroncsot használunk Sepangban" – mondta Rubinho. A brazil "csak" a harmadik leggyorsabb volt a Ricardo Tormo-pályán, a mclarenes Pedro De La Rosa és a williamses Marc Gené is megelőzte. Igaz, ők az idei autóval köröztek, míg a brazil a tavalyi F2003-GA-t kormányozta. Barrichellóhoz hasonlóan Gerhard Berger, a BMW egykori sportigazgatója is úgy véli, esélytelenek az ellenfelek. A Williams-istálló legalábbis a szezon első felében nem lesz képes arra, hogy legyőzze a Scuderiát – állítja az osztrák. "Nem hiszem, hogy a Williams sebességben utoléri a Ferrarit, amelynek hatalmas előnye van. Az első félév a maranellóiaké lesz, a brit csapatnak idő kell ahhoz, hogy tökéletesre fejlessze az FW26-osát. Az autók között egyelőre nagyon nagy az űr, az egyetlen, amiben a Williams bízhat, a forró időjárás" – nyilatkozta Berger.