Sűrű nyara lesz a McLarennek és a BAR-nak az idén, a wokingiak új autót vetnek be júliusban, a brackleyiek motorszállítója, a Honda pedig ugyanekkor dönti el, hogy meghosszabbítja-e 2004 végéig szóló szerződését a csapattal.
A japán autógyárnak kezd elege lenni a sikertelenségből, ezért komolyan fontolóra vette, hogy esetleg kiszáll a Formula–1-ből, mert az nem jó reklám, ha a Mercedes, a BMW, a Renault és esetleg a Toyota is eredményesebb tud lenni nála.Otmar Szafnauer, a Honda Racing feljesztésiigazgató-helyettese elárulta, hogy a gyár a július 11-ei Brit Nagydíj előtt dönt a folytatásról. "Az idény első felében újraértékeljük a helyzetet, és döntünk a folytatásról – mondta Szafnauer, aki szerint az új V10-es nem véletlenül uralta az elmúlt hetek barcelonai tesztjeit. – A motor könnyebb és erősebb, mint az előző idény végén volt, ami kivételes azt figyelembe véve, hogy az új szabályok szerint az élettartamának meg kell kétszereződnie. Nagyot léptünk előre, és nem titkoltan nagyratörő tervekkel vágunk neki az évadnak."Jenson Button és Szato Takuma a napokban egymás körrekordjait döntögette a barcelonai teszteléseken, és ez jó jel az első győzelmére törő BAR számára – még akkor is, ha a teszteredményekből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni.A McLarennek nem kell félnie a Mercedes kihátrálásától, Wokingban inkább attól rettegnek, hogy ismét lecsúsznak a világbajnoki címről. Ennek elkerülése érdekében a csapat a nyáron autót vált, és az idény második felét az MP4-19B jelű géppel teljesíti. "Az új kocsi teljesen más lesz, mint amellyel Melbourne-ben rajthoz állunk. Már folyik az új autó fejlesztése" – mondta Ron Dennis csapatvezető. A McLaren tavaly hiába építette meg MP4-18-asát, egyszer sem versenyeztek vele pilótái – Dennis bízik benne, hogy az idén nem fürdik be a program.Barcelonában közben – talán még az ágyneműt sem cserélték ki a szerdán tesztbalesetet szenvedő Felipe Massa betegágyán – már Olivier Panist kellett vizsgálniuk a katalán orvosoknak. A Toyota franciája csütörtök délelőtt nagy sebességgel kicsúszott a pályáról, és farral a gumifalnak csapódott. Akárcsak Massa egy nappal korábban, ő is saját lábán távozott a helyszínről, de látászavarai miatt megfigyelésre kórházba vitték. Csütörtökön egyébként a williamses Juan Pablo Montoya volt a leggyorsabb a szerdai első Fernando Alonso előtt.Formula–1-es teszt, Barcelona
Csütörtök: 1. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:14.804, 2. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:15.080, 3. Pizzonia (brazil, Williams-BMW, M) 1:15.112, 4. Montagny (francia, Renault, M) 1:15.170, 5. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:15.705, 6. Piquet (brazil, Williams-BMW, M) 1:15.809, 7. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:15.908, 8. Panis (francia, Toyota, M) 1:15.911, 9. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:16.022