Új modellel térnek vissza

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.11.27. 21:38
Címkék
A Mitsubishi csütörtökön Essenben mutatta be az új World Rally Carját. Az új kocsi merőben más, mint az előző volt, és a csapat vezetői azt remélik, három éven belül a csúcsra juthat.
A Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelyben nincs aktív központi differenciálmű
A Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelyben nincs aktív központi differenciálmű
A Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelyben nincs aktív központi differenciálmű
A Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelyben nincs aktív központi differenciálmű
A Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelyben nincs aktív központi differenciálmű
A Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelyben nincs aktív központi differenciálmű
A gyár az idén pihenőt rendelt el, pontosabban csak a pilóták pihentek, a fejlesztőmérnökök nem, ugyanis az ő feladatuk volt, hogy megtervezzék és megépítsék az új versenygépet, amivel visszanyerhetik a régi dicsőséget (1996 és 1999 között Tommi Mäkinen sorozatban négyszer szerezte meg a címet a Lancerrel).
Az új autó nem csak kívülről más, mint az elődje: a kasztni alatt 6000 változtatást hajtottak végre. Ennek ellenére a Mitsubishi az egyetlen olyan gyári WRC, amelynek nincs aktív központi differenciálműve. Az autó építői egy olyan megoldást választottak, amely a legkonzervatívabb megoldás azóta, hogy 1997-ben megalkották ezt a kategóriát.
"Az volt a filozófiám az autó tervezésekor, hogy egyszerű dolgokat csináljunk, amelyek mindenki számára érthetőek – mondta a tervezésért felelős Mario Fornaris. – Az aktív középső differenciálmű nem jelent annyi előnyt, hogy emiatt kockáztassuk a célba érkezést, a mostani manuális váltót azonban az év közben valószínűleg felváltja egy félautomata.”
Az idénynyitó Monte-Carlo-ralin két autó áll rajthoz, az első számú kocsi volánjánál Gilles Panizzi ül majd (aki az elmúlt héten már tesztelte az új WRC-t és nagyon elégedett volt vele), a másiknál pedig Gianluigi Galli – a csapat egyik fiatal pilótája. Svédországban helyette a másik ifjú titán, Kristian Sohlberg kap lehetőséget, míg Daniel Sola a harmadik viadalon, Mexikóban mutatkozik be a második számú autóban.
A tervek szerint lesz olyan verseny is, amelyen három autót indít a csapat – persze, ehhez az kell, hogy elkészüljön egy harmadik Mitsubishi WRC is.
Legfrissebb hírek

Sportlövészet: Fábián arany-, Major ezüstérmes az Eb-n, 25 méter standard pisztolyban

Egyéb egyéni
7 perce

Mire lesz elég a leggazdagabb francia család pénze és az RB-csoport tudása?

Francia labdarúgás
37 perce

Vizes vb: nagy csatában dőlt el a férfi szinkrontoronyugrás döntője

Vizes vb 2025
40 perce

Csaknem 83 millió forintért kelt el Kobe Bryant sportcipője

Kosárlabda
55 perce

Kós Hubert döntőt úszik 100 méter háton a vizes vb-n

Vizes vb 2025
1 órája

MLSZ: „A cigányozás sem pálya!” – Vági Márton az NS-nek

Labdarúgó NB I
1 órája

Budapesten rajtol az idei Teqball Tour

Minden más foci
1 órája

Vizes vb: Molnár Endrét beiktatták a Nemzetközi Hírességek Csarnokába

Vizes vb 2025
1 órája
Ezek is érdekelhetik