Rossi első ausztrál pole-ja

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.10.18. 22:41
Címkék
Nagyon felgyorsultak a motorosok: bár a második időmérőn elsősorban a versenybeállításokra összpontosítottak, néhány"repülőkör elég volt ahhoz, hogy szinte mindenki javítson a pénteki idején.
Valentino Rossi fél másodpercet javított pénteken felállított pályacsúcsán Ausztráliában
Valentino Rossi fél másodpercet javított pénteken felállított pályacsúcsán Ausztráliában
Valentino Rossi fél másodpercet javított pénteken felállított pályacsúcsán Ausztráliában
Valentino Rossi fél másodpercet javított pénteken felállított pályacsúcsán Ausztráliában
Valentino Rossi fél másodpercet javított pénteken felállított pályacsúcsán Ausztráliában
Valentino Rossi fél másodpercet javított pénteken felállított pályacsúcsán Ausztráliában
A 125 köbcentiben a 35 versenyzőből nyolcan nem gyorsultak fel, a 250-ben a harminc motoros közül csak négyen, míg a MotoGP-ben az összes szereplő rátett egy lapáttal. A javítók közül Stefano Perugini, Toni Elías és Valentino Rossi lehet elégedett. A 125-ös Perugini pénteken a hatodik volt, szombaton már az idei harmadik rajtelsőségét szerezte meg, Elías a pénteki harmadik helye után sorozatban az ötödik pole-ját örülhetett, Rossi pedig további fél másodpercet javított a pénteken felállított pályacsúcsán.
Rossinak szinte mindenre figyelnie kell. Rengeteg a szponzori kötelezettsége, folyamatosan PR-munkát kell végeznie, ráadásul ő a pilóták szakszervezetének elnöke is, és ez utóbbi szerepben szombat délelőtt tanácskozott a Phillip Island-i pálya vezetőivel, illetve a vb-t szervező Dorna főnökével, Carmelo Ezpeletával. A találkozóra Daniel Pedrosa súlyos balesete miatt került sor. "Pedrosa azért sérült meg, mert ahol elesett, nem volt bukótér. Emiatt az ausztrál pályát át kell alakítani ezen a helyen, hiszen ha ez nem történik meg, a szuzukai pályához hasonlóan a Phillip Island-it is bojkottálni fogja a szakszervezet”– mondta Rossi, aki pályafutása során először indulhat a pole-ból az Ausztrál GP-n, így még jobb az esélye arra, hogy ötödször is nyerjen az ötödik kontinensen.
A 125-ösöknél furcsa pletyka terjed boxutcában: az Aprilia állítólag üzleti okok miatt feláldozta Stefano Peruginit, aki egy héttel ezelőtt már elveszítette a vb-címet a hondás Pedrosa ellenében. Egyesek szerint az Aprilia alkut kötött a spanyol Jorge Aspar Martínez csapatfőnökkel, és mivel az Aprilia a 250-ben Manuel Poggialihoz viszonyítva kevesebbet segített az év elején a Martínez-féle csapatban versenyző Elíasnak és Fonsi Nietónak, a szezon vége felé az olasz márka előnyben részesíti Martínez két 125-ös pilótáját, Hector Barberát és Pablo Nietót.

Ausztrál Nagydíj, Phillip Island
A rajtsorrend
125 kcm:
1. Perugini (olasz, Aprilia) 1:37.342, 2. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:37. 455, 3. Kallio (finn, KTM) 1:37.644, 4. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:37.787, 5. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:37.802, 6. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:37.824, …14. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:38.268, …29. Tóth Imre (Honda) 1:40.523
250 kcm: 1. Elías (spanyol, Aprilia) 1:33.771, 2. Porto (argentin, Aprilia) 1:33.851, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:33.999, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:34.085, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:34.188, 6. Guintoli (francia, Aprilia) 1:34.446
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:30.068, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 1:30.496, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:30.676, 4. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:30.683, 5. Hayden (amerikai, Honda) 1.30.863, 6. Biaggi (olasz, Honda) 1:30.993
Tv: Eurosport, 10.00–12.00, 14.00–15.00 (felvételről)
Meglehet, az Aprilia a 250-ben is alkut kötött Martínezzel, hiszen Elías szárnyal, Nieto is javul, miközben a vb-éllovas Poggialinak rendre gondjai vannak. Jól mutatta ezt az Ausztrál GP második napja is: Elías a Portugál, a Brazil, a Csendes-óceáni és a Malajziai GP után Phillip Islanden is verhetetlen volt az edzésen, Nieto pedig megint megelőzte a csupán a 7. rajtkockát megszerző Poggialit. Az Aprilia magatartása egyébként érthető, hiszen Elías és Nieto egyik fő szponzora ugyanis el akarja hagyni a csapatot a Honda kedvéért.

Az eső segíthetne

Talmácsi Gábor (Aprilia, 14. hely):

– Sokat javítottam péntekhez képest, és ez annak köszönhető, hogy jó irányba mentünk el a futómű beállításával. Az én stílusomnak jobban megfelel, ha kemény a rugó, így azt választottuk. Az időmérésen egyetlen gondom volt: bárki mögé álltam be az élbolyból, az kiállt a boxba, egyedül pedig elég nehéz jó időt elérni. Nem vagyok túlságosan lemaradva az élbolyhoz képest, jó lenne bekerülni az első tízbe. A versenyre esőt jósolnak, és ez segíthetne rajtam.

Tóth Imre (Honda, 29. hely):
– Visszacsúsztam négy helyet péntekhez képest, mert a motorom "kitört” a kanyarokban. Nem értem, miért, pénteken ugyanis semmi baj sem volt vele, és állítólag nem változtattak a beállításokon. Én ezt nem hiszem, szerintem amikor kicserélték a váltót – mert az elektronika már jó néhány verseny óta nem működik –, elállíthattak valamit.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik