Kiderül Rossi jövője
A vb történetének egyik legforróbb és legizgalmasabb ősze kezdődik a hét végén rendezendő 6. Portugál Nagydíjjal, amelyet a 4182 méteres estorili pályán tartanak meg. Július vége óta kétszer három héten át vakációzhattak a motorosok, november másodikáig azonban egy szusszanásnyi pihenőjük sem lesz, hiszen a következő nyolc hétben hat versenyen kell mindent kiadniuk magukból a vb-cím megszerzése érdekében.

Az idén már Apriliával robogó Talmácsi Gábor tavaly vezetett az estorili futamon – és vasárnap is jó eredményt érhet el

Az idén már Apriliával robogó Talmácsi Gábor tavaly vezetett az estorili futamon – és vasárnap is jó eredményt érhet el
A kvintettből Rossi tűnik a legesélyesebbnek, mert ő az egyetlen, aki győzött már Estorilban. A kétszeres portugál nyertes azonban más okból is a középpontban van. A Honda versenyrészlegének, a HRC-nek az elnöke, Kanazava Szuguru Estorilban jelenti be, hogy milyen motort indítanak az aranyszárnyasok a 2004-es szezonban – a hathengeres, RC214V jelzésű motort már javában tesztelik, és Ito Sinicsi Motegiben 1.5 másodperccel meg is javította Kato Dajdzsiro pályacsúcsát –, és hogy Rossi marad-e újabb két évre a Hondánál. Valószínűleg igen – ám lehet, hogy Rossi elcsábul egy mesés ajánlattól, a Yamaha ugyanis óriási összeget ajánlott fel Rossinak (megközelítőleg 20 millió dollárt), ha a négyszeres világbajnok oda szerződik.
A 250-ben is öt pilóta van folyamatosan reflektorfényben, de a MotoGP-t és a negyedlitert mégsem lehet egy lapon említeni, mert a 250 sokkal izgalmasabb a MotoGP-nél. Jól mutatja ezt, hogy Manuel Poggiali, Fonsi Nieto, Roberto Rolfo, Randy de Puniet és Toni Elias mindössze 19 pontnyi távolságra van egymástól. Az erőviszonyok pedig folyamatosan változnak, hiszen a 250-ben senki sem hasonlít Rossira, aki mindig érmes tudott lenni, és senki sem hasonlít Gibernau-ra, aki futamról futamra egyre gyorsabb. Estorilban az öt bukósisakos közül mindenki esélyes, ám az sem lenne meglepő, ha nem közülük kerülne ki a győztes. Poggiali és Nieto már nyert Estorilban, de hajlamosak a hibázásra, akárcsak Rolfo, De Puniet és Elias.
A 125-ben mindenki tudni szeretné, hogy Daniel Pedrosa, Stefano Perugini, Alex De Angelis és Lucio Cecchinello jövőre "felköltözik-e” a 250-be; hogy valaki bele tud-e még szólni Pedrosa és Perugini vb-címért folyó párbajába; és hogy a tavalyi világbajnok Arnaud Vincent mire lehet képes azt követően, hogy kirúgták a KTM-től, és visszament az Apriliához, amellyel a francia egy éve nyert Estorilban. Pedrosa mellett a legjobb technikai háttér, Perugini mellett az egy évtizedes vb-tapasztalat szól – csakhogy Vincent mellett még hét pilóta meglepheti őket Estorilban. De Angelis a Cseh és a Német GP-n is közel járt első győzelméhez, míg Doviziosonak, Cecchinellónak, Jenknernek, Pablo Nietónak és Hector Barberának kötelező a javítás. Talmácsi Gábor is mindenáron javítani akar a Cseh Nagydíjon történt műszaki hibáját követően: Brnóban az első körökben az érmes helyekért harcolt, de váratlanul legyengült az Apriliája. Estorilba optimistán érkezett meg Talmácsi, hiszen itt a motorerő nem anynyira döntő, ráadásul tavaly karrierje során először éppen Portugáliában vezetett vb-futamon…
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








