Rácz jövőre visszatér

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.08.29. 21:29
Címkék
Rácz István többszörös magyar bajnok, itthon már nem nagyon kell bizonyítania. Ha a nemzetközi szereplést vesszük, akkor tavaly teljesített egy teljes szezont a Porsche Michelin Szuperkupában, több-kevesebb szerencsével, de újoncként mindenképp dicséretes volt, amit csinált.
Rácz István a „vendégként” beugrók közül az idei legjobb volt a nyolcadik helyével (fotó: Czagány Balázs)
Rácz István a „vendégként” beugrók közül az idei legjobb volt a nyolcadik helyével (fotó: Czagány Balázs)
Rácz István a „vendégként” beugrók közül az idei legjobb volt a nyolcadik helyével (fotó: Czagány Balázs)
Rácz István a „vendégként” beugrók közül az idei legjobb volt a nyolcadik helyével (fotó: Czagány Balázs)
Rácz István a „vendégként” beugrók közül az idei legjobb volt a nyolcadik helyével (fotó: Czagány Balázs)
Rácz István a „vendégként” beugrók közül az idei legjobb volt a nyolcadik helyével (fotó: Czagány Balázs)
A legjobb eredménye egy hetedik helyezés volt. A Magyar Nagydíj hétvégéjén őt ültették az egyik VIP-autóba a Porsche-kupában, és nem bánták meg a döntésüket azok, akik bizalmat szavaztak neki. Rácz ugyanis az idei VIP-pilóták közül a legjobb eredményt érte el – nyolcadikként végzett. (A másik VIP-autót vezető Wéber Gábor technikai hiba miatt kiesett, Bódis Kálmán a 17. helyen végzett.)
– Teljesen elégedett vagyok az eredményemmel, a verseny előtt ugyanis azt mondtam, jó lenne az első tízben végezni – mondta Rácz. – Ehhez képest a nyolcadik hely remek. Nem gondoltam volna, hogy fel tudom venni a versenyt az élpilótákkal, hiszen ők tízezer kilométert vezetnek egy évben, míg én mindössze kétszáznál tartok az idén.
– Ennek ellenére nem látszott, hogy hátrányban lenne. Ennyire jó volt a VIP-autó?
– A Porsche hibátlan volt, ezt bizonyítja, hogy az időmérésen negyven percen keresztül tudtam tartani a negyedik helyemet. Az autó még többre lett volna képes és bennem is volt még tartalék, csak megpördültem, az ütközésnél a szárny eltört és nem tudtam már visszamenni egy újabb gyors körre. Az azonban mindenképp jó hír, hogy konstans köridőket produkáltam, egy másodpercen belül volt tizennégy köröm.
– Az élversenyzők mind rutinos rókák, akik más sorozatokban is bőven arattak babérokat. Hamar befogadták?
– Érdekes, hogy sokkal jobban, mint tavaly. Mondták, hogy biztos nagyon gyors leszek a VIP-autóval, de láthatóan ezt nem bánták. Persze, az én eredményem nem számított bele a pontverseny eredményébe, biztos más lenne a helyzet, ha egész évben versenyeznék ellenük. Akkor lehet, hogy nem lennének ennyire kedvesek.
– Erre van esély?
– Ha minden jól megy, jövőre egy teljes szezont teljesítek majd a BOVI Motorsport színeiben. Ezenkívül már most érkeznek az ajánlatok. A nemzetközi GT-bajnokságban például a címvédő csapat színeiben indulhatnék egy Porschéval. Persze, ehhez egy kis pénz is kellene, úgyhogy egyelőre függőben van az ügy. De szerintem már az is nagy szó, hogy egy ilyen nagy csapat egyáltalán foglalkozik velem és felajánlja az autóját.
Legfrissebb hírek

Futsal Magyar Kupa: a férfiaknál Veszprém-Berettyóújfalu, a nőknél TFSE-DEAC döntő lesz

Labdarúgó NB I
6 perce

Döntetlen a forduló rangadóján, a Ferencváros továbbra is három ponttal előzi a Puskás Akadémiát a tabella élén

Labdarúgó NB I
11 perce

A Dinamo Zagrebbel bajnok horvát edző érkezhet Újpestre – sajtóhír

Labdarúgó NB I
15 perce

Madridi tenisztorna: Szabalenka huszadik trófeája

Tenisz
15 perce

A Honvéd legyőzte az OSC-t; kiesett a Pécs; előnyben a Szeged a férfi vízilabda ob I-ben

Vízilabda
35 perce

TCR World Tour: Michelisz 16. – folytatódott a Hyundai szenvedése Mexikóban

Egyéb egyéni
42 perce

Asztalitenisz: Fegyver Zsófia sorozatban szállítja a sikereket

Utánpótlássport
50 perce

Női NB I: nyolcat lőtt Szekszárdon a Ferencváros

Labdarúgó NB I
1 órája
Ezek is érdekelhetik