Sok volt a három hét szünet. Főleg úgy, hogy a világbajnokság összes kategóriájában rendkívül izgalmas a küzdelem, amely a pilóták rövid szabadsága után a hét végén Brnóban folytatódik.
Talmácsi Gábor egyik kedvenc pályája a brnói, már csak azért is, mert a közelsége miatt mindig rengeteg szurkoló látogat el oda
Talmácsi Gábor egyik kedvenc pályája a brnói, már csak azért is, mert a közelsége miatt mindig rengeteg szurkoló látogat el oda
Mi magyarok különösképpen várjuk már a Cseh Nagydíjat. Egyrészt azért, mert ez a viadal van a legközelebb hazánkhoz, másrészt pedig azért, mert Talmácsi Gábor tavaly is emlékezetes pillanatokkal ajándékozta meg a magyar drukkereket. Talma most is remek formában van – az utóbbi négy futamon sikerült bekerülnie a legjobb tízbe, a Sachsenringen pedig pályafutása második legjobb eredményét érte el (6. hely) –, ráadásul az egyik kedvenc pályája az 5403 méteres brnói aszfaltcsík. Reményeink szerint az is nagyban segítheti majd Talmácsit, hogy szinte hazai környezetben érezheti magát. Hiszen a vb versenyei közül hagyományosan Brnóba látogat ki a legtöbb magyar szurkoló. A drukkerek azonban nemcsak Talmácsiért szoríthatnak, hiszen a 125 köbcentis kategóriában szintén pontszerző helyre hajt Tóth Imre és Lénárt Péter is. Nem lesz könnyű dolguk. Még úgy sem, hogy a világbajnok Arnaud Vincent csak a lelátóról nézi majd a Cseh GP-t, ugyanis a KTM egyik-napról a másikra kitette a 125-ös csapatából. Helyére a hondás finn Mika Kalliót szerződtette az osztrák márka, és jelenleg még egyetlen csapathoz sem igazolt le a francia pilóta. "A Hondához biztosan nem megyek. Jelenleg három csapattal állok tárgyalásban, az apriliás Fontana Teammel, Gino Borsoi apriliás alakulatával, valamint a Derbivel. Reményeim szerint a szeptemberi Portugál GP-n már indulok valamelyik csapat színeiben” – mondta Vincent, akit azért bocsátott el a KTM, mert a sógorok szerint hátráltatta a 125-ös motor fejlesztését. A Honda és az Aprilia viszont nem szenved ilyen problémáktól. Az éllovas Pedrosa három futam óta éremtelen, így létszükséglet számára a minél jobb helyezés, annál is inkább, mert Perugini az utóbbi időben feltámadt és a Német GP-n aratott győzelme után még elszántabb lett. Cecchinellónak és Jenknernek is létfontosságú a minél több pont, ha harcban akarnak maradni a vb-címért. A 250-ben egy hatos csoport emelkedik ki. Az összetett első hat helyezettjéről van szó, akik pontosan egy nagydíjnyi, azaz 25 pontos távolságra vannak egymástól. Poggiali a repülőrajtja után az utóbbi négy nagydíjon nem nyert, Fonsi Nieto viszont a kezdeti gyengélkedése után látványosan öszszeszedte magát. Elíasnak Poggialihoz hasonlóan javítani kell, a spanyol öt futam óta éremtelen, míg Rolfo és De Puniet felszálló ágban van. A győzelemért sajnos valószínűleg nem lesz harcban, viszont a magyar szurkolók szempontjából fontos, hogy a negyedliteres géposztályban is lesz kinek szurkolni: Rizmayer Gábor szabadkártyával rajtol a viadalon. A MotoGP-ben ugyan csak négy motorost kell nagyon szemmel tartani, ám ez kvartett az idény legizgalmasabb csatározását produkálja. A ducatis Capirossi sohasem látott optimizmussal készül a Cseh GP-re: a Desmosedicinek ugyanis nagyon fekszik a gyors pálya. Biagginak is van oka a bizakodásra, hiszen az év eleji kétnapos teszten sorra döntötte meg a rekordokat Brnóban. Eddig már hétszer sikerült nyernie ezen a pályán, ráadásul most megkapta a Hondától a gyári RC211V-t! Amellyel Gibernau folyamatosan jól szerepel. A spanyol győzött idén a legtöbbször, az elmúlt négy viadalon pedig magasan a legjobb volt a két győzelmével és egy-egy második illetve harmadik helyével. Rossinak tehát nem lesz könnyű megszakítania a négy nagydíj óta tartó nyeretlenségi szériáját. Márcsak azért sem, mert ő maga jelentette ki nemrég, hogy már nem érzi jól magát a világbajnokságon, már nem szórakoztatja a motorozás a MotoGP-ben.