Németh mindig optimista

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.08.12. 21:52
Címkék
Németh Kornél imádja a nehézségeket. A 20 éves krosszos a nehéz vonalvezetésű, nagyon hepehupás pályákat kedveli, amelyek igazán próbára teszik a pilóták vezetési tudását és erőállapotát.
Németh Kornél, a magyar krossz fiatal csillaga nehezen viseli, hogy nem csak rajta múlik, indulhat-e a világbajnoki futamokon
Németh Kornél, a magyar krossz fiatal csillaga nehezen viseli, hogy nem csak rajta múlik, indulhat-e a világbajnoki futamokon
Németh Kornél, a magyar krossz fiatal csillaga nehezen viseli, hogy nem csak rajta múlik, indulhat-e a világbajnoki futamokon
Németh Kornél, a magyar krossz fiatal csillaga nehezen viseli, hogy nem csak rajta múlik, indulhat-e a világbajnoki futamokon
Németh Kornél, a magyar krossz fiatal csillaga nehezen viseli, hogy nem csak rajta múlik, indulhat-e a világbajnoki futamokon
Németh Kornél, a magyar krossz fiatal csillaga nehezen viseli, hogy nem csak rajta múlik, indulhat-e a világbajnoki futamokon
A hét végén ilyen helyszínen zajlott a világbajnokság 9. futama. A hollandiai Lierop mély homokjában nagyon sokan elvéreztek, köztük világbajnokok is, azonban honfitársunk megküzdött a nehézségekkel, és az előkelő 13. helyet szerezte meg. Figyelem, a vb elitkategóriájában, a MotocrossGP-ben vagyunk, ami olyan, mint a gyorsaságizóknál a MotoGP!
Vannak persze olyan nehézségek is, amiket Németh nagyon nem szeret. Amelyek a pályán kívül várnak rá és amelyek miatt az idén csak két vb-futamon vehetett részt. És amelyek miatt – hiába a mostani szenzációs pontszerzés – elképzelhető, hogy az idén már nem indulhat vb-futamon. Mindenesetre a legeredményesebb magyar krosszos, mint mindig, bizakodó.
– Úgy véltem, a hollandiai homoktengerben könnyebb dolgom lesz, mint az olaszországi kemény talajon volt júniusban. Lieropban, ahol nagy könnyebbség, hogy a rajt után nem emelkedő, hanem egy sík, egyenes szakasz következik, kevésbé számítottak a technikai különbségek, és sokkal inkább a vezetési tudás, valamint a fizikai felkészültség volt a meghatározó. A technika persze most is közbeszólt, hiszen kuplunghiba miatt nem tudtam bekerülni az első tízbe. De a 13. helynek is nagyon örülök, mert bebizonyítottam, hogy nekem igenis a MotocrossGP-ben a helyem!
– Ezzel a hellyel remélhetőleg megváltotta a belépőjét a hátralévő vébéfutamokra.
– Ezzel kapcsolatban semmi konkrétumot nem tudok mondani. Sokakkal egyetemben én sem tudom, hogyan határozza meg a vb rendezője, a spanyol Dorna a rajtlistákat, azaz a Német Nagydíjra is ugyanolyan bizonytalanságban készülők, mint a Lieropi GP-re. A bizonytalanság pedig mindennél roszszabb. Folyamatosan csúcsformában kell tartanom magam, és közben rettegek attól, hogy mégsem leszek a nevezettek között. Ez iszonyatosan nagy idegi megterhelés, amit sokkal nehezebb elviselni, mint a legmegterhelőbb edzést vagy versenyt.
– Hogyan lehetne megoldani azt, hogy minden vébéfutamon szerepelhessen?
– A megoldás az lenne, ha olyan csapat tagja lehetnék, amely mindig számít rám. Jelenleg a KTM-nél gyári pilóta vagyok, de az osztrákok elsősorban a freestyle-ban számolnak velem. Ezen mindenképpen változtatni szeretnék, kérdés, miképp tudom meggyőzni Kurt Nicollt, a KTM sportigazgatóját. Ha nem sikerülne megegyeznem vele, akkor elképzelhető, hogy jövőre elhagyom a gyári csapatot, és átköltözöm egy másik KTM-alakulathoz. Megkerestek már Olaszországból, Németországból és Hollandiából is. A költözés azonban nem lenne könnyű, hiszen 25 ezer euró kellene ahhoz, hogy bevásárolhassam magam a csapatokba. Ez az összeg jelenleg nem áll a rendelkezésemre. Én azonban, mint mindig, továbbra is optimista maradok, mivel nagyon nagy terveim vannak a motokrosszban, amelyeket mindenáron véghez akarok vinni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik