A nagy eltévedések napja
Az egész vasárnap este kezdődött. A vasárnapi, négy kilométeres prológ után amely az eredménybe nem számított bele, csak a rajtsorrendről döntött a navigátorok megkapták azt a néhány javítást, amit bele kellett írniuk az útvonaltervbe. Néhányan azonban figyelmetlenek voltak, és emiatt az élről indulók nagy része jelentős hátrányba került.

A Szalay Balázs, Révész Zsolt kettôs eltévedt, de még így is a hetedik helyen végzett (Fotó: Czagány Balázs)

A Szalay Balázs, Révész Zsolt kettôs eltévedt, de még így is a hetedik helyen végzett (Fotó: Czagány Balázs)
A hatodikként rajtoló Szalay Balázs, Révész Zsolt páros sem úszta meg tévedés nélkül. "A tizenötödik kilométerig nagyon jól haladtunk, ám akkor szembetalálkoztunk a mezőny többi tagjával, és rájöttünk, hogy eltévedtünk – mondta Szalay Balázs. – A szűk, hegyi úton azonban a megfordulás sem volt könnyű, ráadásul néhány lassúbb autó is elénk került, úgyhogy a nap további részében a porral küzdöttünk. Az út ráadásul nagyon köves is volt, nem lehetett letérni a keréknyomról, mivel óriási sziklák és hasadékok voltak az út mentén. A ritka előzési lehetőségek egyikénél ráfutottunk egy sziklára, amely nemcsak a gumit vágta szét, hanem a magnéziumötvözetből készült felnit is megsértette.”
A defektes gumi cseréje az ellenfeleknek kedvezett, hiszen néhányan megint Szalayék elé kerültek. A magyar páros végül a hetedik helyen zárta a hatnapos viadal első napját, majdnem negyvenperces hátránnyal az éllovas mögött.
Orient-rali, a Világkupa 6. futama, Törökország
1. nap, Gore–Szultanhami (össztáv: 417 km, ebből szelektív szakasz: 242 km). Autósok. Az élcsoport: 1. Sousa (portugál, Mitsubishi L200 Evo) 2:58:00, 2. Schlesser (francia, Schlesser Buggy) 1:07 perc hátrány, 3. Doblov (orosz, Honda Buggy) 17:50 p h., …7. Szalay Balázs (magyar, Chevrolet Blazer) 39:44 p h.
Következik: 2. nap, Karagol–Kurukopru (össztáv: 576 km, ebből szelektív szakasz: 317 km)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik