Az éllovas Märtin a szerencse kegyeltje volt a második napon

GYENGE BALÁZSGYENGE BALÁZS
Vágólapra másolva!
2003.08.09. 21:11
Címkék
Újabb roppant izgalmas napon van túl a mezőny a finnországi világbajnoki futamon, és annak ellenére, hogy az első hely sorsa eldőlni látszik, a vasárnapi műsor is igen mozgalmasnak ígérkezik.
De ne szaladjunk ennyire előre! Először is meg kell említeni, hogy pénteken Märkko Märtin és Marcus Grönholm késhegyre menő küzdelmet folytatott egymással, és a napot végül az észt zárta alig több mint két és fél másodperces előnnyel. Szombaton reggel a két pilóta aztán ott folytatta, ahol előző nap abbahagyta: Grönholm kapásból megnyerte az első gyorsaságit Märtin előtt, de a hátrányát csak a következő etapon tudta ledolgozni, miután ismét az észt, illetve az egész mezőny előtt végzett.Az Ouninpohja környéki szakaszon lehetett feljegyezni a viadal első jelentős kiesését, és az útról lesodródó Harri Rovanperä a jelek szerint láncreakciót indított el: a következő etapon az új Fabiával hasító Toni Gardemeister szállt el, majd a hazai szurkolók legnagyobb bánatára az élen egyre nagyobb fórt szerző Grönholm is. A címvédő egy balszerencsés manőver után megcsapta a 206-os WRC alját, aminek következtében eltört a kocsi jobb első felfüggesztése, és bár Grönholm még célba ért, a versenyt nem tudta folytatni.Úgy tűnt, az első hely Märtin ölébe hull, igen ám, de a balti versenyző gépének elektronikája kezdte felmondani a szolgálatot, és az üldözők – elsősorban Richard Burns – gyors ütemben jöttek fel rá. A citroeneseket is egyre nehezebb volt feltartóztatni, Colin McRae például megnyerte a negyedik gyorsaságit, Carlos Sainz pedig a maga preciziós stílusában kúszott egyre közelebb az elsőkhöz. A szerencse ekkor ismét Märtin mellé szegődött, ugyanis előbb McRae intézte el saját magát: a megnyert szakasz után a kelleténél egy perccel korábban jelentkezett a rajtnál, amiért egyperces büntetést kapott, és bár nem biztos, hogy ezért, de a következő gyorson feltekerte a fákra a Xsara WRC-t (szerencsére ő és navigátora, Derek Ringer sérülés nélkül megúszta). Nem sokkal később Burns szervója is elromlott az utolsó résztávon, így az észt kényelmes, több mint egyperces előnnyel várhatja a záró napot.Küzdelemre azért így is lehet számítani, mert amellett, hogy bármi megtörténhet, a második és a negyedik helyezettet mindössze fél másodperc választja el egymástól.53. Finn Rali, a vb 9. versenye
Abszolút sorrend 15 gyorsasági szakasz után:
Abszolút sorrend 15 gyorsasági szakasz után:
1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 2:30:59 (átlag: 122.5 km/óra), 2. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:13.0 perc hátrány, 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:13.3 p h., 4. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:13.5 p h., 5. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:02.6 p h., 6. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 2:37.4 p h., 7. Tuohino, Aho (finn, Ford Focus WRC) 3:25.0 p h., 8. Lindholm, Hantun (finn, Peugeot 206 WRC) 3:35.6 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik