Az év versenye következik

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.08.07. 20:09
Címkék
Ötös szorzóval számít bele az Európa-bajnoki sorozatba a 17. Michelin Budapest-rali, amely pénteken, a pesti alsó rakparton tartandó prológgal kezdődik.
A Benik, Somogyi duó természetesen gyôzni szeretne a hét végén – de nem mindenáron (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Benik, Somogyi duó természetesen gyôzni szeretne a hét végén – de nem mindenáron (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Benik, Somogyi duó természetesen gyôzni szeretne a hét végén – de nem mindenáron (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Benik, Somogyi duó természetesen gyôzni szeretne a hét végén – de nem mindenáron (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Benik, Somogyi duó természetesen gyôzni szeretne a hét végén – de nem mindenáron (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Benik, Somogyi duó természetesen gyôzni szeretne a hét végén – de nem mindenáron (Fotó: Meggyesi Bálint)
Rég volt ilyen nagy csata a magyar bajnokságban, mint az idén, ráadásul a nagy nemzetközi érdeklődésnek köszönhetően nem is biztos, hogy csak a hazai pilóták esélyesek a végső győzelemre. Az egyes rajtszámot ugyanis Václav Pech kapta, aki egy Ford Focus WRC-t állít csatasorba, ugyanúgy, mint az ob-pontversenyt vezető Benik Balázs, Somogyi Pál duó. A pontverseny éllovasa viszonylag könnyű helyzetben van: hiszen ha a hátralévő három futam közül mindegyiken "csak” második, már akkor is ő az új bajnok. Ezért aztán Benik nem is akar kockáztatni: "Az első három-négy gyorsasági szakaszon meglátjuk, hogy mire vagyunk jók, aztán eldöntjük, mit tegyünk – mondta az OMV Best Racing pilótája. – Szeretnénk győzni, de a pályák nagyon nehezek, úgyhogy ésszel kell autózni rajtuk.”
Benik elmondta, jól felkészültek a versenyre, ám ez a munka már része volt annak, amit a szeptemberi Ausztrál Rali előtt végez a csapat.
Az összetett második Szabó Gergő tízéves ralis pályafutása alatt még egyszer sem ért célba a Budapest-ralin, így talán érthető, hogy eléggé izgatottan várja a hét végi viadalt. A Skoda Octavia WRC-vel versenyző pilóta szerint a győzelem nem reális a hét végi futamon, ezért aztán a dobogós hely a cél, amit az év végéig szeretnének megőrizni.
A jelenlegi harmadik ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős számára minden eddiginél fontosabb lenne a győzelem. Már csak azért is, mert a verseny a magyar bajnoki értékelésben is másfeles szorzóval esik a latba, vagyis a megszokott húsz pont helyett harmincat kap a győztes. A hatszoros abszolút bajnok "Janika” az utóbbi időben általában egyes rajtszámmal indult, ám most a szlovák Pechet elé sorolták. "Sohasem volt fontos számomra, hányas rajtszámmal indulok, hiszen nyolcvanassal is nyertem már Európa-bajnoki futamot – mondta ifjabb Tóth. – A pályabejárás gond nélkül lezajlott, bár volt egy kis kavarodás az időbeosztásban. A murvás pályákat ugyanis nem készítették elő a megadott időpontra, úgyhogy még csütörtökön is tréningeztünk. De ezt leszámítva minden rendben volt.”
Szombaton Eger környékén zajlik a verseny, vasárnap pedig visszatér a mezőny a legendás, főváros környéki homokos pályákra, amelyeken az egypercenkénti indítás miatt nemcsak a stopper lesz az ellenfél, hanem a por is.
Kilométerről kilométerre
Időell.HelyszínTáv (km)Első autó
2003. augusztus 8. (péntek)
RajtBudapest, West End City Center17.15
PrológPesti alsó rakpart17.30
2003. augusztus 9. (szombat)
RajtEger7.00
Gy. 1.Egerszalók–Verpelét67.48
Gy. 2.Terpesi elágazás–Egerbakta148.26
Gy. 3.Egerszalók–Verpelét69.44
Gy. 4.Zagyvaróna–Tótújfalu1610.52
Gy. 5.Terpesi elágazás–Egerbakta1411.40
Gy. 6.Egerszalók–Verpelét613.08
Gy. 7.Zagyvaróna–Tótújfalu1614.16
Gy. 8.Terpesi elágazás–Egerbakta1415.04
Gy. 9.Szuha–Mogyorósorom917.07
Gy. 10.Mátraszentimre–Mátrakeresztes917.30
Gy. 11.Szuha–Mogyorósorom918.48
Gy. 12.Mátraszentimre–Mátrakeresztes919.11
2003. augusztus 10. (vasárnap)
RajtBudapest, West End City Center7.00
Gy. 13.Nagytarcsa–Nagytarcsai út228.23
Gy. 14.Kerepes–Mogyoród119.26
Gy. 15.Nagytarcsa–Nagytarcsai út2211.19
Gy. 16.Kerepes–Mogyoród1112.17
CélBudapest, West End City Center14.07
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik