Minor az út elején tart, de tudja, mit akar

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.07.30. 20:59
Címkék
A rali nem tipikusan női sportág. Noha elvétve előfordul, hogy egy-egy nő a csúcsra jut  elég ha csak Michelle Moutont említjük, az egyetlen női versenyzőt, aki vb-futamokat tudott nyerni, vagy a terepraliban naggyá lett Jutta Kleinschmidtet , de azért nem ez a tipikus.
Ilka Minor hét év alatt jutott el a vb-re
Ilka Minor hét év alatt jutott el a vb-re
Ilka Minor hét év alatt jutott el a vb-re
Ilka Minor hét év alatt jutott el a vb-re
Ilka Minor hét év alatt jutott el a vb-re
Ilka Minor hét év alatt jutott el a vb-re
Az már gyakoribb, hogy a navigátorülésben láthatunk hölgyeket, már csak azért is, mert általában jóval könnyebbek férfi kollégáiknál, és ez nagy előny az autósportban. Fabrizia Pons annak idején kiemelkedett a tudásával, és megállta a helyét ebben a férfiak uralta sportágban. Most Ilka Minor próbálja meg ugyanezt, bár ő még az útnak nagyon az elején van. Manfred Stohl oldalán száll harcba a világbajnoki pontokért, igaz, még csak két verseny óta, és a Hyundai-istálló színeiben.
– Mi a legfontosabb előnye egy női navigátornak?
– Az, hogy könnyű. Tudja, a súly nagyon fontos, és egy férfi, bármennyire kicsi és vékony is, sohasem lehet olyan könnyű, mint egy nő.
– Manfred Stohl is ezért döntött ön mellett?
– Már hetedik éve versenyzünk együtt, és ő kezdettől fogva bízott bennem. Azt mondja, a nők precízebben, pontosabban dolgoznak, és gyorsabban reagálnak. Ez például olyankor fontos, amikor kérdez valamit, és én azonnal tudok válaszolni, mert nagyon jól ismerem őt, tudom, mikor mit szeretne hallani.
– Van olyan feladata egy navigátornak, amit egy férfi könnyebben meg tud oldani, mint egy nő?
– Ha bent ülünk az autóban, akkor nincsenek nagy különbségek, a dolgunk ugyanaz. Nem könnyebb, nem nehezebb, mint a másiké. Van viszont valami, amit nagyon nem szeretek csinálni és ami egy férfinak szerintem könnyebb.
– Mi lenne az?
– Forróságban megfogni a meleg, defektes kereket, és lecserélni.
– Van példaképe a versenyzők közül?
– A pilóták közül Marcus Grönholmot kedvelem a legjobban. Egyrészt a vezetési stílusa miatt, másrészt pedig azért, mert komoly, csendes ember benyomását kelti. Nem fecseg fölöslegesen, viszont teszi a dolgát, méghozzá kiválóan.
– És a navigátorok közül?

– Carlos Sainz korábbi társa, Luis Moyá. Szerettem hallgatni a belső kamerás felvételeiket, mert Luis nyelve úgy pörgött, akár a rokka. Persze, ez a hatás nyilván a spanyol nyelvnek is köszönhető.
– Más érzés világbajnoki futamon navigálni, mint mondjuk egy sima országos bajnoki viadalon?
– Annyiból más, hogy hosszabb a verseny, vaskosabb az itiner. A feladat ugyanaz, csak talán a felelősség nagyobb. De mi Manfréddal mindketten próbáljuk bebizonyítani, hogy érdemesek vagyunk a bizalomra.
Legfrissebb hírek

46-szoros magyar válogatott irányítóval készül az élvonalra a Budai Farkasok – hivatalos

Kézilabda
50 perce

Dárdai Bence bakancslistája: két bátyjával játszani a válogatottban

Légiósok
56 perce

Liga 2: rangadót vesztett a Csíkszereda, még várnia kell a feljutásra

Minden más foci
1 órája

Felemelte az ETO-t a felvidéki sikeredző – interjú Borbély Balázzsal

Képes Sport
1 órája

NB I: Debrecen–Zalaegerszeg

Labdarúgó NB I
1 órája

Az olasz kapitány szerint az eltiltott Sinner csúcsformában lesz a Roland Garroson

Tenisz
1 órája

„Sok hátránya van Verstappennek" – az Aston Martinnál és a Mercedesnél sincs hely a holland számára?

F1
2 órája

Egyszer sem kapott még ki 2025-ben a Paks – megint a Puskás Akadémia veri meg?

Labdarúgó NB II
2 órája
Ezek is érdekelhetik