A vb állása
125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 124 pont, 2. Jenkner (német, Aprilia) 98, 3. Cecchinello (olasz, Aprilia) 97, …15. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 23
250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 121, 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 106, 3. Elias (spanyol, Aprilia) és Rolfo (olasz, Honda) 97-97
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 167, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 133, 3. Biaggi (olasz, Honda) 130
A vb állása
125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 124 pont, 2. Jenkner (német, Aprilia) 98, 3. Cecchinello (olasz, Aprilia) 97, …15. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 23
250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 121, 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 106, 3. Elias (spanyol, Aprilia) és Rolfo (olasz, Honda) 97-97
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 167, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 133, 3. Biaggi (olasz, Honda) 130
Egyrészt a 3671 méteres sachsenringi pálya adottságai olyanok, hogy csak szoros viadalok lehetnek rajta a három géposztályban: a vb legrövidebb aszfaltcsíkja nagyon keskeny, nagyon kanyargós, és tele van lassú sikánokkal – azaz az erősebb motorokkal versenyzők semmiféle előnyt sem élvezhetnek rajta. Másrészt az idei sorozat minden idők egyik legkiegyensúlyozottabb szezonja, úgyhogy a favoritok mellett akár olyan pilóták is nyerhetnek, akik a karrierjük során még egyszer sem győzedelmeskedtek. A jövőbe látást az is bonyolítja a vasárnapi versenyek előtt, hogy rengetegen vannak, akik valamiért különösképpen motiváltan várják a Német GP-t.
A MotoGP-ben hatan esélyesek igazán az első helyre. Valentino Rossi ugyan utálja a Sachsenringet, mondván: a német helyszín "kimotorozhatatlan gokartpálya”, ám aligha fog megelégedni egy ezüstéremmel. Már csak azért sem, mert az utóbbi három viadalán nyeretlen maradt – igaz, a két héttel ezelőtti Brit GP-n csak a zsűri fosztotta meg a győzelemtől. A revánsra készülő olasz legnagyobb ellenfele Max Biaggi lehet, aki rég volt ilyen jó hangulatban. Donington Parkban váratlanul az ölébe hullott az első hely, a brnói teszteken rekordot rekordra halmozott, és a Hondától augusztusban megkapja Rossi 2003-as motorját. A Sachsenring – Rossival ellentétben – nagyon fekszik Mad Maxnek. Csakúgy, mint a yamahás Marco Melandrinak, aki háromszor nyert már a német pályán, és Olivier Jacque-nak, aki tavaly csak azért nem győzhetett, mert fellökték. És akkor még nem szóltunk az egyre jobb formába lendülő Haga Norijukiról, valamint az összetettben második Sete Gibernauról.
A 250-ben papíron bárki befuthat a vb első nyolc helyezettje közül. Az éllovas Manuel Poggiali már az első évadjában olyan, mint egy öreg róka. Fonsi Nieto végérvényesen feltámadt az évad eleji gyengélkedése után, a Brit GP után akár duplázhat is Németországban. (Nietóval kapcsolatos hír, hogy a Honda 2004-ben a gyári csapatában szeretné látni a MotoGP-ben!) Toni Elias ellenben lejtmenetben van: négy futam óta még érmes sem volt, ezért mindenképpen szeretne javítani. Ugyanez mondható el a francia Randy De Puniet-ről is. A gyári apriliások mellett két privát apriliás is első lehet. Anthony West egyszer már nyert a gyáriak előtt, Franco Battaini pedig végre szeretné megszerezni karrierje első győzelmét. A két hondás, Roberto Rolfo és Sebastian Porto is főszereplő lehet, hiszen a pálya tulajdonságai miatt valószínűleg egyikük sem fogja megérezni az apriliásokkal szembeni lóerőhátrányát.
A legkisebb kategóriában szinte lehetetlen megjósolni, hogy ki lesz az első. A jelenlegi listavezető Daniel Pedrosa bizonyára mindent ki fog magából hozni a Donington Park-i bukása után. A vb-második Steve Jenkner hazai környezetben mindenáron nyerni akar. Lucio Cecchinello három futamot követően ismét jelezni kívánja, kár lenne leírni. Stefano Perugini újra formába lendült, míg Hector Barbera nagyon fel van dobva az első GP-sikere után. Ami a 125-ben versenyző honfitársainkat illeti: Talmácsi Gábor (három futam óta benne van a legjobb tízben), Tóth Imre és Lénárt Péter is nagyon bizakodó.