Új időszámítás kezdődik a Formula1-es Magyar Nagydíjak történetében. A négy hónapig tartó építkezések befejezése után hétfőn minden eddiginél hosszabb Hungaroringet avatott fel Gyurcsány Ferenc ifjúsági és sportminiszter, valamint Palik László, a Hungaro-ring Sport Rt. elnök-vezérigazgatója.
Palik László (balra) és Gyurcsány Ferenc elégedett a Hungaroringen végzett munkával (Fotó: Czagány Balázs)
Palik László (balra) és Gyurcsány Ferenc elégedett a Hungaroringen végzett munkával (Fotó: Czagány Balázs)
A több mint egymilliárd forintos befektetés eredménye a 409.34 méterrel hosszabb pályacsík, amelyen a remények szerint sokkal izgalmasabb futamot láthat a közönség augusztus 24-én, mint a korábbi években. Ennek érdekében kezdődtek el az építkezések március közepén. Mert bár a pályánk rendkívül biztonságos volt (a megépítéskor ez volt a fő szempont), ez azt is maga után vonta, hogy szinte alig volt rajta előzési lehetőség. Mostantól viszont (a szimulátorok tanúsága szerint) az átépített első és a 170 méterrel délebbre helyezett 12-es kanyar kiválóan alkalmas előzési manőverekre. A célegyenes 202.61 méterrel lett hosszabb, ami lehetővé teszi, hogy a pilóták 300 km/óra fölötti tempóval érkezzenek az első kanyarhoz, amely szintén nem a megszokott, nyugodt forduló. Izgalmakban tehát várhatóan nem lesz hiány. A pálya egyébként még nincs teljesen kész, mert az FIA pályaellenőrei azt kérték a Hungaroring Sport Rt. illetékeseitől, hogy pluszban még aszfaltozzák le a második kanyar bukóterét, ami az eredeti tervben nem szerepelt. A munkásoknak azonban igyekezniük kell, hiszen a hét végén már versenyt rendeznek az új pályán: a gyorsasági autós országos bajnokság mezőnye avatja fel az újjávarázsolt aszfaltcsíkot. Ez a viadal egyébként egyben teszt is lesz, amelyen a pálya biztonságosságát vizsgálják a szakemberek.
Knézy Jenő és Molnár Dániel emlékére
Hétfőn két nemes gesztusnak is tapsoltak a pálya átadásán megjelentek. A Hungaroring vezetői megemlékeztek két, idén elhunyt újságíróról: Knézy Jenőről az interjúszobát, Molnár Dánielről a sajtótermet nevezték el.
A jegyeladásokról is beszámoltak a sajtótájékoztatón: a tikettek értékesítése időarányosan 35 százalékkal marad el a tavalyitól. Ezért a rossz gazdasági helyzet, a gyenge turizmus és az itthoni csekély érdeklődés a felelős, de a hírek szerint a magyar rendező vesztesége még mindig kisebb, mint a többieké. Sovány vigasz… Pedig a szervezők mindent megtesznek a siker érdekében. A magyar rajongók számára kitalált Formula–1 Klub tagjai az ülőhelyre szóló jegyeket 55 helyett 32 ezer forintért vehetik meg, az állóhelyre szóló tikettek pedig 30 ezer forint helyett csak 13 ezerbe kerülnek.