Az első spanyol triplázás

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.05.25. 21:18
Címkék
A Francia Nagydíjon egyetlen olasz vagy San Marinó-i bukósisakos sem tudott nyerni  nem úgy spanyol! Az ibériaiak számára 2003. május 25-e történelmi dátummá magasztosult, hiszen a vb 1949-es fennállása óta először nyertek egy Grand Prix-n valamennyi géposztályban.
Gibernau másodszor nyert az idén
Gibernau másodszor nyert az idén
Gibernau másodszor nyert az idén
Gibernau másodszor nyert az idén
Gibernau másodszor nyert az idén
Gibernau másodszor nyert az idén
A történelmi triplázás a 125-ös Daniel Pedrosa, a 250-es Toni Elias és a MotoGP-ben motorozó Sete Gibernau nevéhez fűződik. A három pilóta többszörösen is boldog lehetett: Pedrosa két nagydíj után visszavette első helyét a sorozatban, ráadásul megszerezte a Honda 150. győzelmét is a 125-ös kategóriában, Elias pályafutása során először nyert kétszer egymás után, míg Gibernau a vb 600. királykategóriabeli GP-jének lett a győztese.
A 125-ös viadalnak volt olyan szakasza, amikor Pedrosa előnye már hét másodperces is volt. A véghajrában Cecchinello, Dovizioso és De Angelis hajtotta egymás: a 17 éves Doviziosónak meg kellett hajolnia a 34 éves Cecchinello tapasztalata előtt, míg De Angelis elesett.
A 250-ben Poggiali hátulról felöklelte Portót, s előttük Eliasnak sikerült meglépnie, aki meg is nyerte a futamot. A MotoGP-ben két versenyt rendeztek meg, mivel az első viadal 15. körében, amikor is Valentino Rossi már alaposan elhúzott a többiektől, leszakadt az ég. Rossi és a többiek eredményét egy új szabály miatt törölték, és egy 13 körös új versenyt indítottak el. A félig száraz, félig vizes aszfalton Gibernau az utolsó kanyarokban megtréfálta a rossz gumit választó Rossit.

Francia Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 4. futama, Le Mans

125 kcm (24 kör, 100.32 km): 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 41:58.500 (átlag: 143.399 km/óra), 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 2.337 mp h., 3. Dovizioso (olasz, Honda) 2.427 mp h., 4. Stoner (ausztrál, Aprilia) 11.278 mp h., 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 11.814 mp h., 6. Ui (japán, Aprilia) 12.592 mp h., …16. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:07.803 p h., …22. Lénárt Péter (Honda) 1 kör h., 23. Tóth Imre (Honda) 1 k. h.

250 kcm (26 kör, 108.68 km): 1. Elias (spanyol, Aprilia) 43:55.538 (148.45 km/óra), 2. De Puniet (francia, Aprilia) 3.740 mp h., 3. Rolfo (olasz, Honda) 4.562 mp h., 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 4.972 mp h., 5. Macudo (japán, Yamaha) 5.122 mp h., 6. Guintoli (francia, Aprilia) 6.100 mp h.

MotoGP (13 kör, 54.34 km): 1. Gibernau (spanyol, Honda) 24:29.665 (133.107 km/óra), 2. Rossi (olasz, Honda) 0.165 mp h., 3. Barros (brazil, Yamaha) 1.793 mp h., 4. Jacque (francia, Yamaha) 29.912 mp h., 5. Biaggi (olasz, Honda) 31.493 mp h., 6. McWilliams (brit, Proton KR3) 33.946 mp h

A pontverseny állása

Talmácsi Gábornak végig fogott a fékje

Talmácsi Gábor (Aprilia, 16. hely):
– Az egész verseny során fogott a fékem. Amikor elengedtem, nem rögtön engedelmeskedett, hanem még tizedmásodperceken keresztül lassított. Az első három körben gondoltam, hogy kiállok, de aztán ahogy kezdett kopni a fék, úgy lett egyre jobb.

Lénárt Péter (Honda, 22. hely): – Sajnálom, hogy nem esett az eső, mert a délelőtti bemelegítés vizes szakaszában a tizenegy-tizenkettedik helyen voltam. Sajnos a versenyre felszáradt az aszfalt, és bár a rajt után néhányan megelőztek, négy kör után a saját tempómra kapcsoltam, és jöttem előrébb. Nagy csatát vívtunk Tóth Imivel, a lekörözéseknél meg is előzött, de az utolsó körben újra elé kerültem.

Tóth Imre (Honda, 23. hely): – Az első futóművem nagyon rossz volt. A sikánban, ahogy áttettem egyik oldalról a másikra, nagyon szitált a Honda eleje. A verseny második felében Lénárt szélárnyékában mentem, az ő motorja talán egy picit jobb volt a kigyorsításokkor.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik