A 125-ben a 17 éves Andrea Dovizioso a 24. nagydíján megszerezte az első pole pozícióját, Manuel Poggiali az első 250-es rajtelsőségének örülhetett, míg Valentino Rossi a múlt évhez hasonlóan ismét az élről indulhat el a MotoGP-ben. Mi, magyarok is örülhettünk, hiszen az első vb-idényét taposó Lénárt Péter a szombati esőben az előkelő 14. helyen végzett.A 125-ben elsősorban a Bridgestone gumikkal versenyzők – így például Lénárt – érezték otthon magukat az aszfalton, hiszen a pénteken gyengélkedők, Kallio, Azuma és Bautista voltak a főszereplők szombaton. Egy másik spanyol, a derbis Jorge Lorenzo viszont egyedüliként ugyanolyan gyors volt esőben is, mint szárazon: a 16 éves bukósisakos szombaton is az első rajtsorba furakodott be. A 250-ben nem történt változás: Manuel Poggialival – a vb listavezetője karrierje kilencedik pole pozícióját gyűjtötte be –, Franco Battainivel és Randy De Puniet-vel a szárazedzéseket követően vizes pályán sem bírtak az ellenfelek.A MotoGP-ben Rossi, szokásához híven, egy pillanatra sem ijedt meg az esőben, meg is kaparintotta a második helyet, mégsem róla beszéltek szombaton – hanem a 39 éves Jeremy McWilliamsről és a Proton-csapatról. A team új, négyütemű, öthengeres KRV5-ös motorja ugyan elég erőtlen még, ám a kétütemű 500 köbcentis KR3-as
Francia Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 4. futama,
Le Mans
A rajtsorrend
125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:43.565, 2. Ui (japán, Aprilia) 1:43.743, 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:43.947, 4. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:44.203, 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:44.315, 6. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:44.437, …17. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:45.480, …32. Tóth Imre (Honda) 1:47.709, …36. Lénárt Péter (Honda) 1:49.165
250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:39.229, 2. Battaini (olasz, Aprilia) 1:39.324, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 1:39.341, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:39.570, 5. Elias (spanyol, Aprilia) 1:39.802, 6. Porto (argentin, Honda) 1:39.936
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:35.208, 2. Barros (brazil, Yamaha) 1:35.985, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:36.019, 4. Melandri (olasz, Yamaha) 1:36.161, 5. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:36.169, 6. Checa (spanyol, Yamaha) 1:36.240
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
Francia Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 4. futama,
Le Mans
A rajtsorrend
125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:43.565, 2. Ui (japán, Aprilia) 1:43.743, 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:43.947, 4. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:44.203, 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:44.315, 6. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:44.437, …17. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:45.480, …32. Tóth Imre (Honda) 1:47.709, …36. Lénárt Péter (Honda) 1:49.165
250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:39.229, 2. Battaini (olasz, Aprilia) 1:39.324, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 1:39.341, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:39.570, 5. Elias (spanyol, Aprilia) 1:39.802, 6. Porto (argentin, Honda) 1:39.936
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:35.208, 2. Barros (brazil, Yamaha) 1:35.985, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:36.019, 4. Melandri (olasz, Yamaha) 1:36.161, 5. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:36.169, 6. Checa (spanyol, Yamaha) 1:36.240
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
félelmetes volt az esőben. McWilliams az edzésen végig váltogatta a négyütemű, illetve a kétütemű gépet, amellyel egy esetleges esős versenyben akár Rossinak is gondot okozhat, pláne, hogy a McWilliams által használt Bridgestone esőgumik talán jobbak Rossi vágott Michelinjeinél. Szombaton a ducatis Troy Bayliss is feltűnést keltett, hiszen a pénteki 14. ideje után a második edzésen a negyedik lett. A másik ducatisnak, Loris Capirossinak és a yamahás Marco Melandrinak viszont nem ment a vizes pályán.
Senki sem javított a magyar pilóták közül
Lénárt Péter (Honda, 14. hely, 36. rajthely): – Az esős tréningen előnybe kerültem a Bridgestone abroncsoknak köszönhetően, és a futóművemet is nagyon jól sikerült beállítani. Végre felszabadultan tudtam motorozni, az önbizalmamnak is jót tett a tizennegyedik hely, habár a rajtpozíciómon ez sajnos nem változatott.
Talmácsi Gábor (Aprilia, 20. hely, 17. rajthely): – Egész nap esett az eső, és reméltem, hogy végre megtörik az átok, amely az utóbbi hetekben sújtott. Egyedül motoroztam a vizes pályán, ahogy szoktam, de most nem ment olyan jól, mint Japánban, ahol első lettem. Mintha jégen száguldottam volna. Valamire viszont jó volt az edzés, rájöttünk, hogy az én stílusomhoz nem jók azok a fékbetétek, amelyeket használtunk. Én általában bizakodó vagyok, de ezúttal nem éreztem jól magam a pályán.
Tóth Imre (Honda, 26. hely, 32. rajthely): – Reggel rettentesen csúszott a pálya, alig bírtam megtartani a motoromat. Az időmérésre kipróbáltunk egy másik beállítást, de sajnos ezzel sem lett jobb, több ízben majdnem elestem. A versenyre visszaállunk az eredetire, aztán meglátjuk, mi lesz.