Hétfőn este kiengedték a kórházból Fernando Alonsót, a Renault-istálló spanyol pilótáját, aki a vasárnapi Brazil Nagydíjon óriási tempóban nekiszáguldott a korábban bukó Mark Webber Jaguar-Cosworthja egyik kerekének, és hatalmasat bukott.
"Életem eddigi legnagyobb balesete volt. Köszönöm a csapatnak és az FIA-nak, hogy ilyen komolyan foglalkozik a pilóták testi épségével. Ezek az autók szinte mindent elviselnek. Rengeteg jókívánságot kaptam, János Károly és Carlos Sainz is üzent. Ezeknek az embereknek ajánlom a dobogós helyezésemet, és ígérem, ott leszek Imolában”– nevezte meg sok-sok szurkolója közül a spanyol királyt és a nagyszerű raliversenyzőt Alonso.A spanyol balesetével kapcsolatban számos kérdés felvetődött a verseny óta, például az, hogy miért nem lassított le Alonso abban a kanyarban, ahol Webber másfél perccel korábban kicsúszott. A többi versenyző elmondta, hogy a csapatuk szólt nekik rádión, hogy lassítsanak, és mindenki meg is tette ezt, csak Alonso nem. A másik kérdés a futamot illetően, hogy vajon végigbírta volna Giancarlo Fisichella autója a versenyt tankolás nélkül, vagy sem. A Jordan-csapat utólag sem fedte fel, hogy tervezett-e még egy pit stopot az olasznak, így rejtély, miként alakulhatott volna a verseny.Michael Schumacher és Rubens Barrichello nem ért célba Interlagosban, előbbi kicsúszott, utóbbinak pedig elfogyott az üzemanyaga. A Ferrari duója a San Marinó-i Nagydíjon már az új géppel, az F2003-GA-val indul. A csapatvezetők gondolkodási időt kértek, ezért péntekről jövő vasárnapra halasztották azt a gyűlést, amelyen újratárgyalják az új szabályokat.