A Brazil Nagydíj pénteki napjának reggelén a paddock minden egyes tagja arról faggatta a brit újságírókat, hogy van Sally Blower, a brit ITV televíziótársaság tudósításának szervezője, akit a brazil orvosok atípusos tüdőgyulladás gyanújával zártak karanténba.
Barrichello (balra) és Schumacher nem hisz a szemének – Webber neve a lista tetején
Barrichello (balra) és Schumacher nem hisz a szemének – Webber neve a lista tetején
Szerencsére a 42 éves nőről csupa jót mondhatott el Martin Brundle, a csatorna kommentátora: "Csak felfújták az ügyet, Sally jól van, kisebb tüdőgyulladás miatt tényleg kórházba került, de csak ül, és döbbenten nézi a róla szóló rémhíreket a televízióban” – mondta Brundle kollégájáról, aki a Malajziai Nagydíjról Szingapúron keresztül utazott haza, és ezután betegedett meg. Délelőtt a tesztelést választók nagyon jól jártak, hiszen a kétórás tréning nagy részét száraz pályán teljesítették, csak a legvégére eredt el az eső. Jarno Trulli mögött Antonio Pizzonia és Mark Webber következett, a Malajziában pole pozíciót szerző Fernando Alonso a negyedik lett. A szakadó eső a szabadedzést teljesen elmosta, a legjobb időeredményt elérő Michael Schumacher 14 másodperccel volt lassabb, mint Trulli reggel. Az esőben nagyon óvatosan gyakoroltak a pilóták, egyesek tíz másodperccel maradtak el Schumi idejétől, Jacques Villeneuve húsz, Ralph Firman harminc másodperccel volt lassabb a ferrarisnál. Pizzonia negyedórával a vége előtt a gumifalnak ütközött, ezért szüneteltették a tréninget, amelyen rajta kívül Kimi Räikkönen, Alonso és Justin Wilson sem ért el értékelhető időt. Wilsonnak még vannak enyhe vállfájdalmai, de biztos benne, hogy ez nem zavarja majd a rajthoz állásban. Az angol a HANS szorítása miatt érzett erős fájdalom miatt adta fel a sepangi futamot, amely után nem tudta mozgatni a karjait. Azóta meggyógyult, de Matteo Bobbi, a Minardi harmadik számú pilótája beugrásra kész.
Elsô hivatalos idômérô A végeredmény: 1. Mark Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:23.111 (19.) (átlag: 186.646 km/h), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:23.249 (4.), 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:24.607 (1.), 4. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:24.655 (2.), 5. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:25.585 (6.), 6. Panis (francia, Toyota, M) 1:25.614 (20.), 7. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:25.672 (12.), 8. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:25.764 (18.), 9. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:26.203 (5.), 10. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:26.375 (9.), 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:26.554 (15.), 12. Trulli (olasz, Renault, M) 1:26.557 (7.), 13. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:26.709 (8.), 14. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:26.726 (16.), 15. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:26.886 (14.), 16. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:27.111 (11.), 17. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:27.961 (3.), 18. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:28.083 (13.), 19. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:28.317 (17.), 20. Button (brit, BAR-Honda, B) idô nélkül (10.) Az idôeredmény után zárójelben azt jelöltük, hogy a pilóta hanyadikként futotta a körét.
A szombati, második hivatalos idômérô indulási sorrendje: 1. Button, 2. Wilson, 3. Firman, 4. Montoya, 5. Heidfeld, 6. Verstappen, 7. Fisichella, 8. R. Schumacher, 9. Trulli, 10. Da Matta, 11. Frentzen, 12. Alonso, 13. Pizzonia, 14. Villeneuve, 15. Panis, 16. M. Schumacher, 17. Coulthard, 18. Räikkönen, 19. Barrichello, 20. Webber
A délutáni edzésre elállt az eső, de a csuromvizes pályán nem forgott veszélyben Juan Pablo Montoya tavalyi pole-ideje (1:13.114). A világbajnoki pontversenyben vezető Räikkönen 1:24.607-tel indított, tehát már három és fél másodperccel jobb volt Schumacher délelőtti idejénél. Érdekes módon a szabadedzésen szorgalmasan köröző, a második legjobb időt produkáló David Coulthard elmaradt csapattársától, akárcsak a jól kezdő, de roppant nagyot hibázó Montoya (a kolumbiai a Ferra Dura-, azaz a Vasmű-kanyarban hagyta el a pályát), aki majd’ három és fél másodpercet kapott a finntől. Rubens Barrichello, azaz az első bridgestone-os azonban már letaszította az élről a sepangi győztest. Újra eleredt az eső, és amíg Alonso a biztonsági autózást választotta, Michael Schumacher már a felvezető körében megcsúszott. A záporban majdnem hibátlan teljesítményével a negyedik helyre jött be, hogy mennyire jól ment, azt az utána következők – Trulli, Ralf Schumacher, Heinz-Harald Frentzen – teljesítményén lehetett lemérni. Aztán érkezett Jenson Button, aki a délelőtti remeklése után bizonyítani akart, de nagy lendületében megcsúszott, a pálya szélén szétbombázott két hungarocell táblát, és a hátsó szárnyát maga mögött húzva a boxba hajtott. Az edzést leállították, az újrakezdés után pedig alábbhagyott az eső, és Villeneuve feljött Michael Schumacher mögé, az ötödik helyre. Ralph Firman még Montoyánál is rosszabbat ment, ám a hazai Pizzonia megvédte az újoncok becsületét, és –már részben napos időben –bejött a hatodik helyre. Azonban a többiekkel egyetemben hátrébb csúszott, ugyanis jött a nap meglepetése! Mark Webber mindenkit megelőzött, és az első helyen zárta a Brazil Nagydíj első hivatalos időmérő edzését. Az utolsóként a pályára hajtó Olivier Panis a hatodik pozícióban zárt, így szombaton ő indul tizenötödikként. Webber pedig utolsóként, a második F1-es évében járó ausztrál a Formula–3000-ben már többször megcsodált esőmenői tehetségét a 2003-as évad első esős edzésén a legnagyobbak ellen is megmutatta. "Az idény előtti teszteken már sejtettük, hogy jók lehetünk esőben, és ezt végre élesben is bebizonyítottuk. A szombat persze teljesen más lesz, ez az eredmény csupán szép emlék marad” – nyilatkozta józanul Webber. A Jaguar teljesítménye mindenesetre meglepő, Interlagosban eddig a Milton Keynes-iek játsszák azt a szerepet, amelyet Sepangban a Renault-ra osztottak.