Tudta-e, hogy…
…az 1950 és 1960 között megrendezett Indy 500-asokat is beleszámítva a Brazil Nagydíj lesz a 700. Formula–1-es verseny?
…Cristiano da Matta édesapja 1993-ban a Formula–1-es GP egyik betétversenyén indult Interlagosban?
Tudta-e, hogy…
…az 1950 és 1960 között megrendezett Indy 500-asokat is beleszámítva a Brazil Nagydíj lesz a 700. Formula–1-es verseny?
…Cristiano da Matta édesapja 1993-ban a Formula–1-es GP egyik betétversenyén indult Interlagosban?
Rubinho már a negyedik idényét gyűri a Ferrari színeiben, ám az eddigi három interlagosi verseny nem hozott szerencsét a számára – kiesett, akárcsak az összes, 1994 után rendezett Brazil Nagydíjon. Utolsó stewartos évében, 1999-ben a harmadik helyről rajtolt, sokáig vezetett is, de fel kellett adnia a futamot. Már elege van a balszerencse-sorozatból, a hétvégén mindent megtesz azért, hogy győzelemmel ajándékozza meg szurkolóit. "Interlagosban mindig remek a hangulat, a sajtó és a szurkolók rengeteget várnak tőlem. Nem szeretek ígérgetni, mert a technikai sportokban bármi megtörténhet, de úgy érzem, nagyon jó formában vagyok. Ha szorgalmasan folytatom a munkát, egy nap úgyis megnyerem a Brazil Nagydíjat” –mondta Barrichello, aki már a hét elején hazaérkezett, de a pályára csak szerdán tudott kimenni. A fejet és a nyakat védő HANS módosított változatát tökéletesen megszokta, így indulása nem forog veszélyben.
A pályán egyébként átépítették a boxutca épületeit, és egy szakaszt újraaszfaltoztak. Az interlagosi ring egyébként a Formula–1 egyik olyan pályája, amelyen az óra járásával szemben haladnak a versenyzők, akiknek ez óriási terhet jelent fizikailag, főleg a nyakizmokat viseli meg a körözés (a másik ilyen pálya Imolában található). Emellett még a nagy meleg is gondot okoz, tavaly például David Coulthard majdnem összeesett a dobogón az eredményhirdetéskor.
A másik két brazil pilóta közül Cristiano da Matta 1994-ben versenyzett legutóbb Interlagosban. A Toyota sofőrje azóta a Cart-világsorozatban járt Brazíliában, ahova azonban a legutóbbi két évben nem látogatott el a bajnokság mezőnye. Da Matta reméli, jól sikerül Formula–1-es bemutatkozása hazájában. "Egyetlen olyan tesztpálya sincs Európában, amely hasonlítana Interlagosra, így nem nagyon tudjuk, mire számítsunk. Jó hír viszont, hogy tavaly kiválóan szerepelt itt a csapat, Mika Salo pontot is szerzett. Nem hiszem, hogy segítenek a kilenc évvel ezelőtt szerzett tapasztalatok, de legalább emlékeim vannak a pályáról” – mondta Da Matta. Antonio Pizzoniának, a Jaguar újoncának frissebbek a tapasztalatai, ő tavaly negyedik lett a Formula–3000-esek idénynyitóján.
Ralf Schumacher második helyet szerzett egy évvel ezelőtt, de ebben az évben nem úgy sikerültek a versenyei, ahogy azt várták tőle. Ezt Sir Frank Williams már jelezte is, a csapatvezető levélben figyelmeztette a németet, hogy szedje össze magát, mert közel sem úgy teljesít, ahogyan fizetik. Williams nyilvánosan még nem támadta Ralfot, a hírt egy csapaton belüli forrásra hivatkozva írta meg a Sun.