A motokrossz-vb menetrendje
Március 30: Spanyol GP (Bellpuig); április 13: Holland GP (Valkenswaard); május 4: Európa GP (Teutschenthal, Németország); június 1: Olasz GP (Montevarchi); június 8: Bolgár GP (Sevlievo); június 22: Osztrák GP (Karntenring); július 6: Svéd GP (Uddevalla); július 20: Belga GP (Namur); augusztus 10: Holland GP (Lierop); augusztus 24: Német GP (Gaildorf); augusztus 31: Cseh GP (Loket); szeptember 14: Francia GP (Ernée)
57. Nemzetek Krossza: október 5. (Belgium, Zolder)
A motokrossz-vb menetrendje
Március 30: Spanyol GP (Bellpuig); április 13: Holland GP (Valkenswaard); május 4: Európa GP (Teutschenthal, Németország); június 1: Olasz GP (Montevarchi); június 8: Bolgár GP (Sevlievo); június 22: Osztrák GP (Karntenring); július 6: Svéd GP (Uddevalla); július 20: Belga GP (Namur); augusztus 10: Holland GP (Lierop); augusztus 24: Német GP (Gaildorf); augusztus 31: Cseh GP (Loket); szeptember 14: Francia GP (Ernée)
57. Nemzetek Krossza: október 5. (Belgium, Zolder)
Négy éve folyamatosan változnak a szabályok a motokrossz-világbajnokságon, szinte természetes, hogy a 2003-as szezonra is átírták a szabálykönyvet. Az új regulák az elmúlt szezonok reformjaihoz képest is forradalmiak, hiszen két legendás korszak lezárását is jelentik. Az idén bemutatkozik két új kategória, a 650 köbcenti és a MotocrossGP, azaz végérvényesen a múlté az 1957-ben útjára indított 500-as, valamint az 1962-ben rajtolt 250-es géposztály.
A legfiatalabb vb-kategória, az 1975-ben létrehozott 125-ös géposztály ugyan megmaradt, ám – a kétütemű motorok folyamatos kiszorulása miatt – radikális technikai módosításokra került sor. Az újdonságnak számító szelepesek egyelőre kisebbségben lesznek, ám akár már az idén főszereplők lehetnek –a két olasz yamahás világbajnok, Alessio Chiodi és Andrea Bartolini YZF250-ese jóvoltából.
Amikor tavaly megszületett a gyorsasági vb új elitkategóriája, a MotoGP, tudni lehetett, hogy nem kell sokáig várni egy új elitgéposztályra a motokrossz-világbajnokságon sem. A 250-es géposztályt felváltó MotocrossGP-ben a 250-es kétüteműek mellett 450-es négyütemű motorok is rajtolhatnak, épp ezért ugyanolyan fontos a gyártóknak, mint a MotoGP. Öt márka is gyári alakulattal képviselteti magát: a Kawasaki Gundersenben és McFarlane-ben, a Honda Coppinsban és Crockardban, míg a KTM Dobb-ban, Beirerben és Smetsben bízik. A felsorolt gyári menők mind esélyesek a vb-aranyra, ám valószínűleg mégsem ők lesznek a középpontban, hanem a gyári suzukis Mickael Pichon és a gyári yamahás Stefan Everts. A MotocrossGP egyetlen magyar indulója, a 20 éves Németh Kornél vesesérülése miatt a vb első két futamáról hiányzik majd.
Az 500-as géposztály helyébe lépő 650-ben 475 és 650 köbcenti közötti két- és négyütemű gépek vetélkedhetnek egymással. Nagy valószínűség szerint a hondás Jussi Vehvilainen, illetve a két KTM-es, Yves Demaría és Francisco García Vico között dől majd el a világbajnoki cím sorsa.