A HANS (Head and Neck Support) fej- és nyakvédő rendszer számos gondot okozott eddig a Formula1-es pilótáknak, és lehet, hogy Brazíliában Rubens Barrichellónak le kell mondania miatta a versenyzésről. A Ferrari brazil pilótája Ausztráliában az idei szezonban kötelezővé tett eszközt okolta azért, hogy a hatodik körben kicsúszott, és Malajziában is kényelmetlen volt neki a HANS. Az FIA főorvosa, Syd Watkins megengedte neki, hogy Malajziában ne használja az eszközt, de figyelmeztette, hogy Brazíliában már újra viselnie kell.
Rubinho reméli, hogy két héten belül sikerül megoldani a problémát, és csapata is ebben bízik. Ám ha mégsem tudják kialakítani úgy a HANS-t, hogy megfeleljen Barrichellónak, le kell mondaniuk a pilóta szolgálatairól. "Malajziában is gondok voltak Rubens HANS-rendszerével, remélhetőleg megoldjuk a problémát a Brazil Nagydíj előtt. Már teszteljük az új eszközt, és bízunk benne, hogy az már tökéletes lesz. Ha mégsem lesz kényelmes Rubensnek, akkor a harmadik számú pilótánkat kell bevetnünk”– nyilatkozta a Ferrari szóvivője.Sepangban Justin Wilsonnak, a Minardi pilótájának is súlyos gondjai voltak a HANS-szal, amelynek erős szorítása miatt feladta a futamot. Mint ismeretes, Wilsont kórházba is szállították, mert nem tudta mozgatni a karjait. A Minardi sofőrjének esete mutatja, hogy nem egyedi a probléma, de az FIA ragaszkodik ahhoz a véleményéhez, hogy kötelező maradjon a HANS."Ha valamelyik pilóta bármilyen okból nem tudja használni a HANS-t, a csapatának le kell váltania. A HANS ettől az évtől kezdve ugyanolyan alapvető biztonsági felszerelés, mint a bukósisak vagy a biztonsági öv”– állt az FIA hivatalos nyilatkozatában. A Ferrari Malajziába Felipe Massát vitte el tartalék versenyzőnek, de egyelőre nem lehet tudni, hogy Brazíliába is az exsauberest, vagy az F2003-GA-t kétszer is összetörő, sérüléseiből lábadozó Luca Badoert viszi magával. Wilson fájdalmai már elmúltak, az angol reménykedik benne, hogy ott tud lenni Interlagosban. "Már rendbe jöttem, az orvosok szerint még egy-két napot pihennem kell. A Brazil Nagydíjig rengeteg idő van, szerintem felépülök addig. A teszteléseken semmi gond sem volt a HANS-szal, igaz, nem is autóztam annyit egyfolytában, mint a Malajziai Nagydíjon. Ahogy telt az idő a versenyen, úgy csúszott el a fej- és nyakvédőm, és a végén már faltól falig dobáltam magam a cockpitben. Addig maradtam a versenyben, amíg tudtam, de egyre erősödött a fájdalom, úgyhogy meg kellett állnom” – emlékezett vissza Wilson. A minardis a héten Barrichellóhoz hasonlóan teszteli az új HANS-t, amelyet David Coulthard már viselt Malajziában.A McLarennek nincsenek gondjai, Ron Dennis csapatigazgató még az új Ferrari, az F2003-GA debütálása előtt szeretne jókora előnyt szerezni a Ferrarival szemben, ezért bízik benne, hogy Brazíliában is sikerül győznie valamelyik pilótájának. "Nem is mertünk abban reménykedni, hogy ennyire gyorsak leszünk, de sebességünket Brazíliában is meg kell tartanunk” – mondta Dennis. A csapatvezető szerint a két pilóta közötti rivalizálás nagyon jót tesz a csapatnak. Kimi Räikkönen magabiztos és nyugodt stílusa feltüzeli Coulthardot, a két különböző egyéniség nagyon jól dolgozik együtt a csapatban.Rubens Barrichello a HANS tesztelése előtt gondolni sem mert arra, hogy nem indulhat Interlagosban, ehelyett a tehetséges fiatalokról beszélt. A Ferrarijával Sepangban második helyen célba érő Rubinho úgy véli, igyekeznie kell, ha valaha is világbajnok akar lenni. "Räikkönen és Alonso a jövő világbajnoka, remélem, azért meg tudom nyerni a vébét, mielőtt beérnek” – fogalmazott a ferraris.