Alonso meglepte az ellenfeleket

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2003.02.13. 22:24
Címkék
Megállt az új Ferrari motorja. A fioranói teszt szerdai napján, amelyen Michael Schumacher másodszor ült az F2003GA típusjelzésű autóban (egy nappal korábban megdöntötte vele a pályacsúcsot) nyolc kör megtétele után furcsa hangokat adott ki az erőforrás. Az ötszörös világbajnok a pálya szélére húzódott, és estig már ki sem gurult újra a pályára.
Formula–1-es teszt, szerda
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Formula–1-es teszt, szerda
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Ugyanakkor Valenciában a renault-s Fernando Alonso meglepte rutinosabb ellenfeleit, és az új aerodinamikai elemek tesztelése közben megszerezte a nap legjobb köridejét Barrichello és Ralf Schumacher előtt. Az egy nappal korábban pályacsúcsot javító Montoyának ezúttal meg kellett elégednie az utolsó helyezéssel, de ez annak is betudható, hogy egész nap teli tankkal autózott. A Paul Ricard-pályán a McLaren és a Toyota pilótái köröztek – a legjobb időeredményt a fiatal Kimi Räikkönen érte el.
Miközben a csapatok többsége tesztel, az anyagi gondokkal küszködő Minardi a január közepén megszavazott 20 millió fontos támogatás "kézzelfogható” megvalósítását kéri. A csapat két pilótája ugyanis csak akkor tudja végigversenyezni a március 9-én kezdődő szezont, ha ez az összeg a rendelkezésükre áll. "Szép dolog, hogy néhány hete segítséget ígértek, de hol a pénz?” – tette fel a kérdést Paul Stoddart. Bernie Ecclestone, a Formula–1 első számú irányítója határozott úgy – egyetértésben a másik nyolc csapat vezetőivel –, hogy az anyagi gondokkal küszködő Minardi és a Jordan segélyt kapjon a televíziós közvetítések jogdíjából. Enélkül ugyanis nem lennének képesek végigversenyezni az évet, s könnyen csődbe jutnának, mint korábban a Prost és az Arrows.
A csapatok gondjai ellenére a Formula–1 népszerűsége folyamatosan nő. Ezt bizonyítja, hogy India is szívesen rendezne futamot, s már keresik a létesítmény számára megfelelő terepet. A szándék komolyságát jelzi, hogy nemrég a 2012-es olimpia lebonyolítására is pályázó országban járt Hermann Tilke, a malajziai Sepangban található versenypálya főtervezője.
A jelenlegi tervek szerint 150 millió dollárba kerülne a pályaépítés, ötcsillagos szállodával, kongresszusi központtal és golfozási lehetőséggel együtt. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke már egy évvel ezelőtt leszögezte: a Formula–1-nek méginkább nyitnia kell Ázsia felé. Jelenleg a szuzukai és a sepangi futam, a Toyota-csapat, motorszállítóként pedig a Honda képviseli a földrészt az autós gyorsasági világbajnokságon, valamint számos kisebb-nagyobb támogatást nyújtó szponzor is jelen van a világ egyik legnépszerűbb versengésén.
Lapzártánkkor érkezett a hír, hogy az ötszörös világbajnok Schumacher új autójával csütörtökön már semmi baj sem volt, sőt, a német sztár ismét megjavította vele a fioranói pályacsúcsot. Az F2003-GA tehát gyorsnak gyors, csak még nem elég megbízható.
Legfrissebb hírek

Szombati sportműsor: NB I, európai csúcsligák, női kézi BL; Babos Tímeáék vb-döntőt játszanak

Birkózás
6 órája

A kézilabda ünnepnapja – Szendrei Zoltán jegyzete

Kézilabda
6 órája

Csendes diadalok – Csinta Samu publicisztikája

Minden más foci
6 órája

Robbie Keane: A pletyka nem érdekel, jól érzem magam a Ferencvárosnál!; Redzic Damir: Sokat szeretnék tanulni Szoboszlai Dominiktól

E-újság
6 órája

WTA-vb: Babos Tímea hat év után újra világbajnok lehet!

Tenisz
6 órája

Férfi kosár Euroliga: a Real Madrid megint megnyerte az el Clásicót

Kosárlabda
6 órája

A Nyíregyháza kilenc, az Újpest tíz gólt rúgva győzött a futsal NB I-ben

Labdarúgó NB I
6 órája

Hiába törte meg a jeget a korábbi Real Madrid-center Elchében, Oyarzabal büntetője pontot ért a Real Sociedadnak

Spanyol labdarúgás
7 órája
Ezek is érdekelhetik