Újabb szabálymódosítások

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.01.16. 21:23
Címkék
Ahogy azt Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke beharangozta, a testület hozott néhány, azonnal hatályba lépő szabálymódosítást annak érdekében, hogy csökkentsék a csapatok kiadásait. Már a 2003-as idényben betiltják az autó és a boxutca közötti rádiós kapcsolatot, a kétirányú telemetriát, a tartalék autó használatát, valamint az olyan elektronikai segédeszközöket, mint a kipörgésgátló, az indulásszabályzó és az automata váltó. Az autókat emellett a szombati hivatalos időmérő edzés és a verseny kezdete között egy elzárt területre, úgynevezett parc fermére kell állítani.
A Monacóban gyôzô David Coulthard motorját a boxutcából, „távvezérléssel” javították meg, erre az idén már nem lesz lehetôség (Fotó: Amber PR)
A Monacóban gyôzô David Coulthard motorját a boxutcából, „távvezérléssel” javították meg, erre az idén már nem lesz lehetôség (Fotó: Amber PR)
A Monacóban gyôzô David Coulthard motorját a boxutcából, „távvezérléssel” javították meg, erre az idén már nem lesz lehetôség (Fotó: Amber PR)
A Monacóban gyôzô David Coulthard motorját a boxutcából, „távvezérléssel” javították meg, erre az idén már nem lesz lehetôség (Fotó: Amber PR)
A Monacóban gyôzô David Coulthard motorját a boxutcából, „távvezérléssel” javították meg, erre az idén már nem lesz lehetôség (Fotó: Amber PR)
A Monacóban gyôzô David Coulthard motorját a boxutcából, „távvezérléssel” javították meg, erre az idén már nem lesz lehetôség (Fotó: Amber PR)
"Két csapat is csődbe ment az elmúlt tizenkét hónapban, de semmi sem történt a kiadások csökkentése érdekében. Októberben a csapatok az FIA összes ilyen irányú próbálkozását elutasították, és bár néhányszor összeültek, nem találtak megoldást. Az FIA a londoni Heathrow repülőtéren tájékoztatta a csapatokat arról, hogy néhány szabálymódosítással tett a költségek csökkentése érdekében” – szólt az FIA hivatalos közleménye.
Az idei szezonban tehát sokkal nagyobb szerepe lesz a boxutcában használatos pilótatájékoztató táblának, és nem lehet az autó elektronikai rendszerét állítani a depóból (David Coulthard tavaly Monacóban úgy tudott nyerni, hogy a motorjában történt meghibásodást gyorsan helyrehozták a "távszabályzós” rendszer segítségével). A tartalék autót valószínűleg azok a csapatok szállíthatják el a versenyekre, amelyek kihasználják a pénteki kétórás tesztlehetőséget, igaz, ők is csak az első nap délelőttjén használhatják azt. A 2001 májusától használható elektronikai segédeszközöket újra betiltják, azonban ez tolódhat, teljességében csak a 2004-es idényben lesz érvényes. A parc fermé-ügy még nem tisztázott, a vasárnap délelőtti bemelegítésen ugyanis valamivel el kell indulniuk a pilótáknak. Az FIA további tárgyalásokat sürget a csapatokkal, hogy tisztázzák, milyen feltételekkel engedik ki az autókat a félórás tréningre.

Formula–1-es teszt, szerda

Barcelona: 1. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:15.278 (38 kör), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:15.511 (65), 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:16.158 (37), 4. Frentzen (német, Sauber-Petronas, Bridgestone) 1:16.656 (75), 5. Panis (francia, Toyota, M) 1:16.887 (33), 6. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:17.115 (67), 7. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.278 (74), 8. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:17.775 (30), 9. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:18.124 (95), 10. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:18.388 (28), 11. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.732 (73), 12. Berretta (francia, Williams-BMW, M) 1:19.395 (45), 13. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:20.515 (46), 14. McNish (brit, Renault, M) 1:21.157 (24)
A következő néhány évben is lesznek változások. A csapatok 2004-től ugyanazon szabvány szerint készült fékrendszert és hátsó szárnyat, hosszú életű motorokat és váltókat használnak majd, és a motorgyáraknak gondoskodniuk kell az összes istálló V10-esekkel való ellátásáról. A csapatvezetők közül Sir Frank Williams és Eddie Jordan örömmel, Ron Dennis boszszankodva fogadta a módosításokat. Utóbbi a szerdai, barcelonai teszteredményekre pillantva azonban biztosan elmosolyodott, hiszen három McLaren-Mercedes díszelgett a lista tetején.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik