A BAR élcsapat akar lenni

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.01.14. 20:33
Címkék
Jacques Villeneuve (balra) és Jenson Button (jobbra) a BAR vezetôinek reménye szerint 2003-ban a dobogóért fog harcolni (Fotó: Reuters/Gustau Nacarino)
Jacques Villeneuve (balra) és Jenson Button (jobbra) a BAR vezetôinek reménye szerint 2003-ban a dobogóért fog harcolni (Fotó: Reuters/Gustau Nacarino)
Jacques Villeneuve (balra) és Jenson Button (jobbra) a BAR vezetôinek reménye szerint 2003-ban a dobogóért fog harcolni (Fotó: Reuters/Gustau Nacarino)
Jacques Villeneuve (balra) és Jenson Button (jobbra) a BAR vezetôinek reménye szerint 2003-ban a dobogóért fog harcolni (Fotó: Reuters/Gustau Nacarino)
Jacques Villeneuve (balra) és Jenson Button (jobbra) a BAR vezetôinek reménye szerint 2003-ban a dobogóért fog harcolni (Fotó: Reuters/Gustau Nacarino)
Jacques Villeneuve (balra) és Jenson Button (jobbra) a BAR vezetôinek reménye szerint 2003-ban a dobogóért fog harcolni (Fotó: Reuters/Gustau Nacarino)
A Toyota után másodikként a másik japán érdekeltségű Formula–1-es csapat, a BAR leplezte le 2003-as autóját. Az 1999-es bemutatkozása óta a középmezőnyben szereplő istálló a vadonatúj Honda-motorral meghajtott 005-ösével az idén rendszeresen a dobogón szeretne végezni, és erre a japán motorgyár mellett a két pilóta, Jacques Villeneuve és Jenson Button lehet a garancia.
A team első embere a továbbiakban is David Richards lesz. A csapatvezető tavaly sikeresen lobbizott a Hondánál, amely a Jordannel szakítva minden figyelmét a piros-fehérekre fordítja. A roppant erős RA003E-t beígérő Honda mellett a Williamstől a 2002-es idény közben elcsábított tervezőmérnök, Geoff Willis szakképzettsége a biztosíték a technikai feltételek teljesítésére. A 005-öst már az ő vezetésével alkották meg Brackleyben, ahol egyes kívülállók szerint a tavalyi Ferrari fehér változata öltött testet.
"Ez az idény sorsfordító lehet a BAR történetében. A Lucky Strike, a Honda és a Bridgestone segítségével közelebb kerülhetünk nagy célunk, a világbajnoki cím megszerzése felé. Tudjuk, hogy a többi csapat sem ül a babérjain, ezért az egész idény során fokozott erőbedobással kell dolgoznunk – kezdte barcelonai idénynyitó beszédét Richards.
Formula–1-es tesztek, hétfô

Barcelona: 1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:17.790 (46 kör), 2. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:18.394 (63), 3. Frentzen (német, Sauber-Petronas, Bridgestone) 1:18.725 (37), 4. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:18.901 (60), 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:19.658 (5)
– Az új autóval Jacques újra kamatoztathatja kivételes tehetségét, míg Jenson az első velünk töltött idényében képes lehet megszorítani az élmezőny tagjait. Harmadik számú versenyzőnkkel, Szato Takumával kiegészülve elmondhatjuk magunkról, hogy csapatunk névsora bármelyik Formula–1-es istállóéval vetekszik.”
Button, akárcsak Villeneuve, a Williams-istállóban kezdte F1-es pályafutását, majd kétéves benettonos, illetve renault-s kitérő után került a BAR-hoz. A tavalyi idényt a nyolcadik helyen záró istálló első tesztjére szerdán kerül sor, Barcelonában Button ül majd a fehér-piros-barna négykerekű volánjánál. (A pályán hétfőn kezdődött el a kollektív tesztelés, amelyen a Sauber már az új, még festés nélküli autójával körözött.)
Willis merész terveket szövöget 2003-ról, nagyon magabiztosan beszélt új alkotásáról. "Az első háromba akarunk kerülni. Minden versenyt be akarunk fejezni, méghozzá pontszerző vagy dobogós helyen. Az idén nemcsak az autó lesz erősebb, hanem a kasztni és a motor közötti összhangot is sikerült tökéletesíteni” – fogalmazott Willis.
A 2002-es idényben a Minardihoz két versenyre kölcsönadott Anthony Davidson is részt vett a bemutatón mint tesztpilóta, de lehet, hogy a fiatal angol mégsem a BAR-t szolgálja majd. Azzal ugyanis, hogy Jos Verstappen aláírt a Minardihoz, Davidson lett az első számú esélyese a Jordan-istálló versenyzői állásáért folyó küzdelemnek. Az elsősorban anyagi jellegű vitában azért került kedvező pozícióba Davidson, mert a Jordan egyik fő szponzora, a Deutsche Post távozása után egy másik támogató, a Benson and Hedges cigarettamárka pótolhatja a Jordan költségvetéséből hiányzó összeget. A dohánycég pedig ragaszkodik egy angol pilótához, és jelenleg nincs jobb szabad munkaerő Davidsonnál.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik